AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Er i midten av 30-årene, trener jevnlig så er i god fysisk form, sjeldent syk. Mannen min, barnet vårt og jeg ble syke med feber, muskelvondt, hodepine og slimhoste for noen uker siden. Ble tatt CRP av barnet, som viste 9. Så antok det kun var influensa. Var syke i en ukes tid før mann og barn var tilbake på jobb/i barnehage. Jeg er også frisk igjen, men har enda slimhoste. Hoste kan jo sitte i en stund, men det føles som jeg ikke får nok luft ned i lungene. Blir andpusten av omtrent ingenting, blir svimmel og helt utslått hvis jeg gjør noe som får pulsen bittelitt opp (for eksempel en rolig styrkeøkt med lette vekter). Har ikke opplevd lignende før, men kanskje det er sesongens influensa som bare er litt kraftigere enn normalt? Noen andre som har det slik etter å ha vært syk nylig? Anonymkode: 824e8...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Ja jeg hadde også nettopp influensa med slim i lungene og på dype innpust så åpnet lungene seg sakte og pep. Men jeg har dårlig erfaring med å trene rett etter en influensa så jeg har ventet noen uker etterpå og begynt veldig forsiktig. Anonymkode: 9ae5d...74d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Sliter med det samme. Blir andpusten bare av å gå opp en trapp. Det er vanlig etter influensa og covid. Og sykt plagsomt. Anonymkode: 6c1e1...533 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er i midten av 30-årene, trener jevnlig så er i god fysisk form, sjeldent syk. Mannen min, barnet vårt og jeg ble syke med feber, muskelvondt, hodepine og slimhoste for noen uker siden. Ble tatt CRP av barnet, som viste 9. Så antok det kun var influensa. Var syke i en ukes tid før mann og barn var tilbake på jobb/i barnehage. Jeg er også frisk igjen, men har enda slimhoste. Hoste kan jo sitte i en stund, men det føles som jeg ikke får nok luft ned i lungene. Blir andpusten av omtrent ingenting, blir svimmel og helt utslått hvis jeg gjør noe som får pulsen bittelitt opp (for eksempel en rolig styrkeøkt med lette vekter). Har ikke opplevd lignende før, men kanskje det er sesongens influensa som bare er litt kraftigere enn normalt? Noen andre som har det slik etter å ha vært syk nylig? Anonymkode: 824e8...137 Influensa kan gi høy CRP, så å si at det er influensa fordi CRP er på 9, stemmer ikke. Men en CRP på 9, krever sjelden tiltak utover god egenomsorg/foreldreomsorg. Når ts har så pass problemer som beskrevet så skal hun til lege for å bli undersøkt. Dette er repetert til det kjedsommelige i media de siste ukene. Anonymkode: ba450...ef7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har noe tilsvarende etter bronkitt. Hadde bronkitt to uker i månedsskiftet jan/feb og selv om jeg nå føler meg frisk, så sliter jeg enda med litt hoste og at det føles som jeg ikke får luft nok i lungene noen ganger. Anonymkode: a34dc...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Ja, hender det sitter i litt. Har tidligere hatt lungebetennelse, så virker som om kroppen trenger tid hver gang jeg har hatt sykdom som går på lungene. Jeg har alltid lyttet til kroppen, men ikke stoppet med aktivitet fullt ut. Tror det er en litt uheldig spiral enkelte kommer i etter sykdom, da det kan kreve litt å komme seg tilbake igjen. Anonymkode: a8ec6...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Influensa kan gi høy CRP, så å si at det er influensa fordi CRP er på 9, stemmer ikke. Men en CRP på 9, krever sjelden tiltak utover god egenomsorg/foreldreomsorg. Når ts har så pass problemer som beskrevet så skal hun til lege for å bli undersøkt. Dette er repetert til det kjedsommelige i media de siste ukene. Anonymkode: ba450...ef7 Ts her. Takk for svar, men må innrømme jeg ikke har fått med meg at det er oppfordret til å kontakte lege ved denne type symptomer. Jeg er tilbake på jobb og hoster ikke usedavnlig mye, er mest det med lungekapasiteten som er merkbart og plagsomt. Anonymkode: 824e8...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå