Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slette samboeren hva han følte for meg. Han svarte at han føler tilknytning.

Ble litt skuffet. Det er jo ikke det samme som å elske.

Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: db82b...feb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tilknytning ja, spennende ordbruk :) 

Men helt seriøst, mange menn klarer ikke uttrykke seg om følelser, synes nå dette var et godt forslag til å føle noe i det minste. Vi damer lærer "i love u" fra før vi kan snakke norsk omtrent, mens gutta driver med andre ting. De legger ikke merke til detaljene i romantiske komedier og tror det er noe de skal leve opp til, slik vi tenker de skal.

Jeg har en mann jeg vet elsker mer, vi har vært sammen i 15 år, gift i 10. På vår 11. bryllupsdag i år sa han for første gang at "det er derfor jeg elsker deg", sånn av seg selv, I en helt ekte setning. Ingen fare, jeg tror han, så absolutt 100%. Men la oss si at det tok 15 år da. Vet ikke hvorfor, men er ikke de ordene som faller seg så veldig naturlig for ham akkurat. Kanskje ikke for meg heller, jeg har ikke det store behovet for å si annet enn når det stormer og jeg må minne han om det for å være sikker på at han ikke tror noe annet.

Men hvordan DU vil reagere kommer an på hva DU trenger. Men trenger du å høre at han bruker andre ord, må du si det til han, og ikke satse på at han gjetter det selv. Eventuelt vurdere å se på handlinger, stemning, og kroppsspråk mer enn hvilke ord han finner eller ikke.

Noen sier "jeg elsker deg" som det siste før de går ut for å ligge med noen andre.
Så helt ærlig, HVA man sier spiller så mye mindre rolle enn hva man gjør.

Anonymkode: b5086...42e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spurte du hva han føler for deg? Viser han med handling at han IKKE gjør det?

Anonymkode: 1a4ed...050

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor spurte du hva han føler for deg? Viser han med handling at han IKKE gjør det?

Blant annet fordi et år tidligere hadde han sagt at han ikke var forelsket i meg og aldri hadde vært det. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er bekvem med deg på samme måte som en gammel lenestol. Det er det han sier. 

Anonymkode: 533a2...fce

Skrevet

Jeg er en robot.

Jeg føler tilknytning.

Hvem lærte ham å snakke?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Blant annet fordi et år tidligere hadde han sagt athan ikke var forelsket i meg og aldri hadde vært det.

Hvorfor gjorde du det ikke slutt da?

Anonymkode: 9114c...99b

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har har noen ganger vært forelsket i noen?

Anonymkode: ac922...dc1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor gjorde du det ikke slutt da?

Anonymkode: 9114c...99b

Fordi jeg har så utrolig forelsket i ham og fordi vi passet så bra sammen og han har alltid prioritert meg over alt annet og ellers har vist stor hengivenhet ved å gjøre alt mulig for meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har har noen ganger vært forelsket i noen?

Ja, og det har jeg fått høre flere ganger, hvor utrolig forelsket han var i den og den. Helt til jeg sa at jeg ikke orket å høre om det når han så uttrykkelig hadde sagt at han ikke var forelsket i meg. Da sa han at han skulle slutte ned det (og han har faktisk ikke sagt noe sånt siden), og at nå var han blitt forelsket i meg…

AnonymBruker
Skrevet

Enten må du akseptere at du har en kjæreste som ikke er forelsket i deg, eller så må du slå opp og begynne å lete etter én som gjengjelder følelsene dine. Han her sa kanskje at han var forelsket i deg nå fordi det var det du trengte å høre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enten må du akseptere at du har en kjæreste som ikke er forelsket i deg, eller så må du slå opp og begynne å lete etter én som gjengjelder følelsene dine. Han her sa kanskje at han var forelsket i deg nå fordi det var det du trengte å høre.

Jeg vil gjerne akseptere det, og tro at han elsker meg og at det med forelskelse ikke er så viktig. Og det er lenge siden han sa det med at han ikke er forelsket, over to år siden, og det gnager og gnager i meg, jeg tenker på det nesten hver dag. Selv om han har gitt uttrykk for varme følelser siden, og som sagt prioriterer meg, viser omsorg og ømhet, gjør alt mulig for meg, og er helt bestemt på at vi to skal bli gamle sammen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vil gjerne akseptere det, og tro at han elsker meg og at det med forelskelse ikke er så viktig. Og det er lenge siden han sa det med at han ikke er forelsket, over to år siden, og det gnager og gnager i meg, jeg tenker på det nesten hver dag. Selv om han har gitt uttrykk for varme følelser siden, og som sagt prioriterer meg, viser omsorg og ømhet, gjør alt mulig for meg, og er helt bestemt på at vi to skal bli gamle sammen. 

Han har tatt et valg basert på fornuft og ikke romantiske følelser.
Snakk mer med han om det. Fortell han hvordan du har det. Kanskje kan han nyansere. 
Har du spurt hvorfor han vil være sammen med deg på tross fravær av forelskelse? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han har tatt et valg basert på fornuft og ikke romantiske følelser.
Snakk mer med han om det. Fortell han hvordan du har det. Kanskje kan han nyansere. 
Har du spurt hvorfor han vil være sammen med deg på tross fravær av forelskelse? 

Ja, jeg spurte den gangen han sa det. Han sa …«jeg liker deg», og så sa han at han hadde romantiske følelser selv om han ikke var forelsket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...