AnonymBruker Skrevet 4. mars #221 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke glem å kaste pc og iphone da. Og Oracle, Amazon, ebay i samme slengen. Anonymkode: 0a933...689 Å kaste noe som allerede er kjøpt, er bare idiotisk. Det man gjør, er å ikke kjøpe nytt når det er oppbrukt. Evt at man videreselger det for så å kjøpe seg noe annet (noe som selvsagt kan koste en mye på kort sikt dersom man skal bytte ut alt på en gang). Kontoer hos amazon, ebay, airbnb, twitter, facebook, instagram osv kan med fordel slettes. AnonymBruker skrev (1 time siden): Forresten så er ikke Apple for Trump, de er for mangfold. Anonymkode: 5c334...001 Tim Cook såg ut til å ha det veldig fint under innsettelsen til trump. https://www.straitstimes.com/world/united-states/tech-billionaires-take-centre-stage-at-trump-inauguration Apple CEO Tim Cook Is Donating $1 Million to Donald Trump’s Inauguration Fundhttps://variety.com/2025/digital/news/apple-ceo-tim-cook-donates-1-million-trump-inauguration-1236265079/ https://wccftech.com/apple-ceo-tim-cook-congratulates-donald-trump-on-his-presidential-win/ Sitat Congratulations President Trump on your victory! We look forward to engaging with you and your administration to help make sure the United States continues to lead with and be fueled by ingenuity, innovation, and creativity. Anonymkode: eb9b3...38b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #222 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Eller skaper nye norsk-/ europeisk-eide arbeidsplasser? Behovet for hurtigmat ville neppe forsvunnet og markedsandeler ville blitt overtatt av gründere som igjen trenger arbeidstakere. Anonymkode: 80fb2...aa3 Dette er jo faktisk akkurat sånn Trump tenker. Hvis vi straffer utlendingene, så kommer industrien hjem! Det er like feil når du sier det, som når han gjør det. Anonymkode: 8be72...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #223 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): På hvilken måte mener du er at det er å straffe en selv? Det finnes mange vell så gode alternativer til de amerikanske produktene, og hvis ikke så kan bare ikke kjøpe det. Da sparer man penger. Det er utrolig mye man kjøper som en egentlig ikke trenger. Anonymkode: eb9b3...38b Hvis du lar være å kjøpe produkter du ikke ville kjøpt uansett, ofrer du ingenting, og da blir det vanskelig å kalle det en boikott. Jeg er ikke kunde hos Apple, Tesla, Amazon, X eller Meta, men å si at jeg boikotter dem blir jo litt feil. Jeg bare fortsetter å ikke bruke dem. Hvis du lar være å kjøpe produkter du geniunt ønsker deg eller trenger, så straffer du deg selv. Jeg kommer ikke til å slutte å bruke produkter og tjenester fra Google, Intel eller Microsoft, da det hadde gjort livet mitt utrolig mye mer slitsomt, og jeg har minimal tro på at det ville hatt noen effekt. Anonymkode: 8be72...6ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 4. mars #224 Del Skrevet 4. mars Haldrup skrev (1 time siden): Er bare å akseptere først som sist.... TS... Du har INGEN påvirkningskraft på hva som skjer i USA, forskjellen på om du velger amerikanske varer eller ikke er mikroskopisk.... Er ikke verdt å bry seg om slikt i det hele tatt.... Bruk energien din på noe annet, for dette er helt nytteløst...! Dernest er det viktig at huske på at bare fordi Trump er en idiot.... Da er det fortsatt millioner av mennesker som faktisk lever av å produsere de varene, som du tenker å boikotte.... Du tror du straffer Trump men straffer i realiteten alle andre enn han...! Ergo har ditt valg INGEN konsekvenser for Trump.... Men fortsatt en mikroskopisk konsekvens for resten av fødekjeden.... Hvis amerikanske virksomheter går dårlig fordi forbrukerne velger andre produkter vil det til slutt kunne få konsekvenser for Trump, men det forutsetter at velgerne i USA forstår konsekvensen av valget. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #225 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Virkelig? Hadde norske forbrukere boikottet McDonalds og Burger King ville vi fått frigitt store markedsandeler som norske/ europeiske leverandører kunne overtatt. Og hvor overskuddet da ikke ble sent til USA. Anonymkode: 80fb2...aa3 McDonalds har merket at de har blitt boikottet. Det har vært en stor prisstigning i verden i 2024. Men maccern har ikke fått en bit av denne kaka. Full year financial performance: Global comparable sales decreased 0.1%: U.S. increased 0.2% International Operated Markets segment decreased 0.2% International Developmental Licensed Markets segment decreased 0.3% https://corporate.mcdonalds.com/content/dam/sites/corp/nfl/pdf/MCD-Q4-24-Earnings-Release.pdf Anonymkode: eb9b3...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #226 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er jo faktisk akkurat sånn Trump tenker. Hvis vi straffer utlendingene, så kommer industrien hjem! Det er like feil når du sier det, som når han gjør det. Anonymkode: 8be72...6ca Eh, ja? Men problemet med proteksjonisme blir vel ikke løst om vi europeere lar USA innføre toll på import og fortsetter å kjøpe amerikanske varer? Da vil jo strategien hans lønne seg. Fri handel er det som lønner seg best for alle parter. Om Trumps politikk ikke får negative konsekvenser for amerikansk økonomi så får han jo rett i at USA kan ture frem som de vil bare de er bøllete nok. Jeg sier ikke at norske myndigheter skal forby amerikanske varer (det tror jeg hadde vært et alvorlig feiltrinn), men at vi forbrukere boikotter i det stille blir noe annet. Anonymkode: 80fb2...aa3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #227 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du lar være å kjøpe produkter du ikke ville kjøpt uansett, ofrer du ingenting, og da blir det vanskelig å kalle det en boikott. Jeg er ikke kunde hos Apple, Tesla, Amazon, X eller Meta, men å si at jeg boikotter dem blir jo litt feil. Jeg bare fortsetter å ikke bruke dem. Hvis du lar være å kjøpe produkter du geniunt ønsker deg eller trenger, så straffer du deg selv. Jeg kommer ikke til å slutte å bruke produkter og tjenester fra Google, Intel eller Microsoft, da det hadde gjort livet mitt utrolig mye mer slitsomt, og jeg har minimal tro på at det ville hatt noen effekt. Anonymkode: 8be72...6ca Å ønske ett produkt, betyr ikke at du trenger det. Og om man ikke finner noe tilsvarende, kan man spare de pengene. Det er faktisk ikke så ille. De aller fleste av oss har jo faktisk langt mere ting enn nødvendig. Kjekt å ha ting Men ja, noen produkter er gode og kan være vanskelig eller slitsomt å erstatte. Den ser jeg. Derfor håper jeg at det som skjer nå vil resultere i at det blir en reel valgmulighet og ta det blir slutt på at noen få selskaper dominerer så stort som de gjør nå. Det er en uting. Når man har noen få store markedsaktører, får de altfor mye makt. En slik makt på veldig få hender er ikke bra for oss vanlige folk! Jeg degooglifiserer livet mitt. Det viser seg at de har hatt en litt for sentral del av internettlivet mitt 😕 Anonymkode: eb9b3...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #228 Del Skrevet 4. mars Jeg har startet med å slutte abonnementer hos streaming tjenester. Mye dårlige filmer og serier nå til dags uansett. Trenger vel egentlig ikke facebook heller. Bare tidssluk. Jeg har i allefall tenkt å boikotte produkter fra USA så langt det er mulig for meg. Anonymkode: 250e2...140 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #229 Del Skrevet 4. mars Blir ikke lett for godhetsapostlene fremover. Først var det Prius, så Tesla. Men nå er det ikke bra nok med tesla lenger så? Kinesisk- å nei Da må vi kjøpe VAG drit med laggy software made in the EU! Og ganske mye i Kina. Anonymkode: 0a933...689 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #230 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Norge burde starte konflikt om usa og russland samtidig. Går nok bra. Anonymkode: 0a933...689 Og ta gjerne med Kina i samme slengen og Israel. . . Anonymkode: 7c887...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #231 Del Skrevet 4. mars Er WhatsApp fra USA? Anonymkode: 250e2...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 4. mars #232 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er WhatsApp fra USA? Anonymkode: 250e2...140 WhatsApp eies av Meta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 4. mars #233 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Facebook, internett (ble funnet opp av de), microsoft, routere, biler, fly, båter osv.... haha! Anonymkode: 0a933...689 web ble oppfunnet i Sveits dog 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #234 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er WhatsApp fra USA? Anonymkode: 250e2...140 Fant ut at WhatsApp og signal er fra USA, det er ikke Telegram, men den opereres fra emiratene. Finnes det ingen instant messaging apper som er fra Europa? Anonymkode: 250e2...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #235 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fant ut at WhatsApp og signal er fra USA, det er ikke Telegram, men den opereres fra emiratene. Finnes det ingen instant messaging apper som er fra Europa? Anonymkode: 250e2...140 Men hvorfor boikotte noe av dette når mobilen en har bruker amerikansk operativsystem? Anonymkode: 23d19...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 4. mars #236 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Blir ikke lett for godhetsapostlene fremover. Først var det Prius, så Tesla. Men nå er det ikke bra nok med tesla lenger så? Kinesisk- å nei Da må vi kjøpe VAG drit med laggy software made in the EU! Og ganske mye i Kina. Anonymkode: 0a933...689 Det å bytte ut amerikanske varer med europeiske er ufattelig liten belastning tatt i betraktning det Trump og MAGA gjengen driver med for øyebilkket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #237 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor boikotte noe av dette når mobilen en har bruker amerikansk operativsystem? Anonymkode: 23d19...ce4 Fordi selv om det ikke slår til 100% ville det blitt hardt slag om europeere gikk over til å støtte europeiske selskaper så langt det er mulig. Jeg har funnet en Threema som er sveitsisk. Anonymkode: 250e2...140 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #238 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Blir ikke lett for godhetsapostlene fremover. Først var det Prius, så Tesla. Men nå er det ikke bra nok med tesla lenger så? Kinesisk- å nei Da må vi kjøpe VAG drit med laggy software made in the EU! Og ganske mye i Kina. Anonymkode: 0a933...689 Jupp, det er enklere å bare sitte med fingeren i ræva og vente på at «andre» skal ordne opp. Anonymkode: 80fb2...aa3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #239 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skype er visst europeisk? Anonymkode: 250e2...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #240 Del Skrevet 4. mars Husk også Google, youtube, facebook, whatsapp, instagram, onlyfans etc etc. Skam dere Med dere inn på fysiske møter i Mdg. Ta hest og kjerre til kontoret. Anonymkode: 0a933...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå