AnonymBruker Skrevet 25. februar #21 Del Skrevet 25. februar Jeg hadde aldri fikset telefonsalg uansett. Høres ut som dette ikke er et blivende sted. Søk andre jobber, søk absolutt alt. Anonymkode: de9ad...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #22 Del Skrevet 25. februar Nei, hadde slitt med selvtilliten av å aldri få til noen salg. Høres jo helt vanvittig ut med ett salg i måneden, kan jo ikke være bærekraftig dersom det selges så lite 😐 Anonymkode: c63e9...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #23 Del Skrevet 25. februar Hadde jeg vært deg hadde jeg begynt på en utdannelse som gjorde at jeg slapp å ta sånne jobber. Anonymkode: 5ba81...02c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #24 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 12.45): Hadde du taklet samme jobb? Jeg jobber med salg ut mot bedrifter. Det er ikke et marked for det, selv om sjefen på topp fortsatt ikke innser dette. Jeg gjør uansett fortsatt jobben, men den er dritt. Det vil si, jeg kan ringe ca 60-80 tlf om dagen og få utelukkende «nei». Kanskje 1 salg i måneden. Her har jeg jobbet i 8 mnd. Det var nok forlokkende i starten (ble jo smigret med en KJEMPEGOD lønn, som i realiteten ikke var sant, basert på hvor lite attraktivt produktet er). Hva hadde en sånn jobb gjort med deg mentalt? Jeg får beskjed konstant om å fortsette, men har prøvd ALLE måter å selge på, uten hell. Det vil bare ikke. Føler nå at jeg sliter skikkelig med motivasjonen og har begynt å søke andre jobber, uten særlig hell enda. Holdt på å søke i 3 måneder alt.. vi har vært flere selgere her, men alle har sluttet mellom 2-6 måneder. Jeg blir fullstendig utkjørt….. og prøver å være like PÅ og hyggelig, uansett hvor mye dritt og kjeft jeg får i telefonen.. det begynner å gå på det mentale hos meg nå… Anonymkode: e4e21...496 Hadde den jobben, holdt i 7.5 uker så takket jeg pent for meg. Ikke i ville helvete om jeg skal tilbake. Anonymkode: 3f7c6...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #25 Del Skrevet 25. februar Nei, men så er ikke selgeryrket passe for min personlighet. Jeg liker ikke å være pågående og prøve å overbevise noen om at de burde kjøpe noe de egentlig ikke vil ha. Anonymkode: 41493...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekumseh79 Skrevet 28. februar #26 Del Skrevet 28. februar Nei. Du må kjenne på det selv, men hvis du ikke trives kan du faktisk bli "syk" i lengden av sånn type jobb. Noen tåler det, andre ikke. Det ideelle for en arbeidstaker er: - Følelse av mestring (måloppnåelse, resultat) - Belønning til innsats (lønn, ros) - Ideologisk faktor (rettferdighet, være enig i det man utfører) - Forutsigbarhet (kontinuitet og forutsigbarhet ligger i genene hos de fleste av oss) - Påvirkning på egen arbeidsdag/rolle (oppgaver tredd over hodet eller bli tatt med på råd) For de som er disponert for utbrenthet, psykisk slitenhet, depresjoner osv, er dette de viktigste faktorerene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #27 Del Skrevet 28. februar Får du ikke noe backup på jobb? Hjelp til salg? Hva slags bedrifter ringer dere? Kan du velge å ringe selv? Kunne du feks sendt rundt mailer istede om du kan velge bedrifter selv? Jeg har jobbet som telefonselger for mange år siden. Var helt greit, men når man mister motivasjonen, er det vanskelig å få den tilbake. Jeg sluttet, begynte å studere noe helt annet og er veldig glad for det. Samtidig var det fin erfaring å ta med seg videre Anonymkode: 3445c...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå