Uanonym bruker Skrevet 24. februar #41 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tåler ikke mel derfor baker jeg disse. Ts Anonymkode: f61a1...a8a Skjønner. Men da må du jo sammenligne dine hjemmebakte rundstykker med det det ville kosta å kjøpe tilsvarende rundstykker hos baker. For det blir jo feil å sammenligne dem med å kjøpe frosne rundsykker fra first price, liksom. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #42 Del Skrevet 25. februar Handerrefyren skrev (20 timer siden): Jeg baker brød, små brød, dette da vi ikke spiser mye brød. men kosten på et lite brød er 8 til 12 kroner, og det er under halv pris. antagelig er det billigere, for om vi kjøper et brød til 30-50 kr, blir 1/3 kasta etter 3-4 dager. det lille brødet jeg lager ( 300g mel. litt gjær, salt og vann) spiser vi på 2 dager. hva koster slike proteinrundstykker i butikken? Hørt om fryser? Anonymkode: a4e72...4ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 25. februar #43 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hørt om fryser? Anonymkode: a4e72...4ff Jeg trenger ikke fryser, vi spiser opp brødet! har slutta helt å kjøpe, det koster dessuten nesten en formue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #44 Del Skrevet 25. februar Uanonym bruker skrev (21 timer siden): Du bruker jo ganske dyre ingredienser. Hvis du lager med kun mel, havregryn, vann, gjær og litt olje, blir det jo mye billigere. Men din oppskrift er sikkert billigere enn om du skulle kjøpt tilsvarende rundstykker hos en baker. Ikke sant. Dyre ingredienser gjør maten dyr, men det er nok likevel billigere enn å kjøpe tilsvarende hos baker. Vi er en stor familie som har spist vanlig brød fra butikken, nå baker vi selv med hvetemel, havregryn og fibramel/sammalt, og sparer overraskende mye på det. Et standard butikkbrød koster jo nå 40 kroner, og vi spiste minst ett hver dag. For en pakke hver av våre ingredienser har vi brød i to uker. Anonymkode: 8c510...fb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #45 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ikke sant. Dyre ingredienser gjør maten dyr, men det er nok likevel billigere enn å kjøpe tilsvarende hos baker. Vi er en stor familie som har spist vanlig brød fra butikken, nå baker vi selv med hvetemel, havregryn og fibramel/sammalt, og sparer overraskende mye på det. Et standard butikkbrød koster jo nå 40 kroner, og vi spiste minst ett hver dag. For en pakke hver av våre ingredienser har vi brød i to uker. Anonymkode: 8c510...fb7 Ts her Jeg tåler ikke hvetemel og lign. Har cøliaki. Anonymkode: f61a1...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #46 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 18.05): Tåler ikke mel derfor baker jeg disse. Ts Anonymkode: f61a1...a8a AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her Jeg tåler ikke hvetemel og lign. Har cøliaki. Anonymkode: f61a1...a8a Ja men poenget er at da må du sammenligne med kjøperundstykker med samme ingredienser. Anonymkode: 1a4fd...493 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #47 Del Skrevet 26. februar Strømmen er ikke gratis. Anonymkode: b5e9b...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #48 Del Skrevet 26. februar Jeg mikser Egg, glutefri havre Nøtter kokoskrem. Anonymkode: 1c8f4...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #49 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 9.57): Jeg laget proteinrundstykker i dag, og begynte å tenke over hva ingrediensene koster, og kom frem til at det er jo ingenting å spare på å bake selv, og dette er den billigste oppskriften. Jeg brukte 400 gram laktosefri cottage cheese til 38 kr 400 gram havregryn til 8-10 kr Tre egg for til 9 kr To spiseskjeer chiafrø til 5 kr En teskje bakepulver til 2 kr 1 ts salt 0,50 øre = maks 64 kr Anonymkode: f61a1...a8a Hvor mange rundstykker ble det da? Jeg lager som regel fine rundstykker. Lager gjerne opp 40-60 stk når jeg først er i gang. På butikken koster 6 rundstykker fort 60,- per pakke. Da blir det billigere å lage selv. Lager jeg den enkle måten selv så er det 150 + litt salt og litt sukker, som jeg gjerne har i evigheter når jeg først kjøper. Så for meg sparer jeg på dette. Om jeg ellers lager 4 runder av boller eller kanelsnurrer så koster dette meg 160 i mnd. Per porsjon gir 20 av hver spørs hvilke str jeg velger. Så er det å følge med når det er tilbud på enkelte varer, så har man lenge. Fikk kjøpt 6 kg havregryn for 30,- I sommer og har ennå igjen en halv pose. Anonymkode: 93813...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #50 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 11.19): Jeg har cøliaki og kan ikke spise vanlig mel Ts Anonymkode: f61a1...a8a Da kjøper du en spesiell type havregryn antar jeg. Ved cøliaki så skal man ikke ha den vanlige typen heller. Anonymkode: 93813...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #51 Del Skrevet 26. februar Handerrefyren skrev (På 25.2.2025 den 8.08): Jeg trenger ikke fryser, vi spiser opp brødet! har slutta helt å kjøpe, det koster dessuten nesten en formue Helt enig. Det brødet vi pleier å kjøpe er veldig godt og tar lang tid før det blir tørt. Koster nå 53,- og med en familie på 5 så ser jeg at vi bruker oppmot 700,- på brød i mnd. Har forsøkt å bake brød, men ingen liker brødene jeg lager 😂 Anonymkode: 93813...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. februar #52 Del Skrevet 26. februar Kommer vel an på hva slags andre rundstykker du kjøper. Man kan få kjøpt billige rundstykker uten næring. Da blir kroppen mer sulten på noe annet, og sannsynligvis propper vi i oss noe annet da og så blir det vel så dyrt. Jeg tror vi får bedre helse av å spise rene produkter, og god helse koster mindre i det lange løp enn dårlig helse. Både økonomisk og med å ha det godt. Lønner seg å bake selv, vil jeg si 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 26. februar #53 Del Skrevet 26. februar De rundstykkene du beskriver, metter godt. Du må også ta med i regnestykket ditt hvor mange ferdigkjøpte rundstykker du må spise for å bli mett sammenlignet med de du lager selv. Og ikke minst hvor lenge du holder deg mett. Så er det en stor helsegevinst i å lage selv også… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #54 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ts her Jeg tåler ikke hvetemel og lign. Har cøliaki. Anonymkode: f61a1...a8a https://meny.no/varer/bakeri/rundstykker-og-smabrod/rundstykker/rundstykker-grove-7090040500564 Du får sammenligne med den prisen da. Anonymkode: 93813...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #55 Del Skrevet 26. februar De man kjøper har billige ingredienser. De gangene jeg baker tar jeg utgangspunkt i havregrøt (gryn og vann) , legger til gjær og mel. Synes det er en fin base, kan ha i olje eller andre ingredienser ettersom hva jeg har i huset. Anonymkode: ae551...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #56 Del Skrevet 26. februar 4 glutenfrie rundstykker til bare 60 kroner. https://oda.com/no/products/53573-hatting-glutenfri-grove-rundstykker-4stk/ Anonymkode: 1c8f4...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå