Blantfolk Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Det er sånn bilde av bakgrunnsstråling i universet som jeg legger ved, til høyre ser du at det er litt varmere generelt enn resten av universet. Bør man reise hit først med tanke på å finne intelligent liv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Prøv det. Kom tilbake og si hvordan det gikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blantfolk Skrevet 13 timer siden Forfatter #3 Del Skrevet 13 timer siden visp skrev (Akkurat nå): Prøv det. Kom tilbake og si hvordan det gikk. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Blantfolk skrev (9 minutter siden): Det er sånn bilde av bakgrunnsstråling i universet som jeg legger ved, til høyre ser du at det er litt varmere generelt enn resten av universet. Bør man reise hit først med tanke på å finne intelligent liv? 🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Continuum Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden Det er jo en helt urealistisk tanke i all framtid. Det vil jo ta utallige milliarder år å komme seg noen steder, hvis ingen plutselig finner ut hvordan vi kan bevege oss mye raskere enn lysets hastighet - og selv da vil det ta stygglang tid. I tillegg må vi få evig liv. Ellers så må vi reprodusere oss, vokse opp, utdannes, bo, jobbe og dø i utallige generasjoner i et fartøy som må tåle vanvittig mye over kjempelang tid, siden ressursene er få på ferden gjennom verdensrommet. I dette fartøyet må vi uten mulighet for påfyll klare å utvinne nok næring og vann fra vakuumet vi beveger oss gjennom. Lenge før den ferden er over har solsystemet vårt opphørt som beboelig. Solen er gått fra rød kjempe til hvit dverg. Jorden er kanskje oppbrent eller helt ødelagt, og de ytre planetene kanskje slengt ut av solsystemet. Melkeveien og andromedagalaksen har kollidert og blitt sammenslått. Si gjerne i fra når du har løsningen på alle spørsmålene jeg får av det tankeeksperiment 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blantfolk Skrevet 13 timer siden Forfatter #6 Del Skrevet 13 timer siden Tror ikke noen vil få evig liv noen gang, men vi kan formere oss på romskip da, som du sier, Continnum. Var bare en tanke fra meg. Siden vi beveger oss med stor fart i verdensrommet på planeten, så kanskje når sola begynner å bli liten, at vi går i bane rundt i en ny en, vet ikke jeg da. Men, varmen inni Jorda vil jo slokne etterhvert uansett da, så da mister vi magnetfeltet. Flott innspill, Continuum 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå