AnonymBruker Skrevet 24. februar #1 Skrevet 24. februar Hei ☺️ Barnet har med matpakke på tirsdager, og denne gangen har vi fått beskjed om at de gjerne kan ta med pølser eller annet som kan grilles. har dere noen forslag? Må være enkelt å grille da barnet er 3, og de er jo flere barn enn voksne på tur ☺️ Anonymkode: 1eb08...bf3
AnonymBruker Skrevet 24. februar #2 Skrevet 24. februar Erfaring med barn: de gidder ikke grille pølsa til den er ferdig og/eller de svir den. For å unngå begge deler pleier jeg å trekke pølsene kvelden før, ha dem i kjøleskapet frem til de får dem med seg i matboksen. Gidder ikke sende med brød eller lompe da mine enten bare spiste brødet og kastet pølsa eller omvendt. Så får de med seg ketchup, to-tre kjeks og noe oppskåret frukt. Ellers dropper jeg hele grilledelen og sender med pizzasnurrer eller horn med ost/skinke. På sommeren når det er varmt kan jeg sende med en frossen yoghurt eller frossen jusboks/vann. Poenget er mat som kan spises på farten og som er noe utenom det vanlige, men trenger ikke gå bananas. De store på skolen hadde ofte med seg nudler og kakao, fint det en gang i blant men lite næring i det.. Anonymkode: c28d4...454 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #3 Skrevet 24. februar Sende med ketchup faktisk 😳 Send med ferdig stekt pølse, fiskekake eller karbonade (så det ikke er så farlig om den ikke grilles ferdig), en kokt maiskolbe, et ostesmørbrød i aluminiumsfolie.... Anonymkode: 248d5...a71 2
Verbena Skrevet 24. februar #4 Skrevet 24. februar Jeg pleide å pakke inn brødskiver med ost og skinke i aluminiumsfolie til mitt barn på sånne dager, H*n hatet pølser, men ville gjerne ha noe varm mat. Sandwichen ble varmet på bålet så osten smeltet og det ble toast. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #5 Skrevet 24. februar Takk for tips med å trekke pølse på forhånd - det hadde ikke jeg tenkt på ☺️ jeg var jo mest redd for at den skulle være halvstekt og brent på en side 😜 brød med ost er også et godt tips! ☺️ Anonymkode: 1eb08...bf3
AnonymBruker Skrevet 24. februar #6 Skrevet 24. februar Jeg trekker også pølsa så den er gjennomvarma før grillingen. Jeg har i mine 18 år i barnehage til gode å se barn som gidder å vente på at pølsa er ferdig😅 ostesmørbrød i alufolie er et godt tips. For barnehagebarn er gjerne det enkle det beste. Anonymkode: 1ab34...d97
AnonymBruker Skrevet 24. februar #7 Skrevet 24. februar Ostesmørbrød i aluminiumsfolie er fint - med bruk dobbelt lag med folie, ellers blir det fort svidd. Karbonade eller fiskekake fungerer også - det kan man enten grille på pinne eller pakke inn i folie slik som ostesmørbrød. Anonymkode: e0ad6...a2e
AnonymBruker Skrevet 24. februar #8 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Sende med ketchup faktisk 😳 Send med ferdig stekt pølse, fiskekake eller karbonade (så det ikke er så farlig om den ikke grilles ferdig), en kokt maiskolbe, et ostesmørbrød i aluminiumsfolie.... Anonymkode: 248d5...a71 Er ikke det normalt dersom de skal grille pølser? Jeg har alltid sendt med mine unger ketchup (og pølsebrød eller lomper) dersom de har hatt med seg pølser til grilling på skolen. Det er sjelden veldig godt å spise kun grillpølse og ingenting annet. Anonymkode: e0ad6...a2e 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #9 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for tips med å trekke pølse på forhånd - det hadde ikke jeg tenkt på ☺️ jeg var jo mest redd for at den skulle være halvstekt og brent på en side 😜 brød med ost er også et godt tips! ☺️ Anonymkode: 1eb08...bf3 Grillpølser er kokt i fabrikken. Du trenger ikke trekke de. Anonymkode: 05f35...0be 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #10 Skrevet 24. februar Dere som sender med ostesmørbrød, hvordan varmes de på bålet? Har en slik "pølsestang" til pølser, men har tydeligvis ikke helt fantasi til hvordan ostesmørbrød varmes 😅 brukes et par pinner eller hva? Anonymkode: 6c44f...983
AnonymBruker Skrevet 24. februar #11 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere som sender med ostesmørbrød, hvordan varmes de på bålet? Har en slik "pølsestang" til pølser, men har tydeligvis ikke helt fantasi til hvordan ostesmørbrød varmes 😅 brukes et par pinner eller hva? Anonymkode: 6c44f...983 Her har ungene bare lagt dem i glørne eller rett ved siden av bålet. Som sagt lurt med dobbelt lag med folie. Anonymkode: e0ad6...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #12 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere som sender med ostesmørbrød, hvordan varmes de på bålet? Har en slik "pølsestang" til pølser, men har tydeligvis ikke helt fantasi til hvordan ostesmørbrød varmes 😅 brukes et par pinner eller hva? Anonymkode: 6c44f...983 Legger den nesten på bålet. Ved siden av der det er varmt. Må nesten få hjelp fra vokse tenker jeg. Jeg sendte bestandig med ostesmørbrød. Kunne spise den uten at den var stekt å. Men det kan man jo med pølser å. Er jo godt med «rå» pølse. Men best er jo svart pølse. Men har det så mye å si at ungene ikke gidder å vente på pølsene da? Anonymkode: 89175...c9e
AnonymBruker Skrevet 24. februar #13 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sende med ketchup faktisk 😳 Anonymkode: 248d5...a71 Ja? Jeg har ofte sånne ketchup poser fra burger king eller andre steder, slenger med et eller to oppi sammen med pølsene. Kommer ann på ungen, minste liker ikke ketchup eldste likte helst bare ketchup. Helt vanlig å se de der mini ketchupflaskene i sekkene til både bhg og skolebarn, ser ikke noe problem med det? Kanskje litt voldsomt å sende med de store flaskene da.. 🤪 Men ja grilling +pølse +ketchup. Hva stusser du på? Anonymkode: c28d4...454
AnonymBruker Skrevet 24. februar #14 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Legger den nesten på bålet. Ved siden av der det er varmt. Må nesten få hjelp fra vokse tenker jeg. Jeg sendte bestandig med ostesmørbrød. Kunne spise den uten at den var stekt å. Men det kan man jo med pølser å. Er jo godt med «rå» pølse. Men best er jo svart pølse. Men har det så mye å si at ungene ikke gidder å vente på pølsene da? Anonymkode: 89175...c9e Ikke annet enn det anbefales år etter år at man IKKE bør spise kalde pølser. You do you, jeg trekker våre slik at ungene kan spise kalde pølser trygt. Anonymkode: c28d4...454
AnonymBruker Skrevet 24. februar #15 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Grillpølser er kokt i fabrikken. Du trenger ikke trekke de. Anonymkode: 05f35...0be https://www.nrk.no/nyttig/_-ikke-spis-kalde-polser-1.14086110#:~:text=Svindland forteller at både grillpølser,på dem igjen%2C sier hun. Svindland forteller at både grillpølser og wienerpølser trenger tilstrekkelig varmebehandling. Anonymkode: c28d4...454
AnonymBruker Skrevet 24. februar #16 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): https://www.nrk.no/nyttig/_-ikke-spis-kalde-polser-1.14086110#:~:text=Svindland forteller at både grillpølser,på dem igjen%2C sier hun. Svindland forteller at både grillpølser og wienerpølser trenger tilstrekkelig varmebehandling. Anonymkode: c28d4...454 Har spist kalde pølser i mange år. Har ikke daua enda. Anonymkode: 05f35...0be
AnonymBruker Skrevet 24. februar #17 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har spist kalde pølser i mange år. Har ikke daua enda. Anonymkode: 05f35...0be Wow, beste argument ever! Veldig greit å bare overse det faktum at dette opplyses om, år etter år i påsketider av tro erdige kilder inne både mat og helse, og drite i om det er trygt for barna i dag med dagens produksjonsmetoder for det gikk jo godt med oss. Sykler du uten hjelm også? Kjøre bil uten sikkerhetssele? Anonymkode: c28d4...454
AnonymBruker Skrevet 24. februar #18 Skrevet 24. februar Syns som oftest pølse er det enkelste. Anonymkode: 8d6a8...fbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå