AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hva tenker dere om privatpersoner som skriver savnetmelding på Facebook, samtidig som at ukjente folk deler innlegget videre? Bør man dele savnetmelding videre? Anonymkode: be82e...63e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus85 Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva tenker dere om privatpersoner som skriver savnetmelding på Facebook, samtidig som at ukjente folk deler innlegget videre? Bør man dele savnetmelding videre? Anonymkode: be82e...63e Jeg deler kun savnetmeldinger som politiet selv poster, de sjeldne gangene jeg deler. Man vet aldri hvorfor en person er "savnet", mange stikker nemlig av fra div og da kan det være livsfarlig å dele fra privatpersoner (som sannsynligvis er de vedkommende har stukket fra). 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Lillemus85 skrev (4 minutter siden): Jeg deler kun savnetmeldinger som politiet selv poster, de sjeldne gangene jeg deler. Man vet aldri hvorfor en person er "savnet", mange stikker nemlig av fra div og da kan det være livsfarlig å dele fra privatpersoner (som sannsynligvis er de vedkommende har stukket fra). Sånne innlegg får ofte veldig mange kommentarer, fra helt ukjente folk. Anonymkode: be82e...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alaenera Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Jeg deler aldri slike meldinger, med mindre det er postet av politiet selv. Man vet aldri hvorfor noen har rømt/stukket av eller ikke ønsker å bli funnet, ei vet man heller intensjonene til de som poster. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Hvis en venn av meg hadde forsvunnet, og politiet hadde offentliggjort en savnetmelding på Facebook, så hadde jeg delt innlegget videre. Men ikke et innlegg av en ukjent privatperson. Anonymkode: be82e...63e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hva tenker dere om privatpersoner som skriver savnetmelding på Facebook, samtidig som at ukjente folk deler innlegget videre? Bør man dele savnetmelding videre? Anonymkode: be82e...63e Hvorfor spør du? Om du tenker på den sol er delt nå så er det meldt til politi og de hadde vel også laget savnet melding. om mitt barn hadde blitt borte så håper jeg kjente og nære hadde delt melding før politiet evt hadde laget en for det tar lit tid Anonymkode: be882...c96 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Jeg deler dersom saken er meldt til politiet, postet av politiet eller at det er politiet som skal kontaktes dersom man har tips. Det kan være mange grunner til at folk forsvinner. Jeg vil ikke være årsaken til at en sjalu og voldelig eks finner igjen kjæresten som har rømt for å komme seg unna han. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor spør du? Om du tenker på den sol er delt nå så er det meldt til politi og de hadde vel også laget savnet melding. om mitt barn hadde blitt borte så håper jeg kjente og nære hadde delt melding før politiet evt hadde laget en for det tar lit tid Anonymkode: be882...c96 Fordi folk deler ukritisk videre! Anonymkode: be82e...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Sirah skrev (3 minutter siden): Jeg deler dersom saken er meldt til politiet, postet av politiet eller at det er politiet som skal kontaktes dersom man har tips. Det kan være mange grunner til at folk forsvinner. Jeg vil ikke være årsaken til at en sjalu og voldelig eks finner igjen kjæresten som har rømt for å komme seg unna han. Nemlig. Folk deler ukritisk videre. Anonymkode: be82e...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi folk deler ukritisk videre! Anonymkode: be82e...63e Så lenge det er meldt til politiet og de har opprettet en savnetsak, er det ikke noe problem. Anonymkode: 52768...a6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så lenge det er meldt til politiet og de har opprettet en savnetsak, er det ikke noe problem. Anonymkode: 52768...a6e Da må politiet selv publisere det på Facebook. Anonymkode: be82e...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nemlig. Folk deler ukritisk videre. Anonymkode: be82e...63e Ja eller man leter etter noen bor på hemmelig adresse eller noe. Er saken tatt gjennom politiet så er iallefall sjansen mye større for at etterlysningen er legitim. Sosiale medier har en helt enorm makt som kan bruker til veldig mange gode ting, men også veldig mange dårlige. Syntes det er helt skremmende hvor lite kritiske folk er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nemlig. Folk deler ukritisk videre. Anonymkode: be82e...63e Hvis mitt barn var savnet, hadde jeg synes det var trist at noen nektet å dele en savnetmelding fordi de automatisk mistenker at det ligger noe annet bak. Har sett de i kommentarfeltet som ikke vil dele selv om politiet går ut og etterlyser, fordi er så bedrevitere og bare MÅ dele at de er kritisk til savnetmeldingen og bare MÅ mene at det ligger noe muffens bak…. Anonymkode: 52768...a6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da må politiet selv publisere det på Facebook. Anonymkode: be82e...63e Ja, men foreldre må jo kunne dele en savnetmelding de også som en forsterkning. Anonymkode: 52768...a6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så lenge det er meldt til politiet og de har opprettet en savnetsak, er det ikke noe problem. Anonymkode: 52768...a6e Politiet har SELV gått ut og bedt folk om å IKKE dele med mindre det er via dem. Dette fordi det har kostet en haug av mennesker liv og helse da det er overgripere som søker etter sine offer, intet annet. Ja, jeg deler men selvfølgelig kun via politiet... Anonymkode: e634c...8af 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden deler aldri innlegg. Anonymkode: ead22...dcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Sålenge rette instansene ber om hjelp til å finne noen savnet så deler jeg gjerne videre. Hvis det er privatpersoner gjør jeg det ikke. Hvorfor? Fordi du ikke vet intensjonen til den som vil finne noen. Selv rømte jeg med barn fra en voldelig barnefar for noen år siden. At han fant oss og fikk tvunget seg på oss igjen tilførte måneder med ny vold, drapstrusler, sabotasje av bil og bolig, osv...ett år etter å ha flyktet måtte vi Rømme igjen...fikk da fred i ca 1,5 måneder før han fikk vår adresse på nytt... 7 måneder etter flyktet vi på ny, denne gangen noen timer unna slik at det ikke skulle være mulig for han å oppsøke oss i hverdagen...det var anbefaling fra politiet som sa rett ut at de tror på meg, men de får sjeldent tatt slike menn pga det store beviskravet. Derfor var deres beste råd å flykte langt nok til å unngå han i hverdagen og nært nok til å unngå juridiske konsekvenser pga de felles barna...da lot til slutt han oss i fred og satte sin mor på saken å plage oss videre! Tenk om vi kunne fått leve trygt fra den som truer oss da... Anonymkode: 0d1c0...e76 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus85 Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Sålenge rette instansene ber om hjelp til å finne noen savnet så deler jeg gjerne videre. Hvis det er privatpersoner gjør jeg det ikke. Hvorfor? Fordi du ikke vet intensjonen til den som vil finne noen. Selv rømte jeg med barn fra en voldelig barnefar for noen år siden. At han fant oss og fikk tvunget seg på oss igjen tilførte måneder med ny vold, drapstrusler, sabotasje av bil og bolig, osv...ett år etter å ha flyktet måtte vi Rømme igjen...fikk da fred i ca 1,5 måneder før han fikk vår adresse på nytt... 7 måneder etter flyktet vi på ny, denne gangen noen timer unna slik at det ikke skulle være mulig for han å oppsøke oss i hverdagen...det var anbefaling fra politiet som sa rett ut at de tror på meg, men de får sjeldent tatt slike menn pga det store beviskravet. Derfor var deres beste råd å flykte langt nok til å unngå han i hverdagen og nært nok til å unngå juridiske konsekvenser pga de felles barna...da lot til slutt han oss i fred og satte sin mor på saken å plage oss videre! Tenk om vi kunne fått leve trygt fra den som truer oss da... Anonymkode: 0d1c0...e76 Dette gjorde fryktelig vondt å lese 😞 Håper det går bra med dere og at dere har fått fred🌹 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Jeg deler aldri sånt. Man skal ikke dele "private" savnet-meldinger på sosiale medier. Kun de som politiet deler. For som folk påpeker, kan man i verste fall ende opp med å hjelpe en overgriper med å finne offeret sitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Jeg deler aldri sånt, nettopp av de grunner som er nevnt lenger opp i tråden. Det kan være mishandlede mennesker som har rømt fra sine overgripere, som så forsøker seg på en etterlysning i sosiale medier under dekke av "kjærlige hensikter". Tror jeg bare har delt noe på oppfordring på facebook en eneste gang, og det var en venninne som skulle selge studentleiligheten til datteren sin og ønsket å spre budskapet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå