AnonymBruker Skrevet 7. mars #21 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 9.29): Dessverre sluttet de å virke etter ca halvannet år. Anonymkode: de20b...020 Ekspander Det var leit. Har hørt det har skjedd med en del andre også. Har du funnet noe annet som hjelper? Anonymkode: 79d85...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #22 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 10.59): Det var leit. Har hørt det har skjedd med en del andre også. Har du funnet noe annet som hjelper? Anonymkode: 79d85...003 Ekspander Nei kan ikke sammenlignes med andre medisiner, den var uten tvil den aller, aller beste . Jeg styrte det meste selv når det kom til den medisinen,altså økte jeg når det passet meg. Hvis du lar psykiateren styre det, vil den nok vare lenger. Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #23 Del Skrevet 7. mars Virket ikke til meg, ingen bivirkninger heller. Det var bare ikke noen vits. Anonymkode: 90165...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #24 Del Skrevet 7. mars Nå er det noen år siden jeg gikk på den sist, og har lyst å begynne på den igjen, men psykiateren min nå sier nei. Altfor redd for bivirkningene. Har lyst å tuppe han i ræven. Vet jeg blir angstfri av den. Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 13. mars #25 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 14.30): Virket ikke til meg, ingen bivirkninger heller. Det var bare ikke noen vits. Anonymkode: 90165...6a1 Ekspander Ok. Hører at det er noen som ikke opplever effekt på denne. Håper det er andre ting som kan hjelpe istedenfor😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 13. mars #26 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 14.38): Nå er det noen år siden jeg gikk på den sist, og har lyst å begynne på den igjen, men psykiateren min nå sier nei. Altfor redd for bivirkningene. Har lyst å tuppe han i ræven. Vet jeg blir angstfri av den. Anonymkode: de20b...020 Ekspander Å, så synd psykiater sier nei😟Det hjelper heller ikke at du forteller at du har hatt god effekt tidligere? Du er jo klar over bivirkningene hvis du har gått på den før, så det er dumt at det skal være grunn til at h*n sier nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 13. mars #27 Del Skrevet 13. mars Er det noen som har merket endringer mtp vekt? Jeg har lest vektøkning ikke er uvanlig ifm Nardil. Jeg har gått på den 1,5uke nå. Merker økt sultfølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #28 Del Skrevet 13. mars Jeg la på meg mye. Ble ikke sæelig friskere heller, men forferdelige bivirkninger.. Etter å ha trålet omtrent alt av medisiner har jeg falt tilbake på cipralex, den fungerer mye bedre for meg en Nardi. Anonymkode: 4cdcf...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 13. mars #29 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 17.07): Jeg la på meg mye. Ble ikke sæelig friskere heller, men forferdelige bivirkninger.. Etter å ha trålet omtrent alt av medisiner har jeg falt tilbake på cipralex, den fungerer mye bedre for meg en Nardi. Anonymkode: 4cdcf...c8f Ekspander Huff, det høres ikke noe greit ut. Hvilke andre bivirkninger opplevde du utenom vektøkning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #30 Del Skrevet 13. mars Liz0910 skrev (På 13.3.2025 den 17.00): Å, så synd psykiater sier nei😟Det hjelper heller ikke at du forteller at du har hatt god effekt tidligere? Du er jo klar over bivirkningene hvis du har gått på den før, så det er dumt at det skal være grunn til at h*n sier nei. Ekspander Har gjentatt flere ganger at den gjorde meg angstfri, men han har hengt seg fullstendig opp i at jeg reagerte på marinert kjøtt. Ville selvfølgelig ikke rørt den type kjøtt om jeg begynte på den igjen. Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 13. mars #31 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 17.32): Har gjentatt flere ganger at den gjorde meg angstfri, men han har hengt seg fullstendig opp i at jeg reagerte på marinert kjøtt. Ville selvfølgelig ikke rørt den type kjøtt om jeg begynte på den igjen. Anonymkode: de20b...020 Ekspander Herrlighet, så tullete. Så utrolig dumt når psykiater sier nei når den har hjulpet deg før. Det er tydeligvis behandlere der ute som ikke kjenner godt nok til denne medisinen. Han burde jo absolutt være åpen for å prøve. Veldig leit å høre. Det er ikke noen andre behandlere du kan snakke med for å kunne prøve den igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #32 Del Skrevet 13. mars Liz0910 skrev (På 13.3.2025 den 18.00): Herrlighet, så tullete. Så utrolig dumt når psykiater sier nei når den har hjulpet deg før. Det er tydeligvis behandlere der ute som ikke kjenner godt nok til denne medisinen. Han burde jo absolutt være åpen for å prøve. Veldig leit å høre. Det er ikke noen andre behandlere du kan snakke med for å kunne prøve den igjen? Ekspander Det er temmelig nervepirrende hvis man først reagerer, jeg ble sendt med blålys til sykehuset, fordi blodtrykket mitt ble skyhøyt. Trodde bokstavelig talt at hodet mitt skulle eksplodere, en ekstrem smerte. Samtidig tok min psykiater den gang det med ro, han sa " hva hjelper det deg om jeg blir hysterisk ". Min psykiater nå vet at jeg reagerte på marinert kjøtt, men det var det eneste jeg reagerte på. Ville aldri blandet marinert kjøtt og Nardil igjen, ønsker ikke den smerten igjen. Men selv om psykiateren nå vet at jeg er ansvarsfull, blir det nei hvis jeg spør. Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 13. mars #33 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 18.27): Det er temmelig nervepirrende hvis man først reagerer, jeg ble sendt med blålys til sykehuset, fordi blodtrykket mitt ble skyhøyt. Trodde bokstavelig talt at hodet mitt skulle eksplodere, en ekstrem smerte. Samtidig tok min psykiater den gang det med ro, han sa " hva hjelper det deg om jeg blir hysterisk ". Min psykiater nå vet at jeg reagerte på marinert kjøtt, men det var det eneste jeg reagerte på. Ville aldri blandet marinert kjøtt og Nardil igjen, ønsker ikke den smerten igjen. Men selv om psykiateren nå vet at jeg er ansvarsfull, blir det nei hvis jeg spør. Anonymkode: de20b...020 Ekspander Oi såpass. Ja da har du virkelig erfart reaksjon😳Det burde jo likevel ikke være grunn til at du ikke skal kunne prøve igjen. Nå har du tross alt erfaring med medisinen og vet hvor viktig det er å passe på. Vi sier jo alle ja til å prøve den «på eget ansvar», så så lenge psykiater har informert om mulige bivirkninger og at det er risiko med den, så skulle man tro at du kunne fått den igjen. Kjedelig med vanskelige behandlere🤨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #34 Del Skrevet 14. mars Slik jeg husker det, er Nardil så spesiell at den må godkjennes av Helfo at man kan skrive de ut, en godkjenning. Den godkjenningen har jeg fremdeles, så min psykiater i dag kan bare skrive den ut på blåresept i dag, og jeg kunne begynt på den i morgen. Har lyst å kakke han i hodet slik at han kan våkne opp av dvalen . Vet at jeg ville blitt angstfri av den og da kunne jeg sluttet på antidepressiva, anti-psykotika og B-preparater. Medisiner jeg i dag må gå på for å holde angsten i noenlunde sjakk. Med Nardil kunne jeg sluttet på alle disse medisinene slik jeg kunne gjøre sist gang. Istedet må jeg proppe i meg en haug av medisiner Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 16. mars #35 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 11.37): Slik jeg husker det, er Nardil så spesiell at den må godkjennes av Helfo at man kan skrive de ut, en godkjenning. Den godkjenningen har jeg fremdeles, så min psykiater i dag kan bare skrive den ut på blåresept i dag, og jeg kunne begynt på den i morgen. Har lyst å kakke han i hodet slik at han kan våkne opp av dvalen . Vet at jeg ville blitt angstfri av den og da kunne jeg sluttet på antidepressiva, anti-psykotika og B-preparater. Medisiner jeg i dag må gå på for å holde angsten i noenlunde sjakk. Med Nardil kunne jeg sluttet på alle disse medisinene slik jeg kunne gjøre sist gang. Istedet må jeg proppe i meg en haug av medisiner Anonymkode: de20b...020 Ekspander Ja jeg fikk også godkjenning av helfo, det var heldigvis ikke noe problem. Jeg kjenner meg så godt igjen, akkurat samme medisiner jeg er på for å klare å takle angst som er der hele tiden. B-preparater er det som hjelper best, men får det (forståelig) bare unntaksvis innimellom så det er jo bare en liten hjelp. Angsten påvirker alle sider av livet og gjør alt vanskelig. Hvis det finnes en medisin som kan hjelpe så godt mot angst som Nardil gjør for så mange burde det ikke vært tvil om at man skal kunne prøve det. Husker du hvor lang tid det tok før du merket effekt? Og hvilken dose var du på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #36 Del Skrevet 16. mars Liz0910 skrev (På 16.3.2025 den 9.45): Ja jeg fikk også godkjenning av helfo, det var heldigvis ikke noe problem. Jeg kjenner meg så godt igjen, akkurat samme medisiner jeg er på for å klare å takle angst som er der hele tiden. B-preparater er det som hjelper best, men får det (forståelig) bare unntaksvis innimellom så det er jo bare en liten hjelp. Angsten påvirker alle sider av livet og gjør alt vanskelig. Hvis det finnes en medisin som kan hjelpe så godt mot angst som Nardil gjør for så mange burde det ikke vært tvil om at man skal kunne prøve det. Husker du hvor lang tid det tok før du merket effekt? Og hvilken dose var du på? Ekspander Det høres snålt ut, men Nardil er den medisinen som gjorde noe med meg fra første tablett. Husker ikke hvor lang tid det tok før angsten forsvant, men tror den må ha virket ganske raskt. Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 16. mars #37 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 10.27): Det høres snålt ut, men Nardil er den medisinen som gjorde noe med meg fra første tablett. Husker ikke hvor lang tid det tok før angsten forsvant, men tror den må ha virket ganske raskt. Anonymkode: de20b...020 Ekspander Det høres veldig lovende ut. Håper virkelig du kan få resept på den igjen. Unner alle som strever med angst å få noe som faktisk hjelper❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #38 Del Skrevet 16. mars Liz0910 skrev (På 16.3.2025 den 14.22): Det høres veldig lovende ut. Håper virkelig du kan få resept på den igjen. Unner alle som strever med angst å få noe som faktisk hjelper❤️ Ekspander Liz0910 skrev (På 16.3.2025 den 9.45): Ja jeg fikk også godkjenning av helfo, det var heldigvis ikke noe problem. Jeg kjenner meg så godt igjen, akkurat samme medisiner jeg er på for å klare å takle angst som er der hele tiden. B-preparater er det som hjelper best, men får det (forståelig) bare unntaksvis innimellom så det er jo bare en liten hjelp. Angsten påvirker alle sider av livet og gjør alt vanskelig. Hvis det finnes en medisin som kan hjelpe så godt mot angst som Nardil gjør for så mange burde det ikke vært tvil om at man skal kunne prøve det. Husker du hvor lang tid det tok før du merket effekt? Og hvilken dose var du på? Ekspander Har du begynt på Nardil? Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronica<3 Skrevet 18. mars #39 Del Skrevet 18. mars Tråden er ryddet for diskusjon om dosering av medisiner. veronica<3, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #40 Del Skrevet 20. mars Kan du ikke gi tilbake melding om hvordan medisinen virker på deg, etter at du har økt doseringen? Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå