Sommerkommer Skrevet 26. februar #101 Del Skrevet 26. februar Kjetil E skrev (På 24.2.2025 den 17.08): McDonalds og Burger King ihvertfall. Sikkert flere hurtigmatkjeder som er amerikanske og uten at jeg har oversiktern Ekspander De eies vel av norske franchisetakere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 26. februar #102 Del Skrevet 26. februar Fru Uperfekt skrev (På 24.2.2025 den 17.47): Linux og Unix er ikke så vanskelig faktisk bedre om en gidder bruke 30 min på å sette det opp Ekspander Organisasjonen har base i USA og er dominert av amerikanere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet 26. februar #103 Del Skrevet 26. februar Advisor skrev (På 24.2.2025 den 18.33): Og lykke til med støtten til Trump & Co. Du dolker dine egne i ryggen. Alle skjønner at vi ikke kan stoppe det helt, men alle burde gjøre noe. Ekspander Haha! Hva tror du skjer med europeiske land og Norge når amerikansk økonomi går dårlig? Snakk om å skyte seg selv i foten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 26. februar #104 Del Skrevet 26. februar Noen som vet om gode barberingshøvler og hårfjerningsprodukter generelt, som ikke er fra USA? Var fornøyd med Hey Estrid helt til de ødela produktet sitt med ny "miljøvennlig" stripe, som gav både nupper og sår... noen som vet om de har fikset opp i dette? Eller er det bare å gå for permanent hårfjerningslaser som jeg har utsatt i årevis? Orker ikke støtte Gilette noe mer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 26. februar #105 Del Skrevet 26. februar Sommerkommer skrev (På 26.2.2025 den 18.52): De eies vel av norske franchisetakere? Ekspander Forsåvidt rett, men eierselskapene bak får sin del av kaka når folk handler der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 26. februar #106 Del Skrevet 26. februar iliah skrev (På 26.2.2025 den 19.23): Noen som vet om gode barberingshøvler og hårfjerningsprodukter generelt, som ikke er fra USA? Var fornøyd med Hey Estrid helt til de ødela produktet sitt med ny "miljøvennlig" stripe, som gav både nupper og sår... noen som vet om de har fikset opp i dette? Eller er det bare å gå for permanent hårfjerningslaser som jeg har utsatt i årevis? Orker ikke støtte Gilette noe mer. Ekspander Jeg kjøpte en sånn gigantpakke med barberblad fra Gilette ifjor, som jeg ennå ikke har åpnet, så er nok sikkert 1-1.5 år før jeg trenger kjøpe mer. Tenker at om du allerede har kjøpt Gilette skaftet, så er det bedre for miljøet å bare fortsette, enn å kjøpe masse nytt. De blir nok ikke rike på barberbladene om du kjøper 1 pakke hvert 2. år lissom 😅 Men man kan jo se etter slik epileringsmaskin? Om du tenker legger/intimområdet? Vet ikke om BIC lager barberhøvler slik Gilette gjør, eller om de bare driver med engangshøvler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 26. februar #107 Del Skrevet 26. februar miniomelett skrev (På 26.2.2025 den 19.46): Jeg kjøpte en sånn gigantpakke med barberblad fra Gilette ifjor, som jeg ennå ikke har åpnet, så er nok sikkert 1-1.5 år før jeg trenger kjøpe mer. Tenker at om du allerede har kjøpt Gilette skaftet, så er det bedre for miljøet å bare fortsette, enn å kjøpe masse nytt. De blir nok ikke rike på barberbladene om du kjøper 1 pakke hvert 2. år lissom 😅 Men man kan jo se etter slik epileringsmaskin? Om du tenker legger/intimområdet? Vet ikke om BIC lager barberhøvler slik Gilette gjør, eller om de bare driver med engangshøvler? Ekspander Kommer selvsagt til å bruke opp det jeg har av blader. Braun er vel tysk, vet at de har fått gode anmelderser for sin IPL hårfjerner, og så tipset mannen meg om høvler som skal være bedre og vare lengre på barbershop.no. Må bare gjøre research ang. hvor de faktisk blir produsert/eierskap av firmaet o.l. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 26. februar #108 Del Skrevet 26. februar Betasuppe skrev (På 26.2.2025 den 18.53): Organisasjonen har base i USA og er dominert av amerikanere Ekspander Hmm, alltid tenkt på de som finske Da må en se om det finnes alternativer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 26. februar #109 Del Skrevet 26. februar iliah skrev (På 26.2.2025 den 19.23): Noen som vet om gode barberingshøvler og hårfjerningsprodukter generelt, som ikke er fra USA? Var fornøyd med Hey Estrid helt til de ødela produktet sitt med ny "miljøvennlig" stripe, som gav både nupper og sår... noen som vet om de har fikset opp i dette? Eller er det bare å gå for permanent hårfjerningslaser som jeg har utsatt i årevis? Orker ikke støtte Gilette noe mer. Ekspander https://www.wilkinsonsword.com/collections/womens-razors-and-blades Engelske, Intuisjon er bra du får de bla på Normal som jo er dansk 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 26. februar #110 Del Skrevet 26. februar Jeg bruker ikke x og har omsider droppet Trump hotels ( haha.. aldri brukt) fb har jeg kun konto på, men har kun bidratt med under 10 poster siden 2011. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostradamus Skrevet 26. februar #111 Del Skrevet 26. februar (endret) I Canada har mange butikker fjernet varer fra USA og satt et skilt med "Kjøp heller Kanadisk" der. Hvorfor gjør vi ikke lignende i Norge? Både for å støtte opp om norsk økonomi, men også for å støtte alle som blir rammet av Trumps handelskrig, og for å i det minste forsøke å la være å gi den mannen og tech-gigantene mer makt? Er vi for late? Dumme? Egoistiske? Uengasjerte? Skader det virkelig å sjekke hvor varene våre kommer fra, og helt enkelt unngå å betale med egne penger for varer som er produsert eller eid av selskap i USA og Israel? Endret 26. februar av Nostradamus 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 26. februar Forfatter #112 Del Skrevet 26. februar Gaia skrev (På 25.2.2025 den 21.15): Hva med norske Jordan? Ekspander Takk for tips. Jeg visste ikke at Jordan har tannkrem. Jeg visdte bare om tannbørstene og oppvaskbørstene deres. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 26. februar #113 Del Skrevet 26. februar Nostradamus skrev (På 26.2.2025 den 20.17): Trumps handelskrig Ekspander Hva tenker du at andre land burde gjøre mot Norge for vår handelskrig med tollmurer på masser av landbruksvarer? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym1002 Skrevet 27. februar #114 Del Skrevet 27. februar LeveMannen skrev (På 26.2.2025 den 23.05): Hva tenker du at andre land burde gjøre mot Norge for vår handelskrig med tollmurer på masser av landbruksvarer? Ekspander Hva om andre land boikotter norsk varer. Blir dere like glade da? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 27. februar #115 Del Skrevet 27. februar Anicura dyreklinikker er amerikanskeid. Evidensia derimot er britisk og med sterk forankring i det norske oljefondet. Bare et tips for de av dere som har kjæledyr 😽 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 28. februar #116 Del Skrevet 28. februar Tesla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 28. februar #117 Del Skrevet 28. februar Både WestJet og Air Canada har annonsert at de vil kutte ruter til USA med 25-50% fordi etterspørselen mer eller mindre har forsvunnet over natten. Flere landbaserte grenseoverganger melder at ventetiden har fallt med inntil 80% i løpet av noen uker. "Vinmonopolet" i flere kanadiske provinser har begynt å fase ut amerikanske produkter. Tar du en handlerunde i en hvilken som helst dagligvarebutikk vil du se at nesten alle skjekker opprinnelsesland på etiketten på hver eneste vare de putter i handlevognen. Nei, boikott er sjelden spesielt effektivt, men fungerer åpenbart når du har gjort mange nok sure. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. februar #118 Del Skrevet 28. februar (endret) Ønsker ikke boikotte. Ikke riktig å straffe hele USAs befolkning pga at de har en president som er dust. De kommer til å slite nok som det er pga presidenten de har Endret 28. februar av Maleficenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. februar #119 Del Skrevet 28. februar sicario skrev (På 24.2.2025 den 18.25): Jeg reiser til USA igjen nå i mars, så en tur igjen i september. Det siste amerikanere trenger er dårligere vilkår og rasert handelsstand 😊 Ekspander Tror du at lille deg kan redde folks arbeidsplasser i USA? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 28. februar #120 Del Skrevet 28. februar Honey Dew skrev (På 28.2.2025 den 13.31): Tror du at lille deg kan redde folks arbeidsplasser i USA? Ekspander Nei. Jeg reiser ikke til USA for å redde arbeidsplasser. Da var jeg uklar. Personlig driter jeg i boikotter etc. jeg reiser til USA relativt ofte fordi jeg har det fantastisk der og for å besøke venner Så håper jeg jo at alle de hyklerske posørene her er like flinke til å boikotte varer og tjenester fra andre land, som på det groveste utnytter kvinner og barn. Men jeg har mine tvil😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå