Gå til innhold

Hvilke varer fra USA kan vi boikotte?

Hulderen

Anbefalte innlegg

Jeg vet at mange nå vil selge Teslaen sin eller la være å kjøpe Tesla neste gang de bytter bil.

Det har ingen påvirkning på meg, siden jeg aldri har ønsket meg en Tesla. Men jeg ønsker ikke støtte USA, så jeg prøver å finne ut hvilke varer jeg kan ka være å kjøpe. Jeg kutter ut Pepsi cola, Sprite og Coca cola. Min neste mobiltlf blir ikke en iPhone. Jeg kommer til å gå over til PC og droppe Mac. Men hva mer er det vi bruker som er fra USA? Kom gjerne med forslag!

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pc? Er ikke Windows fra usa? Skal du bruke Linux? 😂                               

Endret av VetAlt
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (6 minutter siden):

Jeg vet at mange nå vil selge Teslaen sin eller la være å kjøpe Tesla neste gang de bytter bil.

Det har ingen påvirkning på meg, siden jeg aldri har ønsket meg en Tesla. Men jeg ønsker ikke støtte USA, så jeg prøver å finne ut hvilke varer jeg kan ka være å kjøpe. Jeg kutter ut Pepsi cola, Sprite og Coca cola. Min neste mobiltlf blir ikke en iPhone. Jeg kommer til å gå over til PC og droppe Mac. Men hva mer er det vi bruker som er fra USA? Kom gjerne med forslag!

McDonalds og Burger King ihvertfall. Sikkert flere hurtigmatkjeder som er amerikanske og uten at jeg har oversiktern

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (35 minutter siden):

McDonalds og Burger King ihvertfall. Sikkert flere hurtigmatkjeder som er amerikanske og uten at jeg har oversiktern

McDonalds og Burger King burde absolutt ikke være vanskelig for folk å velge bort. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp gått gjennom hele husholdningen vår for å finne ut det samme. Vi har begge Samsung-telefoner, tv og PC, men bruker dessverre windows og er litt usikre på alternativ. 

Det er noen ting jeg sliter med å bytte ut.

Pepsi Max (I know I know, jeg er harry). 

Everclean kattesand. 

Olaplex hårprodukter. Bruker kun sjampo, balsam, kur og hårolje fra dem. De er dog fra California, så jeg er litt på gli med å fortsette. 

Tannkrem? Noen tips? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (32 minutter siden):

En liten fun fact om burger king: Selv det vel fremdeles er naturlig å regne bk som amerikansk, så er faktisk morselskapet som i dag eier bk og flere andre internasjonale restaurant- og hurtigmatkjeder teknisk sett hjemmehørende i Toronto i Canada. Så det kan jo være en trøst hvis man er sulten på en whopper😆

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VetAlt skrev (43 minutter siden):

Pc? Er ikke Windows fra usa? Skal du bruke Linux? 😂                               

Linux og Unix er ikke så vanskelig faktisk bedre om en gidder bruke 30 min på å sette det opp

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Linux og Unix er ikke så vanskelig faktisk bedre om en gidder bruke 30 min på å sette det opp

Skal man game er det Windows som gjelder!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må man kutte ut Snap, Instagram, facebook og X også. 

Endret av Lillemy_87
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StumpyHero skrev (4 minutter siden):

Amerikansk vin 

Blant annet Falling feather som er storselger i Norge

Den smaker jo høgg, kan ikke være vanskelig å velge bort denne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StumpyHero skrev (12 minutter siden):

Amerikansk vin 

Blant annet Falling feather som er storselger i Norge

Verste vinen som er. Billig dritt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er noen som jeg fant på en nettside:

Colgate toothpaste/toothbrushes

Heinz

Johnson and Johnson

Apple

Nike

McDonald's (part owned by UK franchisees though so difficult)

Gillette

Pantene

Fairy liquid

Oral B toothbrushes

Peps

i Coca cola

Tesla

Jeg klarer nok ikke å boikotte alt som PC og Windows da. Og sikkert en del andre ting.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noe på at TS kommer til å boycotte hverken teknologi, sosiale medier eller andre streaming apper. Dette er bare for syns skyld. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er like latterlig som da Coop og Norgesgruppen vurderte å boikotte Freia/Mondelez fordi SAS gjorde nettopp dette....men så fant de ut at de selger flere varer som var svartelistet av Ukraina, som Gillette, pedigree mm og skippet det hele 😂

Endret av VetAlt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hulderen skrev (1 time siden):

Lykke til og god bedring til deg.

Håper du kommer deg fort igjen, og forstår hvor idiotisk denne tankegangen er.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (1 time siden):

Jeg kommer til å kjøpe enten Fairphone eller oneplus som neste mobil. Og data blir det antakeligvis en Lenovo som jeg installerer Linux på. 

Driver med overgang fra Gmail til proton-mail. Har sletta alle meta-kontoene mine. Airbnb er også sletta.

Paypal er også ut. 

Blir ikke en ny Ford når denne går av med døden (nærmer seg 350k). 

Ellers er nå også swiffer bytta ut med et svensk merke. Sjekker alltid hvor merket er fra før jeg handler nå.

Vi har oralb-tannbørster, men kjøper børstehodet fra andre. 

Mye av det som nevnes av andre i tråden, har vi allerede kutta ut pga Israel.

• Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beyond the Scoop skrev (3 minutter siden):

Jeg kommer til å kjøpe enten Fairphone eller oneplus som neste mobil. Og data blir det antakeligvis en Lenovo som jeg installerer Linux på. 

Driver med overgang fra Gmail til proton-mail. Har sletta alle meta-kontoene mine. Airbnb er også sletta.

Paypal er også ut. 

Blir ikke en ny Ford når denne går av med døden (nærmer seg 350k). 

Ellers er nå også swiffer bytta ut med et svensk merke. Sjekker alltid hvor merket er fra før jeg handler nå.

Vi har oralb-tannbørster, men kjøper børstehodet fra andre. 

Mye av det som nevnes av andre i tråden, har vi allerede kutta ut pga Israel.

Det er Israels land!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til USA igjen nå i mars, så en tur igjen i september. 
Det siste amerikanere trenger er dårligere vilkår og rasert handelsstand 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...