AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #1 Skrevet 24. februar 2025 Har gått igjennom et tøft og ufrivillig brudd for to år siden. Mitt største ønske er nå å møte en ny mann. Leitinga etter kjærligheten er virkelig vanskelig, og det føles som det aldri vil løse seg. Alle venner og familie lever sine liv i forhold. Jeg føler jeg lever på utsiden. Det er virkelig tøft. Nå har jeg det så vondt at jeg kjenner på konstant psykisk smerte, har konsentasjonsproblemer og lite giv i hverdagen. Noen som har noen fåd for å komme meg mer opp av grøfta jeg er på vei ned i? Anonymkode: 5176c...b28
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #2 Skrevet 24. februar 2025 Ta kontakt med rask psykisk helsehjelp i kommunen? Anonymkode: 616c1...8da 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #3 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta kontakt med rask psykisk helsehjelp i kommunen? Anonymkode: 616c1...8da Takk for tips, men tror ikke det vil hjelpe. Har gått til psykolog etter bruddet og skal avslutte nå. Er liksom ikke så mye en psykolog kan hjelpe med. ts Anonymkode: 5176c...b28
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #4 Skrevet 24. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for tips, men tror ikke det vil hjelpe. Har gått til psykolog etter bruddet og skal avslutte nå. Er liksom ikke så mye en psykolog kan hjelpe med. ts Anonymkode: 5176c...b28 Psykologen kan vel gi deg råd om hvordan du bør gå frem for å få det bedre? Hva har dere egentlig snakket om på timene hvis det ikke var noe psykologen kunne hjelpe deg med? Du sier du kanskje er på grensen til å utvikle depresjon, men depresjon er ikke noen komplisert lidelse for en psykolog å behandle. Anonymkode: e9c76...b45 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2025 #5 Skrevet 24. februar 2025 Målet ditt står i veien for deg. Det er helt i orden å være ensom iblant, men man må lære seg å ha det godt alene. Høres ut som du sliter med to ting. - Å være singel. - At du sammenligner deg for mye med andre. Det er selvfølgelig noe som kan jobbes med. Kanskje ved samtale, men også ved å bygge et godt liv for deg selv, med hobbyer, gjerne sosiale hobbyer og å bruke verktøy for å finne mening uten kjæreste. Et småråttent, men godt tips, er å legge merke til hvor mange som ikke lever i tilfredsstillende forhold. Det er mange. Anonymkode: da077...705 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2025 #6 Skrevet 25. februar 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Målet ditt står i veien for deg. Det er helt i orden å være ensom iblant, men man må lære seg å ha det godt alene. Høres ut som du sliter med to ting. - Å være singel. - At du sammenligner deg for mye med andre. Det er selvfølgelig noe som kan jobbes med. Kanskje ved samtale, men også ved å bygge et godt liv for deg selv, med hobbyer, gjerne sosiale hobbyer og å bruke verktøy for å finne mening uten kjæreste. Et småråttent, men godt tips, er å legge merke til hvor mange som ikke lever i tilfredsstillende forhold. Det er mange. Anonymkode: da077...705 Et godt råd! Ts må finne glede i sitt eget liv før hun kan være noe for andre. Ved å legge hele sin psykiske helse i fanget på en mann står hun i fare for å havne i dårlig relasjon også. TS du er ikke deprimert fordi du ikke har en mann, du er deprimert fordi du venter på en mann. Fyll livet ditt med aktiviteter, familie og venner. Anonymkode: c84dd...b0b 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2025 #7 Skrevet 25. februar 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Takk for tips, men tror ikke det vil hjelpe. Har gått til psykolog etter bruddet og skal avslutte nå. Er liksom ikke så mye en psykolog kan hjelpe med. ts Anonymkode: 5176c...b28 Poenget med en psykolog er jo at de skal gi deg mentale verktøy slik at du skal lære deg å takle livet ditt bedre. De har ikke en tryllestav i skuffen som gjør deg frisk, jobben er det du selv som må gjøre hver eneste dag. Jeg gikk på et gratis stressmestringskurs i regi av kommunen, alle norske kommuner har slike lavterskeltilbud. I hvilken kommune er du bosatt? Jeg fikk i løpet av kurset en app som heter Assistert Selvhjelp, den hjelper meg i ekstra tøffe perioder. Men jobben må du gjøre selv. Og det er bare du som kan ta tak i ditt liv, slik at du kan få det bedre med deg selv. Anonymkode: 491ab...e01 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå