AnonymBruker Skrevet 24. februar #1 Skrevet 24. februar Har en snart 4 åring som klager mye på at han er trøtt. Han er ikke så trøtt at han sover, og leker. (Bhg sier at han er kanskje litt mer roligere i lek enn han pleier). Han stopper med blund på dagtid nå rett etter jul, kan det være dette? Han har også fått mange blåmerker på det ene benet, vet at han falt og slo seg litt i bhg sist uke - men syns det var overraskende mange på samme ben. Han har også de siste dagene klaget over at han er sulten, selv om han har spist godt med mat til frokost/lunsj. Noen med samme erfaringer på sine egne barn? Er dette kun noe som kan være enkelte tilfeldigheter samtidig eller bør jeg ta kontakt med legen? Det skal også sies at han har væske i mellomøret på begge siden, og skal legge inn dren (har hatt det tidligere). Vet ikke om dette har en sammenheng med trøtthet? Anonymkode: 3bd0f...e16
AnonymBruker Skrevet 24. februar #2 Skrevet 24. februar Jeg tenker at hvis man er bekymret er det alltid best å kontakte lege. Heller en gang for mye enn en gang for lite. Hvis et barn forandrer oppførsel er det alltid noe som ligger til grunn for det. Enten noe harmløst som at han er litt ekstra trøtt og sliten fordi han ikke sover på dagen lenger, kanskje jernmangel eller noe annet. Hvis du får sjekket det opp og det ikke er noe slipper du uansett å bekymre deg lenger. Du kjenner ditt eget barn best❤️ Anonymkode: 75154...d15 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #3 Skrevet 24. februar I dette tilfellet skal en kontakte lege. Nå små barn endrer mønster, skal dette sjekkes ut. Her i hus manglet barnet b vitamin, og han måtte få tilskudd, en mangel som kan vere alvorlig om den blir langvarig. Bare forklar legen att barnet er unormalt sliten og trøtt, og har endret oppførsel, så får en satse på att legen tar det deretter. Anonymkode: fcd2d...475
AnonymBruker Skrevet 24. februar #4 Skrevet 24. februar Synes en legesjekk er lurt. Det kan være vekstspurt, mitt barn blir trøtt og ekstremt sulten i vekstspurter. Er hos lege pga trøtthet hver gang det skjer, uten funn. Vekstspurten går over, og barnet blir mer seg selv igjen. Jeg vet altså ikke grunnen til det, og det føles ikke bra eller normalt. Det har vært slik i alle vekstspurtene (12 år nå). Yngste har ikke vært slik. Anonymkode: 90a4d...d8e
AnonymBruker Skrevet 24. februar #5 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en snart 4 åring som klager mye på at han er trøtt. Han er ikke så trøtt at han sover, og leker. (Bhg sier at han er kanskje litt mer roligere i lek enn han pleier). Han stopper med blund på dagtid nå rett etter jul, kan det være dette? Han har også fått mange blåmerker på det ene benet, vet at han falt og slo seg litt i bhg sist uke - men syns det var overraskende mange på samme ben. Han har også de siste dagene klaget over at han er sulten, selv om han har spist godt med mat til frokost/lunsj. Noen med samme erfaringer på sine egne barn? Er dette kun noe som kan være enkelte tilfeldigheter samtidig eller bør jeg ta kontakt med legen? Det skal også sies at han har væske i mellomøret på begge siden, og skal legge inn dren (har hatt det tidligere). Vet ikke om dette har en sammenheng med trøtthet? Anonymkode: 3bd0f...e16 Dette må du si fra om til legen...ikke her. Anonymkode: 070dd...2dc
AnonymBruker Skrevet 24. februar #6 Skrevet 24. februar At han er trett kan selvsagt være pga han akkurat har sluttet å sove på dagen. Mange blåmerker kommer som regel av at de har slått seg. At han har økt appetitt er jo bra. Han er i en alder hvor han vokser og trenger nye næring. Dette hadde jeg tenkt selv, men er man bekymret så er det veldig smart å ta en telefon til legen. Anonymkode: c21bc...c18 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå