Gå til innhold

Glemt skoene ute i vinter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I høst skitnet jeg til goretex turskoene mine skikkelig mye, og satte dem i uteboden slik at jeg skulle huske å vaske dem i krana ute. Men så kom det snø og frost og nå i februar kom jeg plutselig på dem igjen... De har altså stått ute (boden har tak men er åpent nederst ved døra så er utetemperatur) siden november omtrent. Er det håp for at de har overlevd vinteren eller er de ødelagt? Skal selvfølgelig spyle av dem og prøve dem men vil ikke få for store forhåpninger 🤪

Anonymkode: 88214...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I høst skitnet jeg til goretex turskoene mine skikkelig mye, og satte dem i uteboden slik at jeg skulle huske å vaske dem i krana ute. Men så kom det snø og frost og nå i februar kom jeg plutselig på dem igjen... De har altså stått ute (boden har tak men er åpent nederst ved døra så er utetemperatur) siden november omtrent. Er det håp for at de har overlevd vinteren eller er de ødelagt? Skal selvfølgelig spyle av dem og prøve dem men vil ikke få for store forhåpninger 🤪

Anonymkode: 88214...907

Sko tåler da ...kulde?  Til og med tursko!

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gi det et forsøk. Hvis de har stått tørt er det gode sjanser for at læret har klart seg, hvis det har vært fuktig kan det fort ha begynt å tære på skoene. Men det trenger absolutt ikke bety at løpet er kjørt. Ta ut innersålen, gi skoa en god vask med en svamp med lunkent vann og en ørliten dæsj håndoppvaskmiddel før du lar de tørke. Deretter setter du de inn med en sparsommelig mengde lærfett avhengig av behov, en runde skokrem, poler de og til slutt impregnerer du de på nytt. Hvis du tar vare på skoa etter det og fremover, er det nok å pusse de med skokrem og impregnere :) 

Anonymkode: 7f83b...c01

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom turskoene ikke tåler dette er de neppe verdt mye som tursko uansett.

Jeg har uteskoende under tak ute på verandaen hele vinteren gjennom mange år. Ingen av dem har tatt skade av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...