Gå til innhold

Europa regulerer seg ihjel på Børsen også - selskapene "flykter" til USA.....

Sportydame

Anbefalte innlegg

Tittelen sier seg selv.....EU byråkratiet har med sine "Bærekraft-rapporteringer" regulert seg ihjel på Børsen også - nå gidder ikke selskapene å notere seg på Oslo Børs - eller i Europa grunnet byråkratiet.

Og dette ønsker Norge/Nordmenn å være en del av? 😉 

Børsdirektøren advarer: – Vi kan miste noteringer – E24

Endret av Sportydame
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sportydame skrev (1 time siden):

Tittelen sier seg selv.....EU byråkratiet har med sine "Bærekraft-rapporteringer" regulert seg ihjel på Børsen også - nå gidder ikke selskapene å notere seg på Oslo Børs - eller i Europa grunnet byråkratiet.

Og dette ønsker Norge/Nordmenn å være en del av? 😉 

Børsdirektøren advarer: – Vi kan miste noteringer – E24

Vi vil jo helt klart ha reguleringer ... det er bare å se konsekvensen når det IKKE finnes reguleringer.  Problemet med TEMU er jo ikke at det ikke er stort nok vareutvalg med ting folk er interesert i.  

Det virker jo fristende å lempe på reguleringer vi ikke føler så mye for, men kansje det er enklere for oss å nå frem i Europa med ett reguleringsregime som er mer likt vårt eget, enn for eksempel USA, der det er mye mer blandet.  

Det er lett å klage på bærekraft regulering sett i perspektivet av USA, men når du kan skore høyt på en kontrakt basert på at du lager en årlig PDF med pisspreik, sliter jeg med å se problemet. (Vi har vunnet kontrakter på dette) 

Jeg føler at det skjer en Amerikanisering/Kinesering  av  næringslivet som i større og størrre grad blir irrelevant.  Fordi når USA velger å rette nesen hjem, og EU setter egne krav, så  blir reguleringesvalgene lette : skal du fokusere på land som primært ønsker bilaterale avtaler, eller satser du på de som vil handle med alle på lik plattform ... Vi ser hva som fremstår mest langsiktig og trygt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du veil heller bo i USA der di har så lite reguleringer at de sparker folka som passer på atombombene med en tilfeldighet? Ingen system er perfekte, men jeg føler virkelig ikke EU er de som har tabbet seg mest ut i det siste!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et eksempel på at Trump vet hva han driver med, og at EU bare kjører seg ned i grøfta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (2 timer siden):

Vi vil jo helt klart ha reguleringer ... det er bare å se konsekvensen når det IKKE finnes reguleringer.  Problemet med TEMU er jo ikke at det ikke er stort nok vareutvalg med ting folk er interesert i.  

Det virker jo fristende å lempe på reguleringer vi ikke føler så mye for, men kansje det er enklere for oss å nå frem i Europa med ett reguleringsregime som er mer likt vårt eget, enn for eksempel USA, der det er mye mer blandet.  

Det er lett å klage på bærekraft regulering sett i perspektivet av USA, men når du kan skore høyt på en kontrakt basert på at du lager en årlig PDF med pisspreik, sliter jeg med å se problemet. (Vi har vunnet kontrakter på dette) 

Jeg føler at det skjer en Amerikanisering/Kinesering  av  næringslivet som i større og størrre grad blir irrelevant.  Fordi når USA velger å rette nesen hjem, og EU setter egne krav, så  blir reguleringesvalgene lette : skal du fokusere på land som primært ønsker bilaterale avtaler, eller satser du på de som vil handle med alle på lik plattform ... Vi ser hva som fremstår mest langsiktig og trygt. 

Som det står i artikkelen - Storbritannia (som ikke er i EU) holder allerede på å utrede en deregulering for å fortsatt kunne henge med......jeg tror nok det "grønne skiftet" må settes på vent noen tiår til stor sorg for endel globaliser i Europa......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...