Gå til innhold

3-åring som BARE tuller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det flere som har 3-åringer som er i "tullemodus" absolutt hele tiden? Kanskje 95% av våkentid? Det er vanskelig å ha noen samtaler pga dette. Og det blir mye korrigeringer fra meg pga det... "nå må du høre hva mamma sier" osv. 

Det er både fysisk lek og tull, men også tullespråk og tulleord og hvis vi faktisk kan ha en vanlig samtale blir jeg veldig glad. Det kan skje av og til når vi går tur ute. Men sjelden inne. Hun sitter sjelden i ro for å spise, og jeg må jobbe hardt for å få henne til å sitte i ro på potta for å bæsje. Hvis ikke jeg legger en innsats i det, bæsjer hun ikke på mange dager. Hun kan sitte rolig å male i 10 minutter. 

Det eneste rolige hun gjør mye av er å leke med dukker. Hun kan leke alene i flere timer - men nå er det et par uker siden sist hun har gjort det (pga sykdom tror jeg). Så da er hun bare spinnvill hele dagen. Jeg prøver å lage hinderløype eller andre ting som kan samle energien. Hvis jeg foreslår å legge puslespill blir hun som en fisk i hele kroppen og bare dytter unna alle puslespillbitene brått med hele kroppen. Det er masse sånne brå bevegelser hele tiden, og ting som faller i gulvet med uhell eller vilje. 

Så det å sitte rolig å perle, spille, eller hva som helst annet er helt uaktuelt nå. Hun har gjort det litt før. Men hun blir bare mer og mer spinnvill. 

Vi kan lese mange bøker på biblioteket. Men hjemme bare tuller hun med sidene og blar videre med en gang og babler og roper når jeg prøver å lese for henne. 

Noen flere som har spinnville 3-åringer?

Anonymkode: b5a5f...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en sånn 4 åring. Aner ikke om det er vanlig. 

Anonymkode: d4eb6...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en sånn 4 åring. Aner ikke om det er vanlig. 

Anonymkode: d4eb6...ae2

Godt å høre...

Anonymkode: b5a5f...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...