Gå til innhold

Svar på celleprøve?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Andre uka av januar tok jeg celleprøve, første etter konisering. Jeg har ikke fått svar på den enda, og det er jo snart mars. Er det sånn at man ikke får svar med mindre det oppdages noe på celleprøven, eller bør jeg etterlyse svar hos fastlegen?

Anonymkode: ccf9a...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette lurer jeg også på. Jeg tok celleprøve hos gynekologen i oktober og hun sa det var ca tre måneders ventetid på svar på Østlandet. Jeg venter fortsatt, men håper jo det betyr at prøvene var fine.

k49

Anonymkode: 7bb6c...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette lurer jeg også på. Jeg tok celleprøve hos gynekologen i oktober og hun sa det var ca tre måneders ventetid på svar på Østlandet. Jeg venter fortsatt, men håper jo det betyr at prøvene var fine.

k49

3 måneder? Oi, det er jo i utgangspunktet lenge hvis det skulle vært noe man må ta videre. Nå er det jo lengre siden oktober også.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ofte får man ikke svar hvis prøven er normal, nei.

På legekontoret "mitt" er praksis at hvis det er noe med prøven, blir man kontakta innen 3 uker, hvis ikke man hører noe, er alt bra. Men dette kan jo variere fra sted til sted, så du kan jo bare ringe og høre hva som er praksis der du går.

Anonymkode: d8458...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ofte får man ikke svar hvis prøven er normal, nei.

På legekontoret "mitt" er praksis at hvis det er noe med prøven, blir man kontakta innen 3 uker, hvis ikke man hører noe, er alt bra. Men dette kan jo variere fra sted til sted, så du kan jo bare ringe og høre hva som er praksis der du går.

Anonymkode: d8458...390

Okei, da satser jeg på at alt er ok, og hvis ikke, får jeg vel svar etterhvert da. Fikk jo svar rimelig fort sist, men da endte det jo opp med konisering, så prøven var absolutt ikke normal uansett.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

3 måneder? Oi, det er jo i utgangspunktet lenge hvis det skulle vært noe man må ta videre. Nå er det jo lengre siden oktober også.

Ts

Ja det var en sak i media om dette før jul, er visstnok helt sprengt kapasitet på Østlandet. Jeg er også konisert så alltid litt spent på disse prøvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det skal stå svar i journalen deres på Helsenorge.

Anonymkode: 98f46...5b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Avhenger av hvilken region man tilhører.

Anonymkode: e8e35...3a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om dere får et anslag  typ "det tar maks 2 måneder" og dere ikke har fått svar etter 2 måneder så er det bare å purre. 

Det tar veldig lang tid noen steder,  jeg tok celleprøve hos gynekolog i møre og romsdal for ett år siden og da tok det "bare" 6 uker. Så det er ikke uvanlig at det tar så lang tid nei. Det handler ikke om at det er noe galt med prøven, men rett og slett at det er mange som tester seg og mange prøver som må analyseres. :) 

Anonymkode: 2271e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tar ca 8 uker på Østlandet. Hører dere ikke noe innen den tid, så purrer man. ALDRI slå dere til ro med at intet svar er godt nytt. 

Anonymkode: ebcae...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det gjorde det gitt! 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...