AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Er det automatikk i dette? Har pr dato ca 10000 i bare renter i måneden. Hvis jeg betaler ned halve lånet med en større overføring. Må jeg kontakte banken for å endre nedbetalingsplan og renter eller vil de fange opp endringen og kreve lavere pga redusert lån? Anonymkode: 67845...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden I min bank reduserer de løpetida på lånet om man foretar en ekstraordinær innbetaling. Sjekk nettsida til banken din, vil tro det varierer. Anonymkode: 2d507...c43 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden Du kan få kortere nedbetalingstid med samme terminbeløp eller endring i terminbeløp og samme/kortere nedbetalingstid. Ta kontakt med banken. Anonymkode: f4165...7a2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Jeg vet ikke om det er noe automatikk, men det finnes to muligheter. Enten blir det lavere månedlige renter og avdrag, eller det blir samme månedlige betaling, men forkortet nedbetalingstid. Hvis dette er en engangsgreie, tror jeg det er lurt å snakke med banken om beste løsning. Det kan også hende at om du reduserer huslånet betydelig, slik at lånet er betydelig lavere enn verdien på huset, kan du få redusert rentesatsen noe fordi bankens risiko for å tape penger blir redusert. Anonymkode: 2eaac...6e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden Hvis du legger det inn som en ekstra innbetaling får man ofte valget om lånetiden skal reduseres. Om din bank ikke har muligheten til det er det bare å ta kontakt med din kunderådgiver i banken og fortelle at du skal inn med et større beløp og at du ønsker at betale det samme i måneden fremover, men at løpetiden på lånet skal reduseres. Anonymkode: e176d...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden Man kontakter med banken, forhandler med banken, finner løsninger. Anonymkode: c696d...261 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 20 timer siden #7 Del Skrevet 20 timer siden Hvis du har flytende rente, reduseres nedbetalingstiden. Er i dag gjeldsfri og sitter på nedbetalt bolig! Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden Vi valgte å redusere nedbetalingstiden når vi brtalte inn ekstra. Anonymkode: e3b86...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Ja si det, betalte ned raskere i eget tempo i hele lånets løpetid (DnB). De første årene ble løpetiden redusert men plutselig begynte banken å redusere regulære innbetalinger mens løpetiden ble beholdt. Brydde meg ikke stort om det iom at jeg i praksis betalte i eget tempo uansett selvom det så merkelig ut mot slutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Har DnB, der reduserer de nå det månedlige beløpet. For å få forkorta nedbetalingstiden må man ta kontakt med de. Likte det bedre før når nedbetalingstiden ble automatisk forkortet. Anonymkode: abfc2...e23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden Det varierer, men det er bare å kontakte banken for å få det slik du ønsker. Renteutgiftene dine vil selvfølgelig gå ned uansett. Med et lån på 4 000 000 og 4,5% rente betaler du 180 000kr i renter i året. Halverer du lånet så halverer du også renteutgiften. Anonymkode: b110e...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har DnB, der reduserer de nå det månedlige beløpet. For å få forkorta nedbetalingstiden må man ta kontakt med de. Likte det bedre før når nedbetalingstiden ble automatisk forkortet. Anonymkode: abfc2...e23 Med mindre de nylig har gjort noen endringer på dette, kan du ordne det selv i nettbanken. Jeg har byttet bank nå, men har gjort det flere ganger i Dnb. Først betale inn ekstra, så vente et par dager til innbetalingen er registrert, så logge inn igjen og endre nedbetalingstid. Tungvindt. I min nåværende bank (Bulder) kan jeg velge hva jeg ønsker i det jeg foretar innbetalingen. Anonymkode: 74878...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå