Gå til innhold

Friluft spørsmål: Er det noen som er kjent med Åndalsnes-området?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg planlegger en tur i sommer og har lyst til å gå en etappe fra Åndalsnes til Geiranger, men jeg kjenner ikke området i det hele tatt så har noen dumme spørsmål :klovn: Setter stor pris på om noen med litt mer kunnskap kan tilby råd :)

Jeg vil helst gå "direkte" til Linge, for så å ta ferge over. Jeg har sjekket Ut og det virker som den eneste muligheten er å gå langs veien eller tar en stor omvei. Er det riktig eller er det mulig å bruke turstiene over fjellet? I så fall forstår jeg at Trollstigen er stengt, så da må jeg enten vente eller gå først til Bjorli og deretter over til Geiranger. Når Trollstigen er åpen, ville du ha gått den veien? Jeg har ikke noe imot å gå en stund langs veien men lurer på om det blir ikke gøy langs akkurat den strekningen pga rikiskoen for å bli kjørt ned av en turist i en altfor stor bobil! :fnise: Noen med erfaring som kan si om det er trygg? :)

Takk for enhver hjelp!

Endret av Swilry
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gå helt fra Åndalsnes til Geiranger er veldig langt. Da ville jeg heller gått/klatret Romsdalseggen el Romsdalshorn og kjørt Trollstigen fra Åndalsnes til Geiranger etterpå 

Skrevet
Swilry skrev (3 minutter siden):

Hei! Jeg planlegger en tur i sommer og har lyst til å gå en etappe fra Åndalsnes til Geiranger, men jeg kjenner ikke området i det hele tatt så har noen dumme spørsmål :klovn: Setter stor pris på om noen med litt mer kunnskap kan tilby råd :)

Jeg vil helst gå "direkte" til Linge, for så å ta ferge over. Jeg har sjekket Ut og det virker som den eneste muligheten er å gå langs veien eller tar en stor omvei. Er det riktig eller er det mulig å bruke turstiene over fjellet? I så fall forstår jeg at Trollstigen er stengt, så da må jeg enten vente eller gå først til Bjorli og deretter over til Geiranger. Når Trollstigen er åpen, ville du ha gått den veien? Jeg har ikke noe imot å gå en stund langs veien men lurer på om det blir ikke gøy langs akkurat den strekningen pga rikiskoen for å bli kjørt ned av en turist i en altfor stor bobil! :fnise: Noen med erfaring som kan si om det er trygg? :)

Takk for enhver hjelp!

Å først gå til Bjorli er en litt tungvint omvei. Om du ikke tenker å gå inn Reinheimen og over i tafjordfjella og ned der i fra. Men det er en helt annen tur for å si det sånn😅. En fantastisk tur, men en annen tur😊

Du kan gå fra Åndalsnes inn isterdalen og til fots langs Trollstigen opp. Så ned Valldalen på vei mot Geiranger.

Tror Trollstigen er planlagt åpnet i midten av Juli.

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, sicario said:

Du kan gå fra Åndalsnes inn isterdalen og til fots langs Trollstigen opp. Så ned Valldalen på vei mot Geiranger.

Takk det var det jeg hadde håpet! Godt å vite at det er ikke dummt å gå langs den veien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...