Gaia Skrevet 17 timer siden #81 Del Skrevet 17 timer siden Hulderen skrev (På 24.2.2025 den 20.58): Jeg ser noen nevnte Colgate. Den tannkremen må ut. Solidox er vel britisk, jeg får gå for den. Hva med norske Jordan tannkrem? Beyond the Scoop skrev (21 timer siden): Oss kvinner i mellom, always er et amerikansk eid selskap. Via protector and gamble. Libresse er svensk. Libresse er også bedre enn Always. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 16 timer siden #82 Del Skrevet 16 timer siden (endret) Gaia skrev (1 time siden): Hva med norske Jordan tannkrem? Libresse er også bedre enn Always. Nå trenger vi den tråden om det der bindet på Europris, fra Finland eller noe? 😂 Jeg syns nå denne tråden er spennende. Leit at så mange er negative fordi "du kan ikke boikotte alt". Neivel? Men man kan boikotte noe, og kanskje mye. Og kanskje noen kan boikotte en ting og noen andre noe annet. Syns det er interessant å se så mye som er USA basert, og se alternativet! Plutselig er det produkter som får komme i søkelyset igjen. (Det var ikke til deg Gaia! bare generelt til surpomper) Endret 16 timer siden av miniomelett 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 13 timer siden #83 Del Skrevet 13 timer siden (endret) Skjønner ikke poenget med å boikotte varer fra USA. Synes dette går alt for langt. Hvis du virkelig vi boikotte det som er fra USA, så er det nok mye å boikotte. Ikke minst sosiale medier, Netflix osv. Du kan søke på Google alt som er fra USA. Jeg skal i hvert fall ikke boikotte noe som helst. Fortsetter som før og lar ikke noe politikk i USA påvirke meg. Jeg har til og med tesla som bil og veldig fornøyd med bilen. Telefonen min er en iPhone. Endret 13 timer siden av GlitrendeSjokolade 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sorthstudios Skrevet 7 timer siden #84 Del Skrevet 7 timer siden Sjokoladepenge skrev (10 timer siden): Men det er jo massevis av amerikanske series og filmer også på Viaplay? Ja, det er fordi de kjøper rettigheter til å vise amerikanske serier/filmer. Hvis man ønsker en strømmetjeneste som FULLSTENDIG utelater alt som er amerikansk skal dette godt gjøres i vesten. Det er mulig det finnes indiske eller kinesiske strømmetjenester som bare har innhold produsert i hjemlandet. I Norge er vel det nærmeste man kommer å få tjenesten fri for amerikansk innhold NRK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 7 timer siden #85 Del Skrevet 7 timer siden sorthstudios skrev (2 minutter siden): Ja, det er fordi de kjøper rettigheter til å vise amerikanske serier/filmer. Hvis man ønsker en strømmetjeneste som FULLSTENDIG utelater alt som er amerikansk skal dette godt gjøres i vesten. Det er mulig det finnes indiske eller kinesiske strømmetjenester som bare har innhold produsert i hjemlandet. I Norge er vel det nærmeste man kommer å få tjenesten fri for amerikansk innhold NRK. Ja! Man kan jo velge å se britiske og europeiske serier på NRK/Pluto TV/Viaplay. NRK har mange gode serier som ikke er fra USA. Man trenger jo ikke boikotte hver eneste film eller serie fra USA for alltid, men å være litt mer kritisk i valgene sine. Jeg ser på mange britiske og europeiske serier på NRK, ser et par amerikanske serier på Pluto TV, men det er gratis uansett, og har noen amerikanske serier på DVD som er kjøpt for noen år siden. Amerikanere lager mye dritt uansett, krim har de ikke greie på. Hollywood-film har vært lavkvalitet i snart 2 tiår. Jeg skal se Stranger Things til sommeren, men er ikke den delvis kanadisk? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 6 timer siden #86 Del Skrevet 6 timer siden Hulderen skrev (15 timer siden): Jeg hadde egentlig tenkt å ignorere dette innlegget, siden det er så helt på jordet. Men nå føler jeg for å gi litt voksenopplæring. Hvorfor tror du jeg ønsker å boikotte varer fra USA? Det er ingen som ser om jeg drikker Sprite eller Solo. Om jeg bruker Colgate eller Solidix. Om jeg ser på Nettflix eller Viaplay. Jeg gjør det ikke for å demonstrere eller være politisk korrekt. Jeg sitter i mitt lille hjørne av verden og er bekymret for fremtiden. Jeg ser et vanvidd fra USA som jeg ikke har noen innflytelse på. Derfor har jeg et sterkt behov for å gjøre NOE, i stedet for krype sammen i fosterstilling og hyperventilere. Dette NOE er nå å kutte ut alt som det er mulig for meg å kutte ut fra USA. Så må jeg heller leve med de tingene jeg ikke kan leve uten. For det hjelper meg at jeg vet at jeg har gjort det jeg kan. Lurer litt på hvorfor du må krype inn i et hjørne og hyperventilere - nå ser det ut som det blir slutt på alle krigene grunnet Trump og resultatet er at du vil boikotte amerikanske varer istedenfor å hyperventilere? 😉 Det er alternativene dine altså? Hva med å være happy for det som skjer nå? 😉 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 6 timer siden #87 Del Skrevet 6 timer siden miniomelett skrev (20 timer siden): Tannkrem - Zendium! En av de beste tannkremene (og uten såpe!). Tror ikke den selges i USA, så antar den ikke er amerikansk. Jeg var også kjempefan av EverClean kattesand, men jeg lover at dette med støvfri etc bare er juks. Ja noen kjempebillige støver som et helvete, men de fleste i samme prisklasse som EverClean er akkurat samme. Faktisk har jeg fått et par bokser EC som har støvet så inn i helvete. Så jeg tror det er noe juks der. At EC kanskje kjøper seg "midtplassen" på et samlebånd for eksempel, slik at de ikke får sanda som kommer sist og støver mest. For det er en annen type sand som selges, som er rimeligere - men fra samme fabrikk som EC. Husker ikke hva den heter, men tror esken er rosa med en lys katt på. Felleskjøpet har en serie som heter FourFriends. Vet ikke hvor den kommer fra, men den syns jeg er like grei. Europris har et par som er i ca samme prisklasse (litt billigere) som også er ca samme kvalitet. Angående kattesand så er det KUN Everclean som duger her i gården - forsøkte den som du viser til Evercat eller noe - den støver noe helt for jævlig så måtte ta ned gardinene og vaske alle jakkene som hang inne på vaskerommet der kattedoene står - måtte holde pusten hver gang jeg skiftet kattesand eller renset kattedoen, for å unngå å få det i lungene. Så NEI - ingen er like bra som Everclean. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 6 timer siden #88 Del Skrevet 6 timer siden Sportydame skrev (2 minutter siden): Lurer litt på hvorfor du må krype inn i et hjørne og hyperventilere - nå ser det ut som det blir slutt på alle krigene grunnet Trump og resultatet er at du vil boikotte amerikanske varer istedenfor å hyperventilere? 😉 Det er alternativene dine altså? Hva med å være happy for det som skjer nå? 😉 Nå henger jeg ikke helt med..det ser ut som det blir slutt på alle krigene grunnet Trump? Sist jeg leste nyheter virket situasjonen i Europa temmelig spent..med hvisking og tisking mellom Trump og Putin - hvor Zelenskyj holdes utenfor.. Har du andre oppdateringer hvor Zelenskyj er en del av samarbeidet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 6 timer siden #89 Del Skrevet 6 timer siden Vera skrev (3 minutter siden): Nå henger jeg ikke helt med..det ser ut som det blir slutt på alle krigene grunnet Trump? Sist jeg leste nyheter virket situasjonen i Europa temmelig spent..med hvisking og tisking mellom Trump og Putin - hvor Zelenskyj holdes utenfor.. Har du andre oppdateringer hvor Zelenskyj er en del av samarbeidet? Dette har da stått flere steder de siste dagene - Putin godtar både Europa med i forhandlingene og Europeiske "fredsstyrker". Til og med i VG/E24..... 😉 Siste nå er at Ukraina er enige med USA om utvinning av mineralene..... Dette skal godt gjøres å ha unngått å lese, til og med i Norge..... 😉 Så skal Hamaz løslate 4 døde gisler igjen, visstnok...... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 6 timer siden #90 Del Skrevet 6 timer siden (endret) Sportydame skrev (29 minutter siden): Angående kattesand så er det KUN Everclean som duger her i gården - forsøkte den som du viser til Evercat eller noe - den støver noe helt for jævlig så måtte ta ned gardinene og vaske alle jakkene som hang inne på vaskerommet der kattedoene står - måtte holde pusten hver gang jeg skiftet kattesand eller renset kattedoen, for å unngå å få det i lungene. Så NEI - ingen er like bra som Everclean. Det kan godt være. Jeg har opplevd at EC også støver så jeg kan se en stor sky bevege seg rundt og lande på alt. Så jeg kjøper ikke at EC skal være den eneste sanden som er støvfri. Spesielt ikke siden andre merker kommer fra samme fabrikk. Det jeg liker med for eksempel FourFriends er at den kommer i en slik plastsekk, som gjør at jeg kan lene den mer forsiktig inn i kattedoen, og dempe støv på den måten. Med EC og de andre i pappesker, må man ofte tømme på en mer uforsiktig måte, som støver mer. Men alt dette er bare anekdotisk såklart. Noen sverger til EC, det er ikke uten grunn at den er populær. Jeg har forsøkt mange typer i det siste, og kommet frem til at en del er, for meg, like grei. edit: Den jeg snakket om het Companion, mener jeg. Eller "Care for your companion" 😂 Den rosa boksen altså. Endret 6 timer siden av miniomelett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 6 timer siden #91 Del Skrevet 6 timer siden Sportydame skrev (13 minutter siden): Dette har da stått flere steder de siste dagene - Putin godtar både Europa med i forhandlingene og Europeiske "fredsstyrker". Til og med i VG/E24..... 😉 Siste nå er at Ukraina er enige med USA om utvinning av mineralene..... Dette skal godt gjøres å ha unngått å lese, til og med i Norge..... 😉 Så skal Hamaz løslate 4 døde gisler igjen, visstnok...... Og hva tror du Trump og Putin har hvisket om? Hvorfor er Putin plutselig så veldig samarbeidsvillig? Og hvorfor er det bare få døgn siden det største droneangrepet på Ukraina - og noen få døgn siden Trump kalte Zelenskyj en diktator? Det er greit å ha håp..men man må ikke bli naiv.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 5 timer siden #92 Del Skrevet 5 timer siden sorthstudios skrev (1 time siden): Ja, det er fordi de kjøper rettigheter til å vise amerikanske serier/filmer. Hvis man ønsker en strømmetjeneste som FULLSTENDIG utelater alt som er amerikansk skal dette godt gjøres i vesten. Det er mulig det finnes indiske eller kinesiske strømmetjenester som bare har innhold produsert i hjemlandet. I Norge er vel det nærmeste man kommer å få tjenesten fri for amerikansk innhold NRK. Det er det jeg mener, om man er seriøs med å boikotte USA burde man vel droppe alle strømmetjenester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 5 timer siden #93 Del Skrevet 5 timer siden Vera skrev (33 minutter siden): Og hva tror du Trump og Putin har hvisket om? Hvorfor er Putin plutselig så veldig samarbeidsvillig? Og hvorfor er det bare få døgn siden det største droneangrepet på Ukraina - og noen få døgn siden Trump kalte Zelenskyj en diktator? Det er greit å ha håp..men man må ikke bli naiv.. Det spiller da ingen rolle hva Putin og Trump har "hvisket" om - media har tydeligvis null peiling de spekulerer jo bare i hytt og pine - så blir resultatet noe helt annet - media har vel aldri hatt rett i noe som helst de siste årene - verken innen økonomi eller politikk...det eneste de gjør er å synse for å få "clickbaits" 😉 Men propagandaen virker tydeligvis - siden enkelte vil boikotte både israelske varer og nå amerikanske varer 😉 Resultatet er det visst ingen som bryr seg om....av at det blir slutt på krigene altså.....det er bare om å gjøre å halshugge de som faktisk evner å avslutte disse. Forstå det den som kan....... 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 5 timer siden #94 Del Skrevet 5 timer siden Sportydame skrev (1 minutt siden): Det spiller da ingen rolle hva Putin og Trump har "hvisket" om - media har tydeligvis null peiling de spekulerer jo bare i hytt og pine - så blir resultatet noe helt annet - media har vel aldri hatt rett i noe som helst de siste årene - verken innen økonomi eller politikk...det eneste de gjør er å synse for å få "clickbaits" 😉 Men propagandaen virker tydeligvis - siden enkelte vil boikotte både israelske varer og nå amerikanske varer 😉 Resultatet er det visst ingen som bryr seg om....av at det blir slutt på krigene altså.....det er bare om å gjøre å halshugge de som faktisk evner å avslutte disse. Forstå det den som kan....... 😉 Spørsmålet mitt er - hva blir resultatet av Trumps hvisking med Putin. Jeg er nok ikke så paranoid at jeg tenker at alle medier som ikke er enig med meg og mine meninger kun er propaganda og korrupte. Det er temmelig hårreisende når USAs president kaller Zelenskyj diktator - i en allerede kritisk tid for landet. Mens du ser en mann med peace-tegn og kjærlighet i blikket 🤷🏻♀️🤷🏻♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 5 timer siden #95 Del Skrevet 5 timer siden Sjokoladepenge skrev (45 minutter siden): Det er det jeg mener, om man er seriøs med å boikotte USA burde man vel droppe alle strømmetjenester. Only a sith deals in absolutes som de sier i Starwars. Man trenger ikke dra helt ut for å kunne ha en positiv påvirkning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 4 timer siden #96 Del Skrevet 4 timer siden Vera skrev (36 minutter siden): Spørsmålet mitt er - hva blir resultatet av Trumps hvisking med Putin. Jeg er nok ikke så paranoid at jeg tenker at alle medier som ikke er enig med meg og mine meninger kun er propaganda og korrupte. Det er temmelig hårreisende når USAs president kaller Zelenskyj diktator - i en allerede kritisk tid for landet. Mens du ser en mann med peace-tegn og kjærlighet i blikket 🤷🏻♀️🤷🏻♀️ Hva vet du om hva jeg ser egentlig? 😉 Å lese mellom linjene er ikke din sterkeste side tydeligvis..... Hvorfor kan du ikke bare lese/se litt "nyheter" - for å se hva resultatet av denne "hviskingen" du skisserer kommer til å bli....? Jeg sitter og ser på BBC News i dette øyeblikket - der får du siste objektive nyhetene 24/7- mens Schibsted&co fortsatt febrilsk leter etter noe negativt å skrive om fredssamtalene.....det har mystisk nok blitt stille ang Israel/Hamaz de siste dagene da.... 😉 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 2 timer siden #97 Del Skrevet 2 timer siden Jeg tror dessverre en slik tiltak som å boikotte noen amerikanske merker eller produkter gir bare en illusjon av kontroll, og ingenting annet. Men samtidig, joda, for all del, det er veldig bra å engasjere seg uansett, og en plass må man jo starte. Politisk engasjement, i uansett form, er bra og fornuftig. Det er en muskel som må trenes. I det minste, vil det føre til mer gjennomtenkte valg sånn generelt i livet. Sånn at man ikke risikerer, som en viss ung gutt fra Oslo, å begynne i en jobb under kontrakt i Russland bare uker før 22.02.2022 - https://www.nrk.no/sport/magnus-knudsen-sitt-utenlandseventyr-i-rostov-i-russland-startet-med-et-mareritt-1.17250811 Eller slik alle familier som var midt i surrogat eller adopsjonsprosess med Russland og Ukraina? Medisinsk behandling? Rett og slett bare reise? osv. Det var i grunn påfallende mange som trodde at politikk ikke angår dem personlig. Vera skrev (3 timer siden): Og hva tror du Trump og Putin har hvisket om? Hvorfor er Putin plutselig så veldig samarbeidsvillig? Vet ikke vi det? Jeg trodde vi alle vet? INGEN fra Vesten har snakket eller kjøpt noe fra Putin i siste 3 år. Dette var intensjon, dette var en strategi. Putin gikk forhåpentligvis gradvis tom for penger (og etter alt å dømme - ja, han gjorde det), og fikk også fjernet sin rolle som en internasjonalt anerkjent politiker. Det var et håp at uten penger og status, ville han på sikt miste sin maktposisjon blant de som støtter ham, elitene. Nå har Trump, som er en president i USA, snakket med Putin og har i tillegg lovt å begynne å kjøpe jordmetaller. Så Putin fikk tilbake både status og pengestrømmen, selvsagt er han samarbeidsvillig, takk Trump, dette var veldig lurt. 😵 Jeg tror ikke, men jeg håper allikevel at det kan komme noe positivt ut av det, ihvertfall for Russlands befolkning sin del. Historisk sett, basert på russisk historie i siste 100 år, internt i Russland har det vært mindre undertrykkelser, og generelt bedre økonomi og litt bedre liv for borgere, i tider når Russland (eller sovjet union) og USA samarbeidet, sammenliknet med tider da det var en stor politisk avstand mellom de landene. Men dette kan ikke være gode nyheter for Ukraina som et uavhengig stat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 2 timer siden #98 Del Skrevet 2 timer siden Athod skrev (2 timer siden): Only a sith deals in absolutes som de sier i Starwars. Man trenger ikke dra helt ut for å kunne ha en positiv påvirkning. Hvilken positiv påvirkning mener du det vil ha å boikotte noen varer fra amerikanske selskaper? Tror du at hvis du boicotter Apple så vil plutselig Trump tenke at oj, her må jeg nok forandre politikk for noen fra Norge har sluttet å kjøpe fra et random amerikansk selskap som jeg ikke har noen som helst relasjon til? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 1 time siden #99 Del Skrevet 1 time siden LeveMannen skrev (1 time siden): Hvilken positiv påvirkning mener du det vil ha å boikotte noen varer fra amerikanske selskaper? Tror du at hvis du boicotter Apple så vil plutselig Trump tenke at oj, her må jeg nok forandre politikk for noen fra Norge har sluttet å kjøpe fra et random amerikansk selskap som jeg ikke har noen som helst relasjon til? Tjaaa, njaaa, neii neppe akkurat slik. Men bedriftene i USA merker det jo om produktene de sender hit plutselig ikke selger like godt. At salget på Always bind går ned med 2% for eksempel, salget på strømmetjenester går ned 0.5%, salget av Teslaer plutselig står stille, salget på Colgate går ned 2 % osv osv. Så merker aksjebørsene at oj oj varer/aksjene i varene fra USA er ikke like sterke. De store bedriftene begynner å peke fingre på hvorfor aksjene stuper, og fingeren peker til slutt mot Trump. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 1 time siden #100 Del Skrevet 1 time siden LeveMannen skrev (57 minutter siden): Hvilken positiv påvirkning mener du det vil ha å boikotte noen varer fra amerikanske selskaper? Tror du at hvis du boicotter Apple så vil plutselig Trump tenke at oj, her må jeg nok forandre politikk for noen fra Norge har sluttet å kjøpe fra et random amerikansk selskap som jeg ikke har noen som helst relasjon til? Nei jeg tror ikke Trump blir påvirket av det. Den positive påvirkningen kommer fra at makten deres blir redusert. Og kanskje at Europa etterhvert kan komme opp med alternativer. For min del har jeg bare nevnt tek-sektoren, ikke random selskaper. Hva en enkel person gjør blir selvfølgelig en dråpe i havet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå