Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter 12 år i forhold har jeg en x-svigermor som jeg alltid har hatt ett godt forhold til. Etter bruddet trengte jeg å distansere meg fra både eksen og familien hans. Men har hatt sporadisk kontakt, da de har sendt meldinger og snapper. 
Etter at jeg har fått meg ny kjæreste har eksen fortalt meg at moren hans er lei seg for at jeg har kuttet dem ut og at hun ikke har så mange andre å lene seg på. Sitter her med kjempe dårlig samvittighet. Bruddet gjør fremdeles vondt (ikke fordi jeg har følelser men fordi jeg ble sviktet på det groveste)  Jeg  har mitt å jobbe med og vet ikke om jeg klarer å balansere mine behov for å bearbeide det hele, og behovene til en uskyldig tredje part. Det er ingen barn involvert. 

Lurer egentlig på hvor vanlig det er å ha kontakt med sine X - svigers? 
Hvordan hadde du håndtert situasjonen?

Anonymkode: 226be...f0c

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen… synes det er rart å holde kontakt. 

Anonymkode: 4e7d3...408

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kontakt. Vet min eks svigermor er svært redusert og det er kun ett barnebarn som hjelper henne men jeg klarer ikke det dramaet hun omgir seg med.

Anonymkode: 64d25...ea9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om man rent personlig kunne tenkt seg å holde kontakt, så er det grobunn for så mange følelser. Kan bli sinne og frustrasjon hos eks, et falskt håp hos svigermor, misunnelse hos en ny partner. Så er mest for å bryte slike relasjoner, med mindre det er ekstraordinære forhold. 

Imidlertid ville jeg tatt en telefon og snakket. Dere har en historie, hun har det vondt. Forklart at du satt pris på relasjonen og at du er glad i henne. Men gitt hvordan det ble så er det riktig for alle parter å ikke ha kontakt. 

Anonymkode: e25b1...e2b

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et godt forhold til mine ex svigerforeldre. Vi snakkes alltid når vi treffes, og vi er på besøk hos hverandre innimellom, både med barnebarna deres, og bare oss voksne. Jeg har ikke fått ny kjæreste, men min ex har ny kjæreste. Håper vi alltid vil ha like god kontakt, da jeg er veldig glad i de. (5 år siden skilsmissen) 

Anonymkode: 61275...c44

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har null problem med å være sammen med ekssvigers og eksmann med ny partner, for den saks skyld.

Men har heller ikke blitt sviktet på det groveste av sønnen hennes.

Gjør det du føler er best for deg akkurat nå. Føler du for det, send en sms og si at du trenger litt tid til å bearbeide alt. 

Anonymkode: 7ec8d...be1

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Etter 12 år i forhold har jeg en x-svigermor som jeg alltid har hatt ett godt forhold til. Etter bruddet trengte jeg å distansere meg fra både eksen og familien hans. Men har hatt sporadisk kontakt, da de har sendt meldinger og snapper. 
Etter at jeg har fått meg ny kjæreste har eksen fortalt meg at moren hans er lei seg for at jeg har kuttet dem ut og at hun ikke har så mange andre å lene seg på. Sitter her med kjempe dårlig samvittighet. Bruddet gjør fremdeles vondt (ikke fordi jeg har følelser men fordi jeg ble sviktet på det groveste)  Jeg  har mitt å jobbe med og vet ikke om jeg klarer å balansere mine behov for å bearbeide det hele, og behovene til en uskyldig tredje part. Det er ingen barn involvert. 

Lurer egentlig på hvor vanlig det er å ha kontakt med sine X - svigers? 
Hvordan hadde du håndtert situasjonen?

Anonymkode: 226be...f0c

Er du sikker på at X-en talar sant, her? ❤️ 

Anonymkode: f4d29...9c0

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen, hun har aldri likt meg, så ser ingen grunn til det. Selv om jeg og eksen er venner.

Anonymkode: 4df69...047

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Et bra forhold, vi bort nært hverandre og de er besteforeldre til barna. Anser dem som familie. Har et bra forhold til x"ens nye partner og.

Tenker alle må gjøre det som føles rett for seg, og det kan jo være greit å ta en samtale med de involverte om det er mulig. Kommunikasjon pleier å hjelpe. 

Anonymkode: 79fe4...cd1

AnonymBruker
Skrevet

Ex svigermor elsker mine barn, så hun er en viktig person. Vi har litt kontakt, men ikke mer enn at det er ok for alle parter. Hun er et hyggelig menneske.

Anonymkode: e0631...afd

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen. Det manipulative og kontrollerende svigermonsteret var godt å bli kvitt.

Og når dere ikke har felles barn slik at din ex svigermor er bestemor til ditt barn så er det på ingen måte naturlig at du skal ha videre kontakt med henne.

Anonymkode: 01eec...c68

• Nyttig 2
Skrevet

Har ingen kontakt med min x svigermor. Gjennom hele forholdet var hun klar på at hun foretrakk hans x kone. En dame som var utro mot mannen. Nå bor hun langt unna, og jeg har ikke barn med denne mannen. Så kontakt er unaturlig. 

• Nyttig 1
Skrevet

Vi er på talefot. Kan fint drikke kaffe, eller spise middag sammen med dem, om vi blir invitert. Det hender vi blir. 

AnonymBruker
Skrevet

Minimal kontakt. Hvis barna er hos meg når hun har bursdag, sender jeg melding og gratulerer fra yngste. Vi møttes og småpratet litt i eldstes konfirmasjon for et par år siden, ellers har jeg ikke sett henne siden skilsmissen i 2017.

Vi hadde et ok forhold. Hun likte meg, jeg likte ikke henne. Hun blir fire timer unna på et sted jeg aldri er.

Anonymkode: bdc17...71f

Skrevet

Jeg har ingen kontakt med henne og håper aldri jeg treffer henne igjen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen barn i bildet, sviktet grovt av eksen og du har fått ny kjæreste? Da virker det svært rart å ha et forhold til eks-svigermor. Hennes liv er hennes ansvar, ikke ditt.

Anonymkode: 6f58c...fed

Skrevet

Jeg har et godt forhold til min eks-svigermor, og det er snart ni år siden jeg skilte meg fra sønnen hennes. Hadde det ikke vært for at jeg bor i Oslo og hun på landet, så hadde vi nok besøkt hverandre jevnlig ennå. Men hun er redd for å kjøre i storbyen og har derfor bare vært her en gang.

Vi snakkes på telefonen nå og da. Hun er et godt menneske, og vi prater lett sammen. I løpet av de 18 årene jeg hadde med hennes sønn, så jeg henne aldri så mye som irritert en gang, aldri sint, aldri hevet stemmen. Alltid rolig, blid, og kom ikke med råd om barneoppdragelse etc med mindre hun ble konkret spurt om noe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et greit forhold til henne, hun er tross alt mine barns farmor. Inviterer henne i bursdager, kan godt finne på å stikke innom hvis jeg er i nærheten. 

Anonymkode: cae18...34b

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke stolt på det han sier, kan hende det er hans måte å prøve å få deg i ubalanse på.

Eks svigers er hyggelige nok, har litt kontakt pga barna våre, som er deres barnebarn. Og får julekort.

Anonymkode: 34d1e...7c9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mistet kontakten i kjølvannet av skilsmissen dessverre. Hans familie bor på en annen kant av landet, og selv om vi har hatt et nært og godt forhold i alle år brøt de helt ned meg etter at mannen min var utro og forlot meg for en annen kvinne. Jeg har signalisert at jeg gjerne ønsker å bevare kontakten, men orker ikke mer når jeg ikke får respons. Eksen ønsker heller ingen kontakt med min familie. Vi var sammen i nesten 18 år, og har flere barn som må med splittet familie resten av livet.  Jeg mistet halve familien min når han dro, og det er forferdelig vondt…

Anonymkode: 7c244...794

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...