AnonymBruker Skrevet 24. februar #1 Skrevet 24. februar Hvor mye trener dere andre etter fødsel? Jeg syns det er vanskelig å få motivert meg til å trene. Det er lite søvn og mye å gjøre hjemme med to under to og når jeg kan har jeg bare lyst til å sitte på sofaen. Jeg pleide å trille en time hver dag, men i det siste har været vært så ræva at jeg orker ikke. Jeg trener organisert to ganger i uka, men føler jeg burde gjøre mer. Men ofte når man har gjort seg klar, så begynner baby å gråte og da må man bare avslutte det man har begynt på. Hva gjør dere andre? Minste her er 6 måneder. Anonymkode: db1be...e30
AnonymBruker Skrevet 24. februar #2 Skrevet 24. februar Jeg trener også 2 ganger organisert i barseltiden, og jeg har to under to hvor minste er 4 mnd. Jeg klapper meg på skulderen for det, og sier meg fornøyd. Trilleturer/løpeturer/annen trening er bare en bonus hvis jeg får tid/lyst/ork. Tenker at dette er en periode av livet hvor listen ikke skal ligge for høyt og man skal være fornøyd med det man får gjort. Jeg er i utgangspunktet vant til å trene mye, men den rutinen tenker jeg at jeg kommer inn i på et senere tidspunkt når dagene (og ikke minst søvnen!) er mer stabil. Ellers er det enkle tipset å ta noen pushups/situps/knebøy etc mens barnet leker på gulvet, hører mange snakke om det, men jeg har ikke gjort noe av det enda. Anonymkode: 976fb...44d 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #4 Skrevet 24. februar Babyen min er 12 uker nå. Har ikke trent noe særlig siden jeg var alvorlig syk og kunne dødd under og etter fødsel, så det tok en uke før jeg klarte å gå selv. Så har jeg trent 1 gang for 3 uker siden, men fikk problemer etter det så da turte jeg ikke trene mer fordi kroppen min reagerte tydeligvis på det. Så det har ellers vært litt trilleturer, men har ikke gått voldsomt langt. Lengste gikk jeg i går på over 1 time. Skal prøve å trene igjen 1 gang denne uken og se hva som skjer da. Anonymkode: 925df...7e6 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #5 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Babyen min er 12 uker nå. Har ikke trent noe særlig siden jeg var alvorlig syk og kunne dødd under og etter fødsel, så det tok en uke før jeg klarte å gå selv. Så har jeg trent 1 gang for 3 uker siden, men fikk problemer etter det så da turte jeg ikke trene mer fordi kroppen min reagerte tydeligvis på det. Så det har ellers vært litt trilleturer, men har ikke gått voldsomt langt. Lengste gikk jeg i går på over 1 time. Skal prøve å trene igjen 1 gang denne uken og se hva som skjer da. Anonymkode: 925df...7e6 Det tok meg også lang tid før jeg kom i gang med gåing. Jeg mistet mye blod under fødsel og fikk veldig vondt i magen om jeg gjorde for mye. Så begynte ikke å trene før baby var 3-4 måneder. Anonymkode: db1be...e30
AnonymBruker Skrevet 24. februar #6 Skrevet 24. februar Takk for svar! Ja, to ganger i uka er jo egentlig ganske bra. Jeg må nok tenke mer på det. Men jeg pleide å trene 5 ganger i uka. Og mannen trener fortsatt like mye. Så jeg føler meg nok litt lat pga det. Og vil jo gjerne komme i god form igjen. Men kanskje jeg bare skal stresse litt mindre og fokusere på å spise bedre 😊 Anonymkode: db1be...e30
Marimma Skrevet 24. februar #7 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Takk for svar! Ja, to ganger i uka er jo egentlig ganske bra. Jeg må nok tenke mer på det. Men jeg pleide å trene 5 ganger i uka. Og mannen trener fortsatt like mye. Så jeg føler meg nok litt lat pga det. Og vil jo gjerne komme i god form igjen. Men kanskje jeg bare skal stresse litt mindre og fokusere på å spise bedre 😊 Anonymkode: db1be...e30 Jeg skjønner deg. Jeg trente også fem ganger i uka før, nå er jeg fornøyd med to og drithappy om der blir tre. Samme med mannen. Ettersom babyen blir eldre må han ta mer ansvar også og da utgår nok noen av hans treninger. Forøvrig så er det ingen grunn til at han skal få trene og ikke du - så du kan også be om en time egentid til det du måtte trenge. Anbefaler også å nedjustere hva du kategoriserer som en økt - det var litt terskel for meg, men nå er jeg mer nyansert på det. Sånn er det med barn rett og slett, de er tidstyver
AnonymBruker Skrevet 24. februar #8 Skrevet 24. februar Jeg vil anbefale å få opp trilletur-volumet igjen, til tross for dårlig vær! Det gjør utrolig godt for psyken! Anonymkode: cbcf2...895
AnonymBruker Skrevet 24. februar #9 Skrevet 24. februar Da jeg fikk første så tok jeg opp trening rundt 8 uker etter hks. Jeg trente med videoer fra YouTube og maks rundt 30 minutter. En baby sover jo ganske mye. Har du nr 2 hjemme også? Altså den andre er ikke i barnehage? I såfall ville jeg vurdert å trene etter leggetid på kvelden og at babyen er med far eller mens den sover. Skjønner det med å bare ville ligge på sofaen men det eneste å gjøre er bare å hoppe i det. Det finnes kortere økter også, f.eks 10, 15 eller 20 minutter. Nå vil jeg si 2 ganger organisert trening er veldig bra. Har du med babyen på det? Jeg får snart nr 2 så er selv veldig spent på akkurat det med trening. Men høres fint ut med organisert trening. Anonymkode: 956c9...203
AnonymBruker Skrevet 24. februar #10 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Ja, to ganger i uka er jo egentlig ganske bra. Jeg må nok tenke mer på det. Men jeg pleide å trene 5 ganger i uka. Og mannen trener fortsatt like mye. Så jeg føler meg nok litt lat pga det. Og vil jo gjerne komme i god form igjen. Men kanskje jeg bare skal stresse litt mindre og fokusere på å spise bedre 😊 Anonymkode: db1be...e30 Du skal kkke kimse av rutiner som knebøy mens man pusser tennene (hold øvelsen 3 sekund i laveste posisjon!) mens du pusser tennene, og noen pushups mens du venter på mat i mikroen. Ellers er jo burpees geniale og trener mye av kroppen, hvis du klarer å gjøre 5 stk flere ganger om dagen mellom slagene, mens potetene koker opp eller noe annet. Så kan du sitte på sofaen når du daktisk har tid til overs! Anonymkode: cfcae...61f
AnonymBruker Skrevet 24. februar #11 Skrevet 24. februar Forresten, husk ogsp hvor mye man kan forbrenne i lek! Løfte ungene opp i været, knebøy med dem, be dem sitte på ryggen mens du tar pushups hvis de er store nok til at det er trygt osv. Anonymkode: cfcae...61f
AnonymBruker Skrevet 24. februar #12 Skrevet 24. februar Marimma skrev (3 timer siden): Jeg skjønner deg. Jeg trente også fem ganger i uka før, nå er jeg fornøyd med to og drithappy om der blir tre. Samme med mannen. Ettersom babyen blir eldre må han ta mer ansvar også og da utgår nok noen av hans treninger. Forøvrig så er det ingen grunn til at han skal få trene og ikke du - så du kan også be om en time egentid til det du måtte trenge. Anbefaler også å nedjustere hva du kategoriserer som en økt - det var litt terskel for meg, men nå er jeg mer nyansert på det. Sånn er det med barn rett og slett, de er tidstyver Han står opp klokka 5 for å trene før jobb 😅 så da går det ikke utover ettermiddagene. Men for meg er det vanskelig siden jeg må amme etc og aldri vet helt når baby våkner. Og med 3-4 oppvåkninger for å amme hver natt er det ikke så fristende å stå opp tidligere enn man må. Spesielt om man må avbryte når man så vidt har blitt klar eller nettopp har begynt. Kanskje bare unnskyldninger og kanskje det er nettopp det jeg burde gjøre… Anonymkode: db1be...e30
Anonym6789 Skrevet 24. februar #13 Skrevet 24. februar Syns du skal være fornøyd med to økter i uken, det er mer enn mange andre klarer/velger å prioritere i en sånn periode av livet. To økter utgjør utrolig mye mer enn ingen mtp fysisk form 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå