Gå til innhold

Hva er typiske oppgaver ved din jobb som gjør deg «syk»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er typiske ting man kan bli «psykisk utbrent» av hva kommer til arbeidsoppgaver ved din jobb? 

For min del - ingen kollegaer, ensformig og tung jobb, sinte kunder og dårlig lønn 

Anonymkode: 76913...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Stressnivået kan bli alt for høyt. Reisedøgn, og lunsj og middag på toppen av fullpakkede dager. Presentasjoner og viktige møter, og alltid måtte være påskrudd, og si de riktige tingene. Jeg liker det egentlig godt. Men når det er slik over tid jobber hodet alt for hardt hele tiden, og så begynner det å gå utover søvn. Da begynner jeg å merke det på psyken. Men elsker jobben min, og i perioder er det rolig på hjemmekontoret, så må bare passe på balansen. 

Anonymkode: 7f863...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat nå er det stresset, det at vi er underbemannet i forhold til oppgavene og trykket som er av ting som skal og må gjøres for at ting skal fungere, det at vi har sagt ifra om at vi er underbemannet, at dette ikke lyttes til, at det legges skyhøye krav og forventninger på oss som vi sier gang på gang at ikke vil oppfylles fordi vi er for få på jobb osv.

Etter å ha hatt en jobbhelg nå hvor jeg har småjogga hele tiden, vært svett hele tiden, hatt vondt i beina og vondt i ryggen av alt strevet og stresset, så har jeg sovet rundt 9-11 timer hver natt for jeg er utslitt.

Skal ta en prat med de andre kollegaene og vurdere om fagforeninga er neste steg

Anonymkode: 666b3...c8e

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Stressnivået kan bli alt for høyt. Reisedøgn, og lunsj og middag på toppen av fullpakkede dager. Presentasjoner og viktige møter, og alltid måtte være påskrudd, og si de riktige tingene. Jeg liker det egentlig godt. Men når det er slik over tid jobber hodet alt for hardt hele tiden, og så begynner det å gå utover søvn. Da begynner jeg å merke det på psyken. Men elsker jobben min, og i perioder er det rolig på hjemmekontoret, så må bare passe på balansen. 

Samme her, bortsett fra at ikke trives med det. Blir fullstendig utslitt av reising, møter, presentasjoner, tidsfrister, leveranser, osv. Drømmer om en mer fysisk jobb, bonde feks

Anonymkode: e493c...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Underbemanning, må jobbe dobbelt så fort og mye på samme tid.

Pålagt overtid, jeg blir veldig stresset av å ikke få nok hvile i løpet av dagen.

Masse «nye» arbeidsmetoder å sette seg inn i hele tiden og masse dokumentasjonskrav.

Anonymkode: 2965d...c9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme her, bortsett fra at ikke trives med det. Blir fullstendig utslitt av reising, møter, presentasjoner, tidsfrister, leveranser, osv. Drømmer om en mer fysisk jobb, bonde feks

Har sittet i taxien forbi anleggsgartnerne som planter ut blomster om våren, og hatt en kort tanke om at jeg heller skulle vært der, ja 😅

Men vet med meg selv at det er det høye tempoet, og presset, som gir meg mye energi. Må bare være forsiktig slik at det ikke eskalerer. Og i perioder det er veldig rolig, som nå (har akkurat avrundet en rolig dag, i joggedress, på hjemmekontor), så gleder jeg meg til neste prosjekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er bonde, og det beste med det er å være ute og jobbe fysisk.

Men man må også være psykisk sterk. Mye avhenger av været, og det kan man ikke styre. Man kan tape mye penger om man ikke får sådd til rett tid, ikke  får tørt høy og ødelagt det pga. mye regn. Dyr blir syke, ikke får kalv i kua osv. Maskiner blir ødelagt og må repareres, og helst av en selv. Det er for dyrt å ha de på verksted.

Anonymkode: 58060...7cc

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ensformige, kjedelige arbeidsoppgaver. Ikke ha noen kollegaer å prate med som har de samme arbeidsoppgavene. 
midlertidige kontrakter som bare blir fornyet igjen og igjen.

glad jeg sluttet og begynte å studere igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vold og trusler. Spesielt om det er mangelfulle prosedyrer og sikringstiltak som ikke er tilstrekkelig.

Anonymkode: 050cb...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bonde er jo et av de farligste yrkene i Norge, da. Arbeidsulykker + ensomt yrke, er en del selvmord også. 

Anonymkode: 0209d...458

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å være kreativ under stress kan være en utfordring når man har tighte deadlines. Artig når man treffer rett og har inspirasjon, men når hodet føles som bomull og man har null inspirasjon, blir det ikke noe bedre av at tiden tikker og går. 

Anonymkode: df940...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elever som klager og blir fornærma. Grupper av elever som motarbeider undervisningen. 

Anonymkode: 5aeb3...679

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Konstant støy, underbemanning, generelt mye sykdom på arbeidsplassen som gjør at man blir ofte syk selv. Høye krav fra politikere og samfunnet generelt, lite mulighet til å innfri disse kravene med såpass dårlig bemanning samt lite utdanning blant de som jobber der. 

Anonymkode: d018e...e5c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bonde er jo et av de farligste yrkene i Norge, da. Arbeidsulykker + ensomt yrke, er en del selvmord også. 

Anonymkode: 0209d...458

Jeg er klar over det, samt at det er mye stress, men jeg syns det virker som et ekte, ærlig og givende yrke. Jordnært. Syns bønder er fine mennesker, med gode verdier (de jeg har møtt). Men ja, jeg skjønnmaler det nok litt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er typiske ting man kan bli «psykisk utbrent» av hva kommer til arbeidsoppgaver ved din jobb? 

For min del - ingen kollegaer, ensformig og tung jobb, sinte kunder og dårlig lønn 

Underbemanning

Anonymkode: 3b9e4...969

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

For min del er det én kollega som velter det siste lasset for at jeg er helt ferdig med både arbeidsplassen og folka der. Jeg orker ikke mer, og søker andre stillinger. 

Anonymkode: a7595...c4f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høyt emosjonelt press, tsunami av pasienter og mye vanskelige saker. 

Det er helt ekstremt hva folk forventer at du skal løse. Ingen jobb å bli gammel i!

Anonymkode: 28916...c31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Politikere som ukritisk innfører nye pasientgrupper uten å ha noe innsikt eller idè om hvordan tiden skal strekke til når kapasiteten allerede er sprengt fra før. 

Anonymkode: 465e5...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jobbe sammen med noen idioter av noen kollegaer som bare er der for og få tiden til og gå, og ikke opptatt av og skape noe.

Og de er ett mange av.

Så har du de tafatte som utnytter alle sykepenger for og få en frihelg med kona for eet har de *fortjent* 

De er det også noen av.

Så har du de som bare gjør minimum av det de skal og ikke gidder og dra lasset på noen som helst måte, men evt bonuser det skal de ha, for de har vært så *flinke* i år.

Anonymkode: e18a4...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...