AnonymBruker Skrevet 24. februar #1 Skrevet 24. februar Vi er to høyt utdannede foreldre som har "alt på stell." Vi får de beste anbefalinger fra alle instanser, likevel opplever vi at barneverntjenesten stadig oppretter og avslutter undersøkelser ettersigende fordi de må. Samboeren min har en eks-stemor som melder alle søskene hans til barnevernet med jevne mellomrom. Alle saker blir jo henlagt, men det hjelper ikke å vise til det. Det er alvorlige påstander hun kommer med, hun har hevdet at en av mannens søsken slår barna sine og drikker mye. Faren til samboeren datet henne kun i ett år, men hun er fortsatt bitter over bruddet. Hun har ikke kontakt med egne barn, de vokste opp i fosterhjem. De første gangene meldte hun med navn, nå gjør hun det anonymt. Vi har politianmeldt, men sakene henlegges. Utrolig slitsomt å få en ny barnevernssak ca en gang i året. Datteren vår er 3 år og grunnet dette orker vi ikke å få flere barn. Er det virkelig vanlig at barnevernet driver sånn? Vi har etter sak nummer fire involvert advokat, men han sier det er lite han får gjort når de ikke tar realiteten innover seg. Anonymkode: 4f691...1c3 1 18
AnonymBruker Skrevet 24. februar #2 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er to høyt utdannede foreldre som har "alt på stell." Vi får de beste anbefalinger fra alle instanser, likevel opplever vi at barneverntjenesten stadig oppretter og avslutter undersøkelser ettersigende fordi de må. Samboeren min har en eks-stemor som melder alle søskene hans til barnevernet med jevne mellomrom. Alle saker blir jo henlagt, men det hjelper ikke å vise til det. Det er alvorlige påstander hun kommer med, hun har hevdet at en av mannens søsken slår barna sine og drikker mye. Faren til samboeren datet henne kun i ett år, men hun er fortsatt bitter over bruddet. Hun har ikke kontakt med egne barn, de vokste opp i fosterhjem. De første gangene meldte hun med navn, nå gjør hun det anonymt. Vi har politianmeldt, men sakene henlegges. Utrolig slitsomt å få en ny barnevernssak ca en gang i året. Datteren vår er 3 år og grunnet dette orker vi ikke å få flere barn. Er det virkelig vanlig at barnevernet driver sånn? Vi har etter sak nummer fire involvert advokat, men han sier det er lite han får gjort når de ikke tar realiteten innover seg. Anonymkode: 4f691...1c3 Nei, det er ikke vanlig. Derimot er det vanlig at uegnede foreldre har dårlig selvinnsikt... Anonymkode: da9ec...aaf 18 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar #3 Skrevet 24. februar Så plagsomt. Hun har ingen kontakt ellers med dere? Anonymkode: 66044...a21 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #4 Skrevet 24. februar Det er jo litt rart om hun kan melde uten å treffe dere, se barna? Anonymkode: 66044...a21 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #5 Skrevet 24. februar Det er ikke vanlig praksis (forutsatt at tidligere undersøkelser er avsluttet uten noen bekymring). Bor dere i en veldig liten kommune? Det hender særlig små barneverntjenester har lav jusskompetanse. Det stemmer selvsagt ikke at man må åpne undersøkelse dersom meldingen er åpenbart grunnløs. Men når du sier sak nummer fire, gjelder det deres barn eller samlet? Barneverntjenesten har i mindre grad mulighet til å ta med søskenbarns situasjon i beregningen. Anonymkode: db015...850 8 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar #6 Skrevet 24. februar Barnevernet har plikt til å undersøke alle varsler, og det er bra, fordi det ville være enda verre om de skulle ignorere et varsel hvor det faktisk var et eller flere barn som ikke hadde det bra. Tror ikke du får en slutt på dette uten at denne eks-stemoren slutter å varsle. Anonymkode: bdc55...4a3 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #7 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er ikke vanlig. Derimot er det vanlig at uegnede foreldre har dårlig selvinnsikt... Anonymkode: da9ec...aaf De har innhentet informasjon tre ganger og alle instanser har skrevet utelukkende positive ting. Barnevernet skriver også kun positive ting om oss. Anonymkode: 4f691...1c3 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #8 Skrevet 24. februar De er jo ikke barnevernet men eks stemoren som er problemet her. Anonymkode: 2a0fd...a71 26 1 11
Ulven Skrevet 24. februar #9 Skrevet 24. februar Det er veldig uheldig at slike mennesker kan fortsette å holde på, men hvis dere virkelig har lyst på et nytt barn, du skriver tør i overskriften og orker ikke i teksten så jeg er usikker på hva som gjelder, så hadde jeg ikke latt disse sakene stoppe meg fra å få flere barn. Det er tung å gå gjennom disse sakene gang etter gang, men dere har utelukkende positive tilbakemeldinger, og da blir en slik sak kun en formalitet. 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #10 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, det er ikke vanlig. Derimot er det vanlig at uegnede foreldre har dårlig selvinnsikt... Anonymkode: da9ec...aaf Du har ikke lest TS sitt innlegg engang. Anonymkode: a35c7...e37 16
AnonymBruker Skrevet 24. februar #11 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Barnevernet har plikt til å undersøke alle varsler Anonymkode: bdc55...4a3 Det er ikke riktig. Man kan legge bort meldinger når de vurderes å være åpenbart grunnløse. Det kan man f.eks om man kjenner familien godt fra før og kjenner til hvorfor det dukker opp meldinger stadig. Typisk familier som har psykisk syke slektninger, sinte rusmisbrukende ekser, barn med utagering som følge av diagnoser etc. Man kan også gjøre en undersøkelse særdeles kortfattet og uten innhenting av noe som helst. Anonymkode: db015...850 8 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar #12 Skrevet 24. februar Hva med din manns søsken, har de også droppet å få flere barn? Anonymkode: cd810...942 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #13 Skrevet 24. februar Det er da ingenting å være redd for. Ikke hvis barnevernet skriver bra ting. Har man ingen svin på skogen, så har man ingen svin på skogen. Så hvis ting er som du sier , så hadde jeg jo blitt glad for at barnevernet sier bra ting . Hvis det ikke er en overdrivelse at du har frykt for å få flere barn, så hadde jeg bare spurt barnevernet rett ut om dette er en ubegrunnet frykt. Eller om dette blir en evig ting hver gang svigermor finner på noe. Jeg ville også ha spurt om de har oppdaget noe som justeres og jobbes med litt videre. Anonymkode: a8c91...2b8 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar #14 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva med din manns søsken, har de også droppet å få flere barn? Anonymkode: cd810...942 Flere ønsker seg flere enn to barn, men det er kun en som har fått tre. Anonymkode: 4f691...1c3
AnonymBruker Skrevet 24. februar #15 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Er det virkelig vanlig at barnevernet driver sånn? Vi har etter sak nummer fire involvert advokat, men han sier det er lite han får gjort når de ikke tar realiteten innover seg. Anonymkode: 4f691...1c3 At barnevernet driver sånn at de sjekker ut alle saker som meldes? Ja det vil jeg si er høyst vanlig - hvordan skulle de eller obbe for barnas beste TS? De må forholde seg til lovene og forskriftene de er styrt av, de kan ikke si at denne familien gir vi frikort for de har vi sett på en gang eller fire og de har advokat på saken så dem lar vi bare være å sjekke ut.. Hvis du via advokat skal sette søkelys på noen må du sette det på denne eks-svigermoren og ta dialogen via politiet mtp trakasering for hos BV er selv en anonym henvendelse ikke egentlig anonym når alt kommer til alt. Anonymkode: c90e8...95d 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #16 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er da ingenting å være redd for. Ikke hvis barnevernet skriver bra ting. Har man ingen svin på skogen, så har man ingen svin på skogen. Så hvis ting er som du sier , så hadde jeg jo blitt glad for at barnevernet sier bra ting . Hvis det ikke er en overdrivelse at du har frykt for å få flere barn, så hadde jeg bare spurt barnevernet rett ut om dette er en ubegrunnet frykt. Eller om dette blir en evig ting hver gang svigermor finner på noe. Jeg ville også ha spurt om de har oppdaget noe som justeres og jobbes med litt videre. Anonymkode: a8c91...2b8 De sier at når beskyldningene er så alvorlige så må de undersøke. Første gang vi ble meldt var da jeg var gravid for mistanke om rusmidler. Det er jo helt latterlig! Barnevernet kunne vel ikke åpne sak før barnet var født, men vi hadde ingenting å skjule. Neste sak kom da hun var tre måneder gammel. Da skulle jeg visstnok ha kastet henne i gulvet. Merk: denne personen har aldri møtt oss eller datteren vår. Det var andre anklager om vold. Tredje sak gikk på at samboeren min var psykisk syk (tull) oh utsatte meg for vold (også tull). Siste sak går ut på at datteren min ikke har venner, er sent utviklet og ikke blir stimulert. Også bare tull oh motbevist. Barnevernet sier at så lenge hver bekymring er ulik må de åpne sak. Men de bør jo se et mønster når alle vi har hatt til sammen 17 undersøkelser og ingen har fått noen forslag om tiltak. Anonymkode: 4f691...1c3 2 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar #17 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva med din manns søsken, har de også droppet å få flere barn? Anonymkode: cd810...942 Ja, to velger å ikke få nummer tre. Anonymkode: 4f691...1c3
AnonymBruker Skrevet 24. februar #18 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): De er jo ikke barnevernet men eks stemoren som er problemet her. Anonymkode: 2a0fd...a71 Det vet vi jo, men når barnevernet har undersøkt oss grundig fire ganger burde vel det være nok? Men nei, kommer det en ny bekymring må de mest sannsynlig åpne ny sak. Vi bor et stort sted på det sentrale østland. Anonymkode: 4f691...1c3
AnonymBruker Skrevet 24. februar #19 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Så plagsomt. Hun har ingen kontakt ellers med dere? Anonymkode: 66044...a21 Nei, hun har aldri sett datteren vår og jeg snakket med henne sist i 2020. Anonymkode: 4f691...1c3
AnonymBruker Skrevet 24. februar #20 Skrevet 24. februar Har vel ikke så mye å si om det er et eller to barn som undersøkes? hva om dere tar kontakt med barnevernet og forklarer situasjonen? Anonymkode: 2eb05...b7b 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå