AnonymBruker Skrevet 24. februar #21 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker du "laktosefri cottage cheese" i baking fordi du vil ha ekstra proteiner, ikke sant? Men du skulle ønske å kunne gjøre det billigere? Vanlig gulost inneholder mer proteiner enn cottage cheese, pr 100 gram (noen typer over dobbelt så mye), så du kan spise "vanlige" rundstykker med en skive Jalsberg på, og det blir mye billigere og du kan fortsatt nå dine protein-mål. Merk at "uspesifisert hvitost", sikkert Xtra eller Rema ost, har like mye proteiner som Jalsberg, så her kan du spare enda mer. Oversikt over protein innhold i forskjellige oster - https://www.proteiner.no/meieri.html Anonymkode: 85942...b37 Enda mer interessant er det at den nye proteinosten (husker ikke merke) har akkurat like mye proteiner som den vanlige gulosten deres - men annen størrelse og navn. Pris... Sjekk innholdsfortegnelsen og næringsinnhold, folkens. Anonymkode: 4ee7a...7db 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #22 Del Skrevet 24. februar Tror det ble ganske billig likevel, jeg brukte å kjøpe funkygine protein briks eller noe, det kosta vel 30-40kr for 3-4 små Anonymkode: 3bc30...d41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #23 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Enda mer interessant er det at den nye proteinosten (husker ikke merke) har akkurat like mye proteiner som den vanlige gulosten deres - men annen størrelse og navn. Pris... Sjekk innholdsfortegnelsen og næringsinnhold, folkens. Anonymkode: 4ee7a...7db Tine har skjønt at PROTEIN på alt selger. Latterlig Anonymkode: 3bc30...d41 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #24 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Passelige synes jeg. Et rundstykke metter godt. Anonymkode: 1f61d...3af Jeg blir ikke mett av ett rundstykke, da jeg trenger mye mat og trener styrke. Ts Anonymkode: f61a1...a8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #25 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Men hvis du er like fornøyd med produktene i butikken, så kan du jo lage noe tilsvarende og droppe cottage cheese, egg og hirseflak? Baker du rundstykker med et halvt kilo grovbakstmel (17,50 per kilo hos Oda), salt, gjær (eller billigere surdeig) og vann, har du sunnere rundstykker til 10 kr, eller 1 kr per stykk. Anonymkode: 029c8...036 Jeg har cøliaki og kan ikke spise vanlig mel Ts Anonymkode: f61a1...a8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #26 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg blir ikke mett av ett rundstykke, da jeg trenger mye mat og trener styrke. Ts Anonymkode: f61a1...a8a Kom på at jeg kjøpte 4 frokostbrød (litt stort rundstykke kanskje) fra coop sitt merke, de hadde frø på men så ellers ut som de var av loff, de kosta 45kr. Anonymkode: 3bc30...d41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #27 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har cøliaki og kan ikke spise vanlig mel Ts Anonymkode: f61a1...a8a Da hadde du betalt MYE mer om du skulle kjøpt dem, jeg så et lite glutenfritt brød til over 70 kr Anonymkode: 3bc30...d41 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #28 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (54 minutter siden): I en oppskrift skal det være rundt 9 rundstykker. Vanligvis lager jeg en oppskrift med mindre cottage cheese og bytter ut en tredjedel av havregrynet med hirseflak, som da gjør rundstykkene enda dyrere. Jeg vet ikke om man får kjøpt næringsrike rundstykker i matbutikkene, og de man får kjøpt er selvfølgelig ikke like mettende og næringsrike, men syntes det er dyrt uansett. Ts Anonymkode: f61a1...a8a Da blir det 7-8 kr per rundstykke, det er da billigere enn i butikken? Anonymkode: 1c03e...f5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #29 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg laget proteinrundstykker i dag, og begynte å tenke over hva ingrediensene koster, og kom frem til at det er jo ingenting å spare på å bake selv, og dette er den billigste oppskriften. Jeg brukte 400 gram laktosefri cottage cheese til 38 kr 400 gram havregryn til 8-10 kr Tre egg for til 9 kr To spiseskjeer chiafrø til 5 kr En teskje bakepulver til 2 kr 1 ts salt 0,50 øre = maks 64 kr Anonymkode: f61a1...a8a Du glemte strømforbruket. Jeg og lager protein bakverk, men jeg gjør det fordi jeg ikke finner tilsvarende i butikkene. Og fordi jeg trenger glutenfritt. Har du funnet protein rundstykker eller brød i butikk, og som ikke er frossent? Anonymkode: 081b9...ad3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 24. februar #30 Del Skrevet 24. februar Jeg baker mest vanlige grovbrød og standard rundstykker, men jeg får også lyst på noe annet innimellom, og da har jeg pleid å bake disse proteinrundstykkene: Protein squashboller - sunde squashboller med hytteost og havregryn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #31 Del Skrevet 24. februar Det blir jo litt som å skrive at det er dyrt å kjøpe indrefilet fra Reko, når du får svinefilet i butikken til en brøkdel av prisen. Anonymkode: a8307...88e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #32 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du baker jo luksusrundtykker, som du ikke får kjøpt noen plasser, og sammenlikner prisen med billigste rundtykker fra Coop/Rema, til 10 kroner, som er for det meste LUFT? 😅 her er min oppskrift, 300g havregryn, 300g hvetemel 5dl melk 1 ss olje 1ts salt 1,5-2 tskje tørrgjær og fra 2ts til 1 spiseskje sukker. ikke sløyfe sukker, du trenger den for å reagere med gjæret. Sukkeret blir "spist opp" av gjær i hevingen, de ferdige rundstykkene er ikke søte. En annen, mer avansert oppskrift med flere typer grovmel. 3 dl hvetemel 1,5 dl sammalt grov 1,7 dl sammalt fin 0,3 dl havregryn 1 ss linfrø og/eller solsikkekjærner 1/2 ts salt 1,5 ts tørr gjær 2,3 dl vann 1 ss olje 2 tskje sukker Mine oppskrifter er for elting og heving i brødbakemaskin, så de krever mindre gjær. Hvis du føler at rundtykkene blir for kompakte, doble gjæret. (eller finn en varmere og mindre trekkfull plass for heving) Anonymkode: 85942...b37 Her «mister» du hensikten til mange som baker proteinbrød og rundstykker, nemlig å unngå gjær i bakverket/maten. Anonymkode: 081b9...ad3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #33 Del Skrevet 24. februar Her trekker jo cottage cheesen opp prisen veldig. Hadde de solgt ferdige proteinrundstykker, tipper jeg de hadde solgt dem i 4-6-pakniner til mins 40,- + kroner Anonymkode: b90e8...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 24. februar #34 Del Skrevet 24. februar Du bruker jo ganske dyre ingredienser. Hvis du lager med kun mel, havregryn, vann, gjær og litt olje, blir det jo mye billigere. Men din oppskrift er sikkert billigere enn om du skulle kjøpt tilsvarende rundstykker hos en baker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #35 Del Skrevet 24. februar Jeg baker disse. Jeg har ikke selve posen med fibramel, men bruker sammalt hvete fin og litt sammalt hvete grov (skal være det samme slik jeg har forstått). Vil tippe disse koster ca 35,- for 11 rundstykker (veeeldig rask hoderegning der, altså). Står 8-10, men de blir for store for meg, så jeg lager 11 stk. Av og til har jeg litt CC oppi og av og til erstatter jeg litt av melet med havregryn. Såpass sunne rundstykker får man ikke kjøpt i butikker! Jeg spiser også mindre av disse, fordi jeg blir mett. De blir selvsagt dyrere hvis jeg tar CC oppi, men det blir litt flere rundstykker. Anonymkode: b90e8...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #36 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg baker disse. Jeg har ikke selve posen med fibramel, men bruker sammalt hvete fin og litt sammalt hvete grov (skal være det samme slik jeg har forstått). Vil tippe disse koster ca 35,- for 11 rundstykker (veeeldig rask hoderegning der, altså). Står 8-10, men de blir for store for meg, så jeg lager 11 stk. Av og til har jeg litt CC oppi og av og til erstatter jeg litt av melet med havregryn. Såpass sunne rundstykker får man ikke kjøpt i butikker! Jeg spiser også mindre av disse, fordi jeg blir mett. De blir selvsagt dyrere hvis jeg tar CC oppi, men det blir litt flere rundstykker. Anonymkode: b90e8...7f1 Link.... https://detgladekjokken.no/oppskrift/120-prosent-grove-og-eltefrie-rundstykker/ Anonymkode: b90e8...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #37 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tine har skjønt at PROTEIN på alt selger. Latterlig Anonymkode: 3bc30...d41 Ovredrevet dette med protein. Greit hvis du spiser altfor lite protein i utgangspunktet, men vanlige mennesker trenger ikke proteintillegg i alle måltider. Anonymkode: b90e8...7f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #38 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ovredrevet dette med protein. Greit hvis du spiser altfor lite protein i utgangspunktet, men vanlige mennesker trenger ikke proteintillegg i alle måltider. Anonymkode: b90e8...7f1 De fleste spiser alt for lite protein. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har cøliaki og kan ikke spise vanlig mel Ts Anonymkode: f61a1...a8a Da kan du jo heller ikke sammenligne prisen med rundstykker med mel i - premisset ditt blir rarere og rarere. Anonymkode: 1a4fd...493 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 24. februar #39 Del Skrevet 24. februar (endret) AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 13.46): Da kan du jo heller ikke sammenligne prisen med rundstykker med mel i - premisset ditt blir rarere og rarere. Anonymkode: 1a4fd...493 Ja, det blir jo som å spørre om det egentlig lønner seg å lage en hylle selv, fordi heltre er så dyrt å kjøpe. Man kan jo kjøpe ferdige hyller lagd av sponplater billigere. Endret 26. februar av Tartufo 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #40 Del Skrevet 24. februar Uanonym bruker skrev (4 timer siden): Du bruker jo ganske dyre ingredienser. Hvis du lager med kun mel, havregryn, vann, gjær og litt olje, blir det jo mye billigere. Men din oppskrift er sikkert billigere enn om du skulle kjøpt tilsvarende rundstykker hos en baker. Tåler ikke mel derfor baker jeg disse. Ts Anonymkode: f61a1...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå