Gå til innhold

Savnetmelding på Facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv er jeg utrolig skeptisk til å dele noe slikt. Hadde det vært politiet som la det ut hadde det vært en annen sak, men det som deles nå gir meg en uggen følelse. Ser mange som deler en melding om dagen om en som skal være savnet og synes det blir veldig utleverende det som står i meldingen.  Nei kun deling om det kommer fra politiet. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg blir enda mer skeptisk når privatpersoner oppfordrer folk til å melde fra til familien, ikke politiet (eller barnevern, osv). 

Anonymkode: be82e...63e

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Minner meg litt om antibarnevern. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 17.56):

da lot til slutt han oss i fred og satte sin mor på saken å plage oss videre! 

Ekspander  

Hvordan plager hans mor deg? Jeg spør fordi jeg har planlagt flukten min i flere år og skal snart forhåpentligvis flytte på andre kanten av landet. Men jeg har kuttet all kontakt for flere år siden. Ingen barn. Og skal bytte all kontakt info. Og navn og selvfølgelig skjult adresse og navn på tlf søk på nett. 

Jeg føler veldig med deg. ♥️ Jeg har blitt oppsøkt og kidnappet, og voldtatt. Når jeg tenker på det så er det liksom så normalt, fordi livet mitt alltid har vært sånn. Voldelig og farlig. Det er ikke lenger en eks jeg rømmer i fra, og jeg er ikke lenger i fysisk fare. Men jeg ønsker fred fra de som plager meg og oppsøker meg år etter år, selv om de vet jeg vil ha fred.

Jeg tenker ofte på at jeg aldri vil få fred før de dør. Jeg håper du snart får fred. ♥️

Anonymkode: 5a692...e42

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Regner med de fleste foreldre er desperate nok til å gjøre hva som helst for å finne barnet sitt. Å dele på Facebook er å nå ut til folket, ser ingen utfordringer med det. 

Anonymkode: e2c33...3e4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når folk som ikke kjenner savnede deler ukritisk videre, sprer man ofte personopplysninger. Tenk hvordan det er i ettertid når disse meldingene finnes om du ville bort. 

Anonymkode: 8bf9e...b36

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er en sånn person har rømt fra familien og er livredd de en dag skal finne på å etterlyse meg. Da er det jo sikkert stakkars de som ikke har hørt fra meg og så er det jo en veldig god grunn til at jeg ikke vil ha med de å gjøre. De dikter opp at jeg har sykdommer jeg ikke har og endrer alltid historien etter hva som passer. 

Vær forsiktig med hva dere deler.

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 19.32):

Hvordan plager hans mor deg? Jeg spør fordi jeg har planlagt flukten min i flere år og skal snart forhåpentligvis flytte på andre kanten av landet. Men jeg har kuttet all kontakt for flere år siden. Ingen barn. Og skal bytte all kontakt info. Og navn og selvfølgelig skjult adresse og navn på tlf søk på nett. 

Jeg føler veldig med deg. ♥️ Jeg har blitt oppsøkt og kidnappet, og voldtatt. Når jeg tenker på det så er det liksom så normalt, fordi livet mitt alltid har vært sånn. Voldelig og farlig. Det er ikke lenger en eks jeg rømmer i fra, og jeg er ikke lenger i fysisk fare. Men jeg ønsker fred fra de som plager meg og oppsøker meg år etter år, selv om de vet jeg vil ha fred.

Jeg tenker ofte på at jeg aldri vil få fred før de dør. Jeg håper du snart får fred. ♥️

Ekspander  

Hun har sendt eposter, brev, og da sender hun det via sin jobb på sykehus slik at det ser ut som en legetime feks før det er åpnet, da det ikke fungerte forsøkte hun å dukke uanmeldt opp hos mine foreldre for å presse dem til å presse meg om å gi henne tilgang på barna. Da det ikke fungerte dukket hun med flere familiemedlemmer mannsterke opp på døren og NEKTET å dra uten å skulle tvinge gjennom tilgang til oss på noe vis først. Klar beskjed om HVORFOR  vi ikke kan ha kontakt med dem, som drapstrusler fra barnefar som vil ha sin familie I fred, fnyste hun bort selv om hun vet med sikkerhet at han holder på sånn. Han har gjort voldshandlinger mot andre før meg og blitt dømt fordi han da ble tatt i handlingen. 

Politi ble varslet etter den hendelsen og fikk råd om hvordan håndtere slike ting videre, noe som da stengte den døren. Ble advokatmat, og hun prøver å trenere og lyve gjentatte ganger til advokaten jeg har hatt i flere år om situasjonen for å få tilgang til oss, han gjorde klart hva som er greit og ikke og at overtramp vil gi anmeldelse og søknad om kontakt og besøksforbud. Hun prøvde seg igjen i påskudd om å levere gave og sendte bilde av postkassen og beskjed om den på melding for å fremprovosere en reaksjon og da hun ikke fikk en sendte hun en falsk, stygg bekymringsmelding til bv som hevn med løgner som tydelig var ment å dra barnefar inn I livene våre igjen for å få tilgang til oss den veien igjen. 

Det er nettopp overstått nå, og de forsto heldigvis hva vi sto i, men det var måneder med ekstra belastning hvor hun prøver å bruke systemet imot oss. 

Venter i spenning på neste trekk fra henne nå som bv ikke fungerte for henne heller.

Eller om det blir sønnen som overtar roret igjen med nye påfunn...evt nytt familiemedlem...Han har noen flyvende aper til disposisjon til enhver tid.

Anonymkode: 0d1c0...e76

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 17.36):

Fordi folk deler ukritisk videre!

Ekspander  

De deler gjerne savnetmeldinger fra mange år tilbake. Der den savnede kanskje er funnet død, også. 
Folk er så ukritiske!

Anonymkode: 857d6...435

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånne innlegg deler jeg aldri, kun de som kommer fra politiet.

Anonymkode: 7c19a...426

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 17.39):

Så lenge det er meldt til politiet og de har opprettet en savnetsak, er det ikke noe problem. 

Anonymkode: 52768...a6e

Ekspander  

Det er da fortsatt et problem, du vet jo ikke om de som har meldt personen savnet og/eller legger ut denne savnetposten er farlige for den som er blitt borte. 

Anonymkode: 418ab...f9f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Deler kun om politiet etterlyser den savnede. Dette er jo noe vi lærte for mange år siden, da FB ble vanlig.

Anonymkode: 3463d...5a3

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 20.44):

Hun har sendt eposter, brev, og da sender hun det via sin jobb på sykehus slik at det ser ut som en legetime feks før det er åpnet, da det ikke fungerte forsøkte hun å dukke uanmeldt opp hos mine foreldre for å presse dem til å presse meg om å gi henne tilgang på barna. Da det ikke fungerte dukket hun med flere familiemedlemmer mannsterke opp på døren og NEKTET å dra uten å skulle tvinge gjennom tilgang til oss på noe vis først. Klar beskjed om HVORFOR  vi ikke kan ha kontakt med dem, som drapstrusler fra barnefar som vil ha sin familie I fred, fnyste hun bort selv om hun vet med sikkerhet at han holder på sånn. Han har gjort voldshandlinger mot andre før meg og blitt dømt fordi han da ble tatt i handlingen. 

Politi ble varslet etter den hendelsen og fikk råd om hvordan håndtere slike ting videre, noe som da stengte den døren. Ble advokatmat, og hun prøver å trenere og lyve gjentatte ganger til advokaten jeg har hatt i flere år om situasjonen for å få tilgang til oss, han gjorde klart hva som er greit og ikke og at overtramp vil gi anmeldelse og søknad om kontakt og besøksforbud. Hun prøvde seg igjen i påskudd om å levere gave og sendte bilde av postkassen og beskjed om den på melding for å fremprovosere en reaksjon og da hun ikke fikk en sendte hun en falsk, stygg bekymringsmelding til bv som hevn med løgner som tydelig var ment å dra barnefar inn I livene våre igjen for å få tilgang til oss den veien igjen. 

Det er nettopp overstått nå, og de forsto heldigvis hva vi sto i, men det var måneder med ekstra belastning hvor hun prøver å bruke systemet imot oss. 

Venter i spenning på neste trekk fra henne nå som bv ikke fungerte for henne heller.

Eller om det blir sønnen som overtar roret igjen med nye påfunn...evt nytt familiemedlem...Han har noen flyvende aper til disposisjon til enhver tid.

Anonymkode: 0d1c0...e76

Ekspander  

Sjekk om hun har brukt jobben sin på sykehuset til å gå inn på din eller barnas journal. Da skal det være loggført med hennes navn. Du finner det på dine sider på Helsenorge.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for diskusjoner av mindreårige identifserbare personer.

Sciurus, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange av disse innleggene er fake og det er bare for å få oppmerksomhet og likes 

Anonymkode: 42703...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...