AnonymBruker Skrevet 24. februar #1 Del Skrevet 24. februar Hei Jeg skal begynne med den lite kjente medisinen Nardil ifm atypisk depresjon og angst. Er det noen her som kjenner/har erfaring med denne? Og får dere den på blå resept/refusjon fra Helfo da den iflg apoteket er veldig dyr (3700kr for 60stk!).? Anonymkode: 3f9ad...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #2 Del Skrevet 24. februar Jeg har kun lest om den for noen år siden, da jeg vurderte medikamentell behandling. Det ble for omfattende med mat som man måtte holde seg unna, så jeg droppet det. Anonymkode: 1eeab...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #3 Del Skrevet 25. februar Den har jeg brukt, og den tok vekk all angst. Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 25. februar #4 Del Skrevet 25. februar Brukte den uten effekt. Fikk på blå resept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 25. februar #5 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har kun lest om den for noen år siden, da jeg vurderte medikamentell behandling. Det ble for omfattende med mat som man måtte holde seg unna, så jeg droppet det. Anonymkode: 1eeab...f0c Hei, ja det forstår jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 25. februar #6 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Den har jeg brukt, og den tok vekk all angst. Anonymkode: de20b...020 Så fantastisk at den hadde så god effekt. Kan jeg spørre om du hadde noe problemer med bivirkninger? Og hvordan det gikk mtp matvarer du må unngå, er jo ganske omfattende liste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 25. februar #7 Del Skrevet 25. februar Purple_Pixiedust skrev (29 minutter siden): Brukte den uten effekt. Fikk på blå resept. Ok. Så synd at den ikke gav ønsket effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #8 Del Skrevet 25. februar Liz0910 skrev (1 time siden): Så fantastisk at den hadde så god effekt. Kan jeg spørre om du hadde noe problemer med bivirkninger? Og hvordan det gikk mtp matvarer du må unngå, er jo ganske omfattende liste? Den eneste bivirkningen jeg ikke tålte var marinerte koteletter. Ellers tålte jeg alt annet. Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #9 Del Skrevet 25. februar Du må tenke på at legeindusstrien forteller deg om alle bivirkninger du kan få, uansett om det er 1 av 1000 som får den bivirikningen slik at de har sitt på det tørre. Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #10 Del Skrevet 25. februar Jeg oppdagent allerede ved første tablett, at de var noe som skjedde i hodet mitt. Etterhvert oppdaget jeg at all sosial angst forsvant, En vidunder lik tid. Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 25. februar #11 Del Skrevet 25. februar Så utrolig fint å høre at flere har hatt god effekt. Jeg har prøvd uendelig med medisiner, så dette blir liksom siste forsøket. Jeg har forstått psykiateren ikke kan søke dette på direkte blå resept, men må søke individuell refusjon. Har noen av dere fått det på refusjon? Det er jo dyre medisiner uten blå resept/refusjon… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 25. februar #12 Del Skrevet 25. februar Liz0910 skrev (4 timer siden): Ok. Så synd at den ikke gav ønsket effekt. Det går bra. Jeg hadde ikke riktig diagnose. Er mer stabil nå med Litium og antipsykotisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 25. februar #13 Del Skrevet 25. februar Purple_Pixiedust skrev (23 minutter siden): Det går bra. Jeg hadde ikke riktig diagnose. Er mer stabil nå med Litium og antipsykotisk. Så fint at du opplever å være mer stabil på medisiner som passer best for deg😊 Jeg har sett på andre forum andre har også skrevet at det ikke hadde noe effekt på dem pg de ikke hadde riktig diagnose. Sånn er det jo med utprøving av medisiner, det virker ikke likt for alle. Godt når man da kan finne det som virker for en selv😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 25. februar #14 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg oppdagent allerede ved første tablett, at de var noe som skjedde i hodet mitt. Etterhvert oppdaget jeg at all sosial angst forsvant, En vidunder lik tid. Anonymkode: de20b...020 Så veldig fint å høre😊 Det er da mange som sier at det har hatt kjempegod effekt og nå er angstfri. Jeg håper at dette er noe jeg også kan oppleve når jeg nå skal i gang med denne. Men jeg er forsiktig optimist. Har prøvd så utrolig mange ulike angstdempende medisiner i mange år nå som ikke har hjulpet. Lett å tenke litt da at «denne virker nok heller ikke». Men vil prøve. Og med tanke på hvor mange som sier at de ble angstfrie, og flere sier de har fått et helt nytt liv på denne medisinen, så vil jeg virkelig gi den et forsøk😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 25. februar #15 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Den eneste bivirkningen jeg ikke tålte var marinerte koteletter. Ellers tålte jeg alt annet. Anonymkode: de20b...020 Så bra😊Kan jo bli ganske svett av den matlisten, men tenker det går bra om man er forsiktig😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz0910 Skrevet 6. mars #16 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 11.19): Du må tenke på at legeindusstrien forteller deg om alle bivirkninger du kan få, uansett om det er 1 av 1000 som får den bivirikningen slik at de har sitt på det tørre. Anonymkode: de20b...020 Ja det er helt sant. de e jo pliktet til å si hva som kan være bivirkninger. Fikk helt angst når jeg leste hele lista med bivirkninger i ett, men min psykiater sa at det må tas med ro og at de fleste får jo ikke alle bivirkninger, og de fleste går over ganske raskt når man er tilsendt medisinen. Så viktig å ikke bli skremt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #17 Del Skrevet 6. mars Liz0910 skrev (På 25.2.2025 den 11.36): Så utrolig fint å høre at flere har hatt god effekt. Jeg har prøvd uendelig med medisiner, så dette blir liksom siste forsøket. Jeg har forstått psykiateren ikke kan søke dette på direkte blå resept, men må søke individuell refusjon. Har noen av dere fått det på refusjon? Det er jo dyre medisiner uten blå resept/refusjon… Jeg fikk den på refusjon, betalte ingenting. Men måtte søke Helfo for å få den godkjent. Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #18 Del Skrevet 6. mars Liz0910 skrev (3 timer siden): Ja det er helt sant. de e jo pliktet til å si hva som kan være bivirkninger. Fikk helt angst når jeg leste hele lista med bivirkninger i ett, men min psykiater sa at det må tas med ro og at de fleste får jo ikke alle bivirkninger, og de fleste går over ganske raskt når man er tilsendt medisinen. Så viktig å ikke bli skremt. Som sagt tidligere så var den eneste bivirkningen jeg fikk, var at jeg ikke tålte marinerte koteletter. Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #19 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Som sagt tidligere så var den eneste bivirkningen jeg fikk, var at jeg ikke tålte marinerte koteletter. Anonymkode: de20b...020 Går du fortsatt på den? Evt hvorfor sluttet du? Anonymkode: 79d85...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #20 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Går du fortsatt på den? Evt hvorfor sluttet du? Anonymkode: 79d85...003 Dessverre sluttet de å virke etter ca halvannet år. Anonymkode: de20b...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå