AnonymBruker Skrevet 26. august 2025 #41 Skrevet 26. august 2025 Dytter opp denne, da jeg vurderer det samme. Anonymkode: 808d9...f6f
Liz0910 Skrevet 27. august 2025 #42 Skrevet 27. august 2025 (endret) AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 15.11): Dytter opp denne, da jeg vurderer det samme. Anonymkode: 808d9...f6f Hei, spennende. Det enkle svaret mitt er at denne medisinen har endret livet mitt. Etter mange år hvor jeg har prøvd «alt» og ingenting hadde varig effekt, hadde jeg liten tro på at denne skulle virke. Når jeg kom opp i riktig dose hadde jeg en kjempeopptur - null angst, super effektiv, lite behov for søvn, løsningsorientert ++ Har forstått at dette kalles en «hypoman fase» - som ikke er en manisk fase eller at man mister kontakten med virkeligheten, det føles bare veldig bra. Etter ca 1-2 uker forsvant denne veldige «euforien», og jeg kjente en del uro og var redd det var et tilbakeslag. Men har forstått at denne hypomane fasen er forbigående og mange blir da redde for at effekten begynner å avta eller ikke virke. Men slik medisinen skal fungere har jeg forstått er at man må gi det en del måneder for at det skal stabiliseres. Nå opplever jeg å være der, og jeg har det utrolig bra. Man er jo ikke immun mot uro etc. f.eks. jeg var på jobbintervju i dag og var selvsagt nervøs og litt urolig, men det er på et normalt nivå. Men det er viktig å tenke på hadde jeg ikke gått på Nardil hadde jeg aldri kommet til det stedet at jeg i det hele tatt kunne vurdert å tørre å søke denne jobben eller gå på intervju:) Jeg vet ikke hvordan situasjonen din er, men vurderer du å prøve kan jeg bare si at ut fra min erfaring har jeg fått det bedre enn jeg noen gang hadde tro at jeg kunne få det etter over halve livet med angst og depresjon hvor ingenting har fungert av medisiner. Jeg holder meg borte fra maten med høyt tyramininnhold+alkohol, ellers har jeg aldri opplevd problemer med mat, blodtrykk, eller andre bivirkninger. Håper dette kanskje kunne være litt informativt. Hvis du finner ut du vil prøve hadde det vært interessant å høre litt hvordan du synes det er. 😊 Endret 27. august 2025 av Liz0910
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå