Kristin70 Skrevet 4. mars #201 Del Skrevet 4. mars Jeg unngår Bezos - og dermed blant annet Amazon, jeg har også slettet Imbd som også eies av Bezos. I tillegg AirBnb som også eies av en Musk-kompis. Jeg forstår at dette ikke har noen betydning for dem, men jeg ønsker så langt som praktisk mulig å la være å støtte denne gjengen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #202 Del Skrevet 4. mars Topp 10 import av USA Maskiner. Elektriske maskiner. Kjøretøy og biler. Mineraler, drivstoff og olje. Legemidler. Medisinsk utstyr og rekvisita. Møbler, belysning og skilt. Plast. Anonymkode: 80fb2...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #203 Del Skrevet 4. mars McDonald’s, Burger King, Hard Rock Cafe. Sikkert flere Amerikanske kjeder… Slutter folk å spise her vil det nok merkes. Anonymkode: 80fb2...aa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #204 Del Skrevet 4. mars Forbrukerboikott er helt meningsløst. Du straffer bare deg selv. Dette er problemet som må tas tak i politisk og diplomatisk. Anonymkode: 8be72...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #205 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 22.20): Jeg er ikke enig med deg. For en måned siden, eller ett år siden hadde jeg vært det, men nå er det ett momentum. Det er en strategi som amerikanerne selv bruker og det i så stor grad at det blir lagt merke til. Da får det en effekt som jeg ikke ser noen grunn til å være med på. amazon, meta, tesla er høyt oppe på listen (les se etter milliardærene som var på innsvergelsen) en annen ting er å velge Pepsi over coca cola. Kjøpe produkter fra blå stater i stedet for røde. Det er ingen grunn til å boikotte alt, og det er mye informasjon om det om du søker, særlig hvilke lister amerikanerne lager selv. Ben and Jerrys for eksempel har ikke sluttet å være ett etisk merke til tross for Trump. en annen ting man veldig lett kan gjøre er å abonnere på the meidas touch podcast. (Og gjerne høre den) De har passet joe rogan, nå. Noe som ikke bare irriterer han fryktelig, men også får han til å moderere seg selv. https://podcasts.apple.com/no/podcast/the-meidastouch-podcast/id1510240831 Anonymkode: 71b6f...ab0 Ekspander Fine tips, og jeg støtter fokuset på amazon, meta og tesla - det er de absolutt de viktigste å unngå. Jeg droppet twitter for lenge siden, og har gått over til bluesky. Leter etter alternativer til facebook og instagram. Jeg leste nettopp at Apple har beholdt sitt inkluderingsprogram, til tross for Trump, så de setter jeg på liker-listen min, selv om de amerikanske. Anonymkode: fe4ab...742 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #206 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 8.46): Det er vel ikke snakk om å kaste noe som en har, det er vel snakk om å ikke kjøpe nye produkter. Anonymkode: 5c334...001 Ekspander Det er et poeng å selge tesla'en da, for å ødelegge nybilmarkedet med et bruktmarked som flommer over av nesten nye teslaer. Anonymkode: fe4ab...742 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #207 Del Skrevet 4. mars jeg skal inrømme at jeg ikke har oversikt over alt som er "amerikansk" men jeg velger bort de jeg vet er det om det finnes andre tilsvarende alternativer fra små ubetydelige ting til store innkjøp.. og egentlig driter jeg i om det "virker" eller ikke - det er for min egen samvittighet jeg tar det valget. Anonymkode: 8ab9a...1d9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #208 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 9.16): Forbrukerboikott er helt meningsløst. Du straffer bare deg selv. Dette er problemet som må tas tak i politisk og diplomatisk. Anonymkode: 8be72...6ca Ekspander Virkelig? Hadde norske forbrukere boikottet McDonalds og Burger King ville vi fått frigitt store markedsandeler som norske/ europeiske leverandører kunne overtatt. Og hvor overskuddet da ikke ble sent til USA. Anonymkode: 80fb2...aa3 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 4. mars #209 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 9.16): Forbrukerboikott er helt meningsløst. Du straffer bare deg selv. Dette er problemet som må tas tak i politisk og diplomatisk. Anonymkode: 8be72...6ca Ekspander Helt uenig, det er ingen straff for meg å unngå disse selskapene så lenge situasjonen er som den er. I tillegg tror jeg at selv om nedgangen ikke er gigantisk vil det kunne svi litt for Trumps ego hvis multinasjonale amerikanske selskap opplever nedgang i Trumps periode. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #210 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 8.45): Det er vel så å si ingen som vil holde seg helt unna amerikanske produkter, slik de kanskje ville gjort når de boikotter fra andre land Men de som er så fast bestemt på det kan jo starte med å boikotte iPhone, android mobiler, Facebook og google, og se hvor lenge de klarer det.. Anonymkode: 23d19...ce4 Ekspander Ganske molbo å lage en (amerikansk) facebook gruppe der de skal boikotte amerikanske produkter. Godhetsapostler. Anonymkode: 0a933...689 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #211 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 9.15): McDonald’s, Burger King, Hard Rock Cafe. Sikkert flere Amerikanske kjeder… Slutter folk å spise her vil det nok merkes. Anonymkode: 80fb2...aa3 Ekspander Du straffer bare norske arbeidsplasser. Anonymkode: 0a933...689 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #212 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 9.42): Du straffer bare norske arbeidsplasser. Anonymkode: 0a933...689 Ekspander Eller skaper nye norsk-/ europeisk-eide arbeidsplasser? Behovet for hurtigmat ville neppe forsvunnet og markedsandeler ville blitt overtatt av gründere som igjen trenger arbeidstakere. Anonymkode: 80fb2...aa3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 4. mars #213 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 9.41): Godhetsapostler. Anonymkode: 0a933...689 Ekspander Det er vel kun i MAGA universet at det å markere sin mening anses som "godhetsapostler". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 4. mars #214 Del Skrevet 4. mars Det er også "black-out" kampanjer mot disse selskapene i USA. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #215 Del Skrevet 4. mars Dropp legemidler fra usa, kina og israel i samme slengen og se hvordan det går. Anonymkode: 0a933...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #216 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 10.04): Dropp legemidler fra usa, kina og israel i samme slengen og se hvordan det går. Anonymkode: 0a933...689 Ekspander «Alt eller ingenting»- menneskene er de som aldri klarer å omstille seg. Det er en viss forskjell på medisiner og fast-food. Boikott der du kan. Anonymkode: 80fb2...aa3 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #217 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 9.16): Forbrukerboikott er helt meningsløst. Du straffer bare deg selv. Dette er problemet som må tas tak i politisk og diplomatisk. Anonymkode: 8be72...6ca Ekspander På hvilken måte mener du er at det er å straffe en selv? Det finnes mange vell så gode alternativer til de amerikanske produktene, og hvis ikke så kan bare ikke kjøpe det. Da sparer man penger. Det er utrolig mye man kjøper som en egentlig ikke trenger. Anonymkode: eb9b3...38b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #218 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 8.22): Er PC, OS og nettlesere noe du kjøper hver dag? Du vet at nettlesere er gratis, ja? Anonymkode: 797d1...178 Ekspander Nettleseren er kanskje gratis for oss å bruke ja, men dataen vi etterlater oss selger de og tjener penger på. Vær obs på at når noe er gratis, er som oftest du er som produktet... Anonymkode: eb9b3...38b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 4. mars #219 Del Skrevet 4. mars Haldrup skrev (På 4.3.2025 den 8.40): Dernest er det viktig at huske på at bare fordi Trump er en idiot.... Da er det fortsatt millioner av mennesker som faktisk lever av å produsere de varene, som du tenker å boikotte.... Du tror du straffer Trump men straffer i realiteten alle andre enn han...! Ergo har ditt valg INGEN konsekvenser for Trump.... Men fortsatt en mikroskopisk konsekvens for resten av fødekjeden.... Ekspander Så enig. Vi har en stor TESLA leverandør ikke langt fra hvor jeg bor og føler meg litt lei for de som jobber der. De er norske og risikerer å miste jobben hvis det fortsetter sånn.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #220 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 9.29): Virkelig? Hadde norske forbrukere boikottet McDonalds og Burger King ville vi fått frigitt store markedsandeler som norske/ europeiske leverandører kunne overtatt. Og hvor overskuddet da ikke ble sent til USA. Anonymkode: 80fb2...aa3 Ekspander Stikkordet er hadde. Problemet er at du ikke får med deg nok forbrukere. De fleste gir blaffen, og vi har jo også en betydelig andel nordmenn som støtter Trump. Anonymkode: 8be72...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå