Gjest Gamle Alex Skrevet 9. mars 2006 #1 Skrevet 9. mars 2006 Nå tramper jeg sikkert i klaveret igjen ( what’s new) men jeg slutter aldri å undre meg over hvor vanvittig naive vi (noen) kvinnfolk er ( jada sikkert noen menn også) Det finnes hundrevis av tråder inne på samliv og barn og familie som handler om: - mannen har profiler på nettet og flørter med damer, er det greit? - Mannne lar meg ikke lese SMS, tror dere han har hemmeligheter - Mannen min kommer ikke hjem etter kvelder på byen, kan han være utro? - Faren til barna mine, engasjerer seg ikke, er dette normalt? - Vil det redde forholdet vårt å få et barn til? - Vi snakker ikke sammen, er det et dårlig tegn? - Vi har ikke sex, er det et dårlig tegn? Svarene på disse spørsmålene er så inni hampen innlysnede at det er skremmende og jeg skjønner ikke at noen sitter i et forhold og verken aksepterer dette eller i det hele tatt undres om det er ok oppførsel. Innerst inne så må de da vite at det ikke er bra og forholdet kommer aldri i verden til å holde. Det er en ting å være usikker men utrolig mange kvinnfolk her inne er dirkete naive.
Gjest baby-E Skrevet 9. mars 2006 #2 Skrevet 9. mars 2006 kunne ikke vært mer enig! Noen gangger når jeg leser enkelte innlegg her lurer jeg virkelig på hvor naiv det går ann å bli...
Titti72 Skrevet 9. mars 2006 #4 Skrevet 9. mars 2006 Jeg fatter heller ikke hva som foregår oppe i toppen på noen av TS her inne. Jeg syns mange innlegg her blir for vannvittige, så jeg regner med at de er skrevet for å fyre opp oss andre, for at noen kan ha det slik og tenker (eller det er vel å ikke tenke) kan jeg bare ikke forstå.
Gjest Gamle Alex Skrevet 9. mars 2006 #5 Skrevet 9. mars 2006 Hva er TS Desverre Titti så tror jeg de er sanne
Gjest Gamle Alex Skrevet 9. mars 2006 #6 Skrevet 9. mars 2006 Har du også lest "He's just not that into you"?? Morsom bok som for øvrig inneholder mye sannhet. Iflg boken ville vel svarene på spørsmålene over være Nei, Ja, Ja, Nei, Nei, Ja og Ja ← Nei, har ikke det , men har hørt om den
Gjest allium Skrevet 9. mars 2006 #7 Skrevet 9. mars 2006 Nå tramper jeg sikkert i klaveret igjen ( what’s new) men jeg slutter aldri å undre meg over hvor vanvittig naive vi (noen) kvinnfolk er ( jada sikkert noen menn også) Det finnes hundrevis av tråder inne på samliv og barn og familie som handler om: - mannen har profiler på nettet og flørter med damer, er det greit? - Mannne lar meg ikke lese SMS, tror dere han har hemmeligheter - Mannen min kommer ikke hjem etter kvelder på byen, kan han være utro? - Faren til barna mine, engasjerer seg ikke, er dette normalt? - Vil det redde forholdet vårt å få et barn til? - Vi snakker ikke sammen, er det et dårlig tegn? - Vi har ikke sex, er det et dårlig tegn? Svarene på disse spørsmålene er så inni hampen innlysnede at det er skremmende og jeg skjønner ikke at noen sitter i et forhold og verken aksepterer dette eller i det hele tatt undres om det er ok oppførsel. Innerst inne så må de da vite at det ikke er bra og forholdet kommer aldri i verden til å holde. Det er en ting å være usikker men utrolig mange kvinnfolk her inne er dirkete naive. ← Tja... men hva skjer hvis man går, da? Da kommer den andre enden av hylekoret frem: "Det er aaaaltfor lett å skille seg idag". Det er det ikke. Det er en forferdelig tøff avgjørelse å ta.
Gjest baby-E Skrevet 9. mars 2006 #8 Skrevet 9. mars 2006 Hva er TS Desverre Titti så tror jeg de er sanne ← Regner med at TS = trådstarter
Titti72 Skrevet 9. mars 2006 #9 Skrevet 9. mars 2006 Hva er TS Desverre Titti så tror jeg de er sanne ← TS er Trådstarter. Jo, jeg regner med at de fleste er sanne, men jeg "orker" ikke å forholde meg til sånne "nek" så derfor later jeg som om de er der for å fyre oss opp. Jeg har jo selv noen håpløse venninder som driver å ødelegger for seg selv med helt feil fyrer, og de har jeg gitt opp. De får komme seg på rett kjøl selv for uansett hva jeg sier så jatter de og tør ikke ta noen valg i livet selv som innebærer å måtte bli voksen og å bo alene (de blir ikke slått for da hadde jeg ikke gitt opp).
Gjest Piper Skrevet 9. mars 2006 #10 Skrevet 9. mars 2006 Beklageligvis er det ikke bare kvinnene her inne, men jeg tror generelt sett at kvinner er naive. Vi tror vi kan forandre personen til den vi vil han skal være, og bruker mange år på han før vi innser at det ikke har gått som vi ville. Om vi da innser det da, for det er jo like ofte at mannen tar pikk pakket sitt, fordi vi setter noen krav. Jeg tror en del kvinner drømmer om det det kan være, i stedet for å se på hvordan det egentlig er. Vi klarer å fokusere på de gode stundene, selv om livet ellers er et helvete. Om vi hadde klart å fokusere på helheten, tror jeg mange forhold hadde vært avsluttet lenge før de eventuelt blir det. Enkelte kvinner unnskylder jo mannen med at han er jo bare en mann, og det der må vi jo akseptere fordi det er hans natur å gjøre det på den måten. Så ja, kvinner kan være veldig naive, og jeg tror ganske mange av oss har vært det en eller annen gang.
Abr@xas Skrevet 9. mars 2006 #11 Skrevet 9. mars 2006 Jeg tror mange vil ha en bekreftelse fra andre på noe de innerst inne allerede vet...
Gjest Gamle Alex Skrevet 9. mars 2006 #12 Skrevet 9. mars 2006 Tja... men hva skjer hvis man går, da? Da kommer den andre enden av hylekoret frem: "Det er aaaaltfor lett å skille seg idag". Det er det ikke. Det er en forferdelig tøff avgjørelse å ta. ← Klart det er en tøff avgjørelse, men hvis du lurer på om det er greit om mannen sin sender naken bilder til andre på nettet bak din rygg eller sms med en annen kvinne bak din rygge da ser jeg ikke mye håp for det forholdet. Da er det ikke bare noe galt med mannen for å si det sånn.....
Gjest Gamle Alex Skrevet 9. mars 2006 #13 Skrevet 9. mars 2006 Jeg tror en del kvinner drømmer om det det kan være, i stedet for å se på hvordan det egentlig er. Vi klarer å fokusere på de gode stundene, selv om livet ellers er et helvete. ← Det får jo den enkelte kvinne stå for, men det å skrive inn på et forum pm det er normalt at mannen ikke kommer hjem etter by turer er for meg for dumt Jeg tror mange vil ha en bekreftelse fra andre på noe de innerst inne allerede vet... ← Det er nok sant, men jeg synes det er skremmende at det er så mange som lever sånn og lurer på om forholdet har en fremtid
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2006 #14 Skrevet 9. mars 2006 (endret) Jeg er enig med deg, men samtidig så tror jeg det er mye mye lettere å sitte på utsiden og betrakte slike forhold enn det er å faktisk stå midt i det. For mange som er i mer eller mindre dysfunksjonelle forhold så er det jo ikke dermed sagt at ALT er ræva i forholdet og at mannen KUN er en drittsekk. Og når ting går dårlig i forhold tror jeg alle og enhver tviholder på den gode biten og setter på seg skylapper fordi følelsen av å være i et forhold som kanskje ikke gjør en så godt, eller det nederlaget det ofte kan være og å ha feilet (igjen?) er utrolig vond. Så jeg synes ikke man skal være så alt for kjapp med å dømme heller... Endret 9. mars 2006 av ~Alwa~
Gjest Bite me Skrevet 9. mars 2006 #15 Skrevet 9. mars 2006 Har du noen gang vært i et lignende forhold som du beskriver Gamle Alex?
Gjest 2324 Skrevet 9. mars 2006 #16 Skrevet 9. mars 2006 Helt enig. Jeg har selv vært den naive kvinnen, i et dårlig forhold. Jeg var ung, jeg var dum, og trodde mer på illusjonene enn det som faktisk var tilfelle.
India Skrevet 9. mars 2006 #17 Skrevet 9. mars 2006 ikke mange gutter som ikke gjør noen av de punktene. Så da er det vel mange som mener det er like greit å være sammen med den drittsekken de har ,som de tross alt kjenner og vet hvordan er. Istedet for å finne seg en ny drittsekk så man blir lurt og såret på ny.. Siden det er så mye om slike ting nå om dagen så skal det vel litt til å finne en som ikke gjør noe av dette. dem finnes sikkert,men de har sikkert andre feil. Så da blir det vel bare å velge hvilke feil man vil ha på gutten sin. Vil man ha en kjekk og sjarmerende,men som kanskje er utro,sms utro osv. Eller en som bare er snill og god, men som er usosial og stygg.. nå mener jeg ikke at alle snille er stygge og dumme, og at alle slemme er kjekke og sjarmerende. Kan vel være litt blanding der.. Men om man ikke vil være alene, så er det vel egentlig like greit å den drittsekken man har istedet for å finne en ny drittsekk som skal lure deg på ny. De som holder seg i et slikt forhold vet iallefall hva de har, selv om det er naivt. men jeg syns det også er litt naivt å tro at man kommer til å møte mr.perfect. Dem er det nok ikke mange av. Vet ikke om et eneste forhold i vår generasjon som har en gutt som ikke har gjort noen av disse punktene som har blitt nevnt her. Men det er vel bare slik verden har blitt, folk tar ikke et forhold så seriøst lenger,ikke slik de gjorde i gamle dager...
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #18 Skrevet 9. mars 2006 Når vi giftet oss sa vi ja til å være gift i gode og onde dager. Jeg har sikkert vært altfor naiv og godtatt altfor mye, men man håper i det lengste at man skal klare det. Sønnen min på 9 år spurte hvorfor ikke pappa ble hos meg i de onde dagene, i stedet for å gå. Det må to til for å få et forhold til å fungere. Jeg var nok naiv som trodde det skulle gå, men hvor lenge skal man prøve før man gir opp den umulige mannen. Man har investert tid, følelser, energi, penger, og det er ikke bare å gå. Det kommer kanskje an på hvor lenge man har vært sammen. Tror vi kvinner prøver lenger enn menn, de venter til en ny dame dukker opp.(Statistisk bevist)
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #19 Skrevet 9. mars 2006 Man kan jo alltids bare hevne seg med å ta ungene og flytte 100 mil...
Gjest Gamle Alex Skrevet 9. mars 2006 #20 Skrevet 9. mars 2006 (endret) men jeg syns det også er litt naivt å tro at man kommer til å møte mr.perfect. Dem er det nok ikke mange av. Vet ikke om et eneste forhold i vår generasjon som har en gutt som ikke har gjort noen av disse punktene som har blitt nevnt her. Men det er vel bare slik verden har blitt, folk tar ikke et forhold så seriøst lenger,ikke slik de gjorde i gamle dager... ← Vet du- jeg vill valgt 100 ganger å være alene enn sammen med en dritsekk. Jeg er ikke enige i at de fleste menn er sånn og hvis man vil ungå en dritsekk så ender man med en usosial stygging. Men jeg forvetner at partneren min respekterer meg , samme som jeg forventer at vennene mine respekterer meg- og bare ta til takke med en drittsekk fordi det er det er det eneste som finnes der ute, vitner kun om dårlige erfaringer og dårlig selvtilitt. Men du skriver om gutter , men jeg er gift med en MANN!!!! Endret 9. mars 2006 av Gamle Alex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå