AnonymBruker Skrevet 24. februar #1 Del Skrevet 24. februar Vi har vel de siste årene glidd over til å bli foreldre som bor sammen. Vi har totalt mistet lidenskap, kjærligheten og forholdet på veien. Nå er det kun snakk om barna, hvem som gjør mest/minst i huset, hvordan vi skal løse logistikken. Jeg eier ikke lyst på sex. Tror det handler om at jeg er sliten og ikke har energi. Så en lignende tråd her om dagen som handlet om det samme. Vært sammen i mange år, glemmer forholdet og hverandre oppi det, og sex kommer nederst på listen. Min samboer kan også finne på å si ting som «skal vi ta en kjapp en, skynd deg så lurer jeg den inn»… Men det er jo noe som ikke gir noe som helst nytelse for meg. Er det noen som har fått forholdet på gli igjen etter mange år som dødt? Hva gjorde dere? Eller er det ikke noe som helst håp…? Jeg er en sånn som gruer meg til barna flytter ut, da har vi ikke noe til felles. Er også grusomt om huset er tomt, for da VET jeg det blir mas om sex…. Anonymkode: 1d9e9...dd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #2 Del Skrevet 24. februar Det der lurer jeg på også. Savner mer nærheten og ikke nødvendigvis bare sex, "en kjapp en" er ikke nærhet, det får meg bare til å føle meg som en tømmestasjon, så jeg endte opp med å miste lysten også. Prøver å ta det opp i ny og ne, att jeg savner berøring, men han virker til å være fornøyd, så da må jo jeg også vere det. Redd vi rett og slett har glidd ifra hverandre, og har gitt opp. Orker han ikke ta i meg uten att det skal føre til en tømming når det sprenger som verst, så får det bare vere for min del. Jeg tror rett og slett en må vere to om det, og att en også er litt lydhøre for hverandres behov. Begynn med å ta på hverandre uten sex og mas, det bør vere en god nok start. Anonymkode: f1696...4a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #3 Del Skrevet 24. februar Tror ikke det er håp. Så lenge kvinnen ikke vil, så blir det ikke noe sex. Så kanskje kvinner må gå litt i seg selv, og faktisk bli med på en kjapp en en gang i blant. Han har av og til lyst på en kjapp en, men får aldri det, fordi kvinnen vil ha nærhet og kos uten at det blir sex. Kvinnen vil ikke gi mannen sex. Mannen vil ikke gi bare nærhet og kos uten noe mer. Ingen får det som de vil. Og sånn går no dagan. På repeat. Skal man ha sex må man være villig til å prøve. Hilsen mann i mangeårig sexløst forhold. Anonymkode: a919e...1d8 1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #4 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror ikke det er håp. Så lenge kvinnen ikke vil, så blir det ikke noe sex. Så kanskje kvinner må gå litt i seg selv, og faktisk bli med på en kjapp en en gang i blant. Han har av og til lyst på en kjapp en, men får aldri det, fordi kvinnen vil ha nærhet og kos uten at det blir sex. Kvinnen vil ikke gi mannen sex. Mannen vil ikke gi bare nærhet og kos uten noe mer. Ingen får det som de vil. Og sånn går no dagan. På repeat. Skal man ha sex må man være villig til å prøve. Hilsen mann i mangeårig sexløst forhold. Anonymkode: a919e...1d8 Enig! Legge seg ned naken sammen på senga i 20 minutter. Nærhet, intimitet og sex. Anonymkode: 207a9...108 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #5 Del Skrevet 24. februar Vær åpen og la mannen få ha seg på si, ikke lås han til et sexløst liv. Anonymkode: 41480...85c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #6 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vær åpen og la mannen få ha seg på si, ikke lås han til et sexløst liv. Anonymkode: 41480...85c Nei det kan du si. Nesten så jeg tenker det er greit. Samtidig må jo han vise at jeg betyr noe for han og han er glad i meg..? Hvis han kun er ute etter et ligg så må han faktisk gjerne ligge med andre. Anonymkode: 1d9e9...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #7 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke det er håp. Så lenge kvinnen ikke vil, så blir det ikke noe sex. Så kanskje kvinner må gå litt i seg selv, og faktisk bli med på en kjapp en en gang i blant. Han har av og til lyst på en kjapp en, men får aldri det, fordi kvinnen vil ha nærhet og kos uten at det blir sex. Kvinnen vil ikke gi mannen sex. Mannen vil ikke gi bare nærhet og kos uten noe mer. Ingen får det som de vil. Og sånn går no dagan. På repeat. Skal man ha sex må man være villig til å prøve. Hilsen mann i mangeårig sexløst forhold. Anonymkode: a919e...1d8 Problemet med 15 år med kjappiser, er att en opplever att mannen ikke holder lenger en 1.5 minutter. Og damene trenger litt lenger tid av og til. Jeg har hatt kjappiser med den mannen over hele huset snart, men ellers er det null nærhet i retur. Er det da lov å ytre ønsker? Att en tar litt kontroll over egen seksualitet og kommer med litt innspill? Anonymkode: f1696...4a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #8 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vær åpen og la mannen få ha seg på si, ikke lås han til et sexløst liv. Anonymkode: 41480...85c Han startet det. Nei ble fulgt opp av nei og nei og nei.. klart han hadde gode grunner, men innen han endelig hadde tenkt seg noe har det blitt borte for meg. Aner ikke hvordan jeg skulle ha funnet frem lysten, det er helt dødt. Use it or lose it, sies det.. Anonymkode: ed683...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 24. februar #9 Del Skrevet 24. februar Har opplevd det motsatte. Alt skulle planlegges. Måtte være nydusjet alltid før sex. I løpet av 18 år har jeg kanskje hatt 5 kjappiser. Dette kan også være en dreper på lyst og sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 24. februar #10 Del Skrevet 24. februar (endret) Menn som ikke skjønner at lyst ikke kan mases frem og som tenker at det er en løsning at kvinnen bare stiller opp for ham, på hans premisser og for hans utløsning, og kun det, skjønner jeg ikke, og synes ærlig talt de fortjener at sexlivet bare krasjer og forsvinner. Det sagt, kvinner som finner seg i at sex foregår på slike premisser har jeg heller absolutt ingen forståelse for. Ja vi har fikset sexlivet etter at min sexlyst av ulike årsaker tok et svalestup ned i ingen lyst, men så har jeg også en partner som da forsto veldig godt at det var nødvendig å bygge dette opp via å gire opp innsatsen for vår relasjon og å skape ekte lyst igjen. Jeg tror ikke det er mulig uten at partner forstår det, og da er det også meningsløst. Ingen egentlig fiks av problemene, men at kvinnen bare stiller opp uten lyst til hun ikke klarer, og så er man ikke bare samme sted, men kvinnens seksualitet er enda mer ignorert og mishandlet. Det er ikke å fikse noe som helst, men å ødelegge, ruinere, ignorere til døde og utslette kvinnens seksualitet. Hvilket også lar seg fikse ofte, men da ved å forlate mannen som har ødelagt grunnlaget for et sexliv fullstendig, og finne ny mann. Når det ikke er ønsket må man fikse problemet grunnleggende. Bygge opp relasjon og seksuell glede på ny. På ordentlig. Ikke ty til mas og å ha sex uten lyst. Endret 24. februar av Trolltunge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #11 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Problemet med 15 år med kjappiser, er att en opplever att mannen ikke holder lenger en 1.5 minutter. Og damene trenger litt lenger tid av og til. Jeg har hatt kjappiser med den mannen over hele huset snart, men ellers er det null nærhet i retur. Er det da lov å ytre ønsker? Att en tar litt kontroll over egen seksualitet og kommer med litt innspill? Anonymkode: f1696...4a0 Hvordan skal partner vite hva du ønsker, hvis du ikke ytrer dine ønsker? Og det bør absolutt ikke bare være kjappiser. Det jeg mente litt lengeropp her, var at kvinnen AV OG TIL bør møte mannens ønsker, ikke hver gang. Og ja mannen MÅ også møte kvinnens ønsker. Det er som ellers i livet, man må møtes nogenlunde på midten for å få ting til å fungere. Innspill og samtaler er desverre ikke alltid like lett, men det bør nok mange bli flinkere til. Anonymkode: a919e...1d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #12 Del Skrevet 24. februar Sex fikser ingenting. Dere må prøve å pleie forholdet. Går det og dere får sansen for hverandre igjen, kommer lysten. Det må selvfølgelig pleies underveis. Man kan ikke begynne først når barna flytter ut. Så dere bør begynne nå. Anonymkode: 15c48...395 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 24. februar #13 Del Skrevet 24. februar (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvordan skal partner vite hva du ønsker, hvis du ikke ytrer dine ønsker? Og det bør absolutt ikke bare være kjappiser. Det jeg mente litt lengeropp her, var at kvinnen AV OG TIL bør møte mannens ønsker, ikke hver gang. Og ja mannen MÅ også møte kvinnens ønsker. Det er som ellers i livet, man må møtes nogenlunde på midten for å få ting til å fungere. Innspill og samtaler er desverre ikke alltid like lett, men det bør nok mange bli flinkere til. Anonymkode: a919e...1d8 Akkurat sex bør man kun ha når begge har lyst. Nei man bør ikke møte mannens ønsker ved å stille opp for hans utløsning uten lyst. Å møtes halvveis angående sex på klok måte er å være villig til å bli kåt selv om man ikke er kåt i utgangspunktet. Den som da er kåt i utgangspunktet må da reelt gjøre innsats for å få den andre kåt også. Ikke bare "lure den inn", eller "takke" for villigheten til å bli møtt i sitt behov ved å tråkke på den andre sin seksualitet. Sex uten lyst er bare dumt. For mye slikt og kroppen vil protestere, uavhengig av hva hodet sier. Helt snålt at de fleste unge er fullstendig klar over at sex er noe man kun har om begge to har lyst og er kåte, men denne basiskunnskap virker å falle ut for mange når de kommer i et forhold med en de egentlig virkelig burde bry seg om. Er MER glad i enn mer tilfeldge relasjoner tidligere i livet. Da skal det plutselig bli greit å ha sex når den andre ikke ønsker det? Den man virkelig elsker er den man kan behandle dårligere enn andre? Endret 24. februar av Trolltunge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #14 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min samboer kan også finne på å si ting som «skal vi ta en kjapp en, skynd deg så lurer jeg den inn»… Men det er jo noe som ikke gir noe som helst nytelse for meg. Anonymkode: 1d9e9...dd9 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så kanskje kvinner må gå litt i seg selv, og faktisk bli med på en kjapp en en gang i blant. Anonymkode: a919e...1d8 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): AV OG TIL bør møte mannens ønsker, ikke hver gang. Og ja mannen MÅ også møte kvinnens ønsker. Det er som ellers i livet, man må møtes nogenlunde på midten for å få ting til å fungere. Anonymkode: a919e...1d8 De færreste er interessert i sex som er et resultat av at «partner gir deg det». Det er «empatisex» og er et fryktelig stort turn off for de fleste. Man er ikke interessert i sex med en som er med for å være snill eller for å møte dine ønsker. Det er bare stusselig og fryktelig usexy. Man ønsker sex med en som vil ha sex. Det siste jeg ønsker er å bli utført seksuelle handlinger på/med av en som gjør det for å være snill. Av en som «er med» uten selv å være kåt. Det står for meg som et mareritt. Anonymkode: 4866a...c4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #15 Del Skrevet 24. februar Dere må lage dere noen anledninger hvor dere har tid til hverandre uten barna i nærheten. Det høres ut som at barna prioriteres 24/7/365, men det er ikke sikkert det er så lurt. For at barna skal ha det bra, må også foreldrene ha det bra, og hvis dere som foreldre kan få det bedre sammen ved å sette bort barna og være bare dere to noen helger eller i hvert fall et døgn i ny og ne, tror jeg det bare er bra for barna også. Kona og jeg har prioritert litt kjærestetid. Økonomien vår tillater at vi leier ei hytte eller liknende 2-4 langhelger i året. De helgene lever vi nakne 24/7, lager mat sammen, spiser sammen, ser film sammen og har sex sammen. Da kan vi bruke så lang tid på intimitet og sex vi bare ønsker. Vi kan ta oss tid til å bygge opp lyst gjennom massasje, lek, ulike spill og tantra. Vi kan teste ut nye ting og vi kommer nærmere hverandre. For oss har dette vært fint og viktig. Anonymkode: dd14b...364 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erfarenmann Skrevet 25. februar #16 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er også grusomt om huset er tomt, for da VET jeg det blir mas om sex Hva om han ikke "maste om" sex heller? Hva om han ikke viste det minste seksuell interesse for deg i det hele tatt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langline Skrevet 25. februar #17 Del Skrevet 25. februar Her har dere gjort veldig dårlige investeringer i et voksenliv. Som det er fullt mulig å dyrke ved siden av å være gode foreldre. Faktisk så er det som flyverten sier; ta først på din egen maske, før du hjelper andre. Jeg ser at mange kvinner (og muligens noen menn) blir nærmest selvutslettende i sin foreldrerolle og sitter igjen med et vennskap ift partner. Ikke til barnets beste. Tror ikke det er for sent for dere, men det forutsetter ekstern hjelp tror jeg. Bli kjent med hverandre på nytt som kjærester. Hvis viljen er til stede hos begge da.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #18 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Min samboer kan også finne på å si ting som «skal vi ta en kjapp en, skynd deg så lurer jeg den inn»… Men det er jo noe som ikke gir noe som helst nytelse for meg. Dette er den delen som skremmer vannet av meg når det gjelder kvinner : jeg skjønner ikke hvordan dette er mulig. Selv om jeg mistet all glede av sex for meg selv, ville jeg jo føle et behov for å tilfredstille partner ? Det i selv å gi henne en orgasme er jo noe som er verdifullt for MEG! Jeg skjønner at kvinner føler anderledes på det, men jeg skjønner ikke tankegangen, jeg skjønner ikke hvorfor. Anonymkode: f01a7...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #19 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er den delen som skremmer vannet av meg når det gjelder kvinner : jeg skjønner ikke hvordan dette er mulig. Selv om jeg mistet all glede av sex for meg selv, ville jeg jo føle et behov for å tilfredstille partner ? Det i selv å gi henne en orgasme er jo noe som er verdifullt for MEG! Jeg skjønner at kvinner føler anderledes på det, men jeg skjønner ikke tankegangen, jeg skjønner ikke hvorfor. Anonymkode: f01a7...788 Om jeg har forstått deg rett, så er du mann. Ikke prøv å forstå deg på kvinner. Det er bare å innse at det er noe vi menn ikke får til. Anonymkode: a919e...1d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #20 Del Skrevet 25. februar Syns overskrift og innlegg passer dårlig overens. Du bør finne ut hva som tenner deg. Deretter bør dere være enige om å starte med blanke ark. Sex skal være noe man ser fram til. Det betyr også at DU må finne ut hva som gir deg glede ved sex. Det begynner med å snakke sammen. Deretter tenker jeg det kan være greit å prøve sexløs intimitet. Ta på hverandre i 20 minutter tre ganger i uka og snakk om hva dere liker ikke liker. Bli enige om bytteord, stoppord. 1. Start uten å ta på kjønnsorganer og bryst. En tar en tar i mot, bytt halvveis. 2. Neste sett ta på hverandre etter tur, deretter med kjønnsorganer. 3. Vis hverandres kropper og underliv og fortell hva dere liker og ikke at gjøres. 4. Ta på hverandre først, deretter hvis dere blir opphisset, la kjønnsorganer møte hverandre. Mann på rygg og du på topp. 5. Samme, men ta på hverandre samtidig. Hensikten her er IKKE å komme, men å bli kjent med hverandre og seg selv slik at man kan øve på å ta initiativ og forklare hverandre hvordan man har det og hva som er godt. Snakk sammen i mellom sesjonene og ikke nødvendigvis mens dere holder på. Anonymkode: 73cd2...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå