AnonymBruker Skrevet 26. februar #61 Del Skrevet 26. februar Jobbe mye, selvsagt. Har selvrespekt, og vil bidra. Det ligger mye mere muligheter, uansett, i å jobbe. Bedre for kropp og hode også, bedre rollemodell, det er bedre på alle måter. Anonymkode: 1d821...404 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #62 Del Skrevet 26. februar Hadde selvsagt valgt å jobbe rævva av meg. Anonymkode: 14c4b...3bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #63 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 22.35): Jeg hadde ikke fått det med min inntekt nei. Snakker om dem som har grei økonomi og ikke er i jobb og kan leve livet med sine kjære. Anonymkode: c488e...453 Du tror å være ufør er å "leve livet"? Jaja. (Antar at det er snakk om reelle uføre her, ellers blir jo spørsmålet "vil du heller være trygdesvindler eller jobbe mye".) Anonymkode: 88acd...dcf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #64 Del Skrevet 26. februar Det er lov å vøre ærlig. Seffølgeligt ufør enn å jobbe ræva av meg.... Anonymkode: d864e...be4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #65 Del Skrevet 26. februar Jobbe mye som jeg gjør. Er sykmeldt nå i 4 uker og 50% i 2 til. Får jo ikke ekstra vakter da Anonymkode: 1b307...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #66 Del Skrevet 26. februar Bytt ut ordet «ufør» med ordet «syk så hører dere hvor lite gjennomtenkt tankegangen deres er. Å heller ville være syk enn å jobbe er helt vanvittig. I mitt tilfelle er konsekvensene av min diagnose daglige tilfeller av; svimmelhet, oppkast, hodepine, tinnitus og fatigue i tillegg til at sykdommen har ført til at jeg er blitt tilnærmet døv. Jeg har hjernesvulst. Jeg hadde heller jobbet gratis enn å være syk om jeg kunne velge. Husk at når dere uttaler dere om de som mottar uføretrygd så uttaler dere dere om en stor gruppe der mange er alvorlig syke og i noen tilfeller mennesker med forkortet levetid. Anonymkode: 752a0...58f 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #67 Del Skrevet 26. februar Definitivt frisk og jobbet mye! Man har så mange muligheter som frisk! Jeg er på AAP nå, og det er skikkelig stusselig å ligge hjemme på sofaen dag ut og dag inn. Jeg føler at sykdommen har stjelt livet mitt!! Anonymkode: af2db...ff6 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 26. februar #68 Del Skrevet 26. februar Jobb. Å bli ufør er mitt største mareritt 😱 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #69 Del Skrevet 26. februar Kjenner til en person, jobbet mye og skrøyt av det, hadde markeringsbehov og elsket å prate ned oss som stort sett jobba 7-15. vedkommende fikk hjerteproblemer og ble uføretrygdet, men fikk en anstendig uføretrygd dvs max pga tidligere inntekt og har mer i uføretrygd enn jeg har i årslønn…. KARMA…. Anonymkode: bdf6f...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #70 Del Skrevet 26. februar Jeg er ufør. Det var ikke noe jeg valgte. Det var kroppen som sa stopp. Har jobbet hele livet og skulle selvfølgelig ønske jeg kunne fortsatt med det. Lever ikke akkurat fett som ufør🙄 Anonymkode: 1e3e6...593 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evot_i_skogen Skrevet 26. februar #71 Del Skrevet 26. februar Jobbe, definitivt. Selv om jeg fikk valget med å kunne jukse meg til uføretrygd og samtidig være frisk, så hadde jeg heller jobbet. Har jobbet i 20 år nå og har ikke alltid vært like fornøyd med selve jobben/sjefer/kollegaer, men da har jeg byttet jobb. Det jeg liker ved jobb er langt ifra bare lønningen, men også det å jobbe med noe jeg liker (jeg har brede interesser og kunne jobbet med det meste), ha andre rundt meg for litt sosial omgang, og viktigst av alt: Muligheten til å lære nye ting og bli bedre på det allerede kan. Men hadde jeg tatt eurojackpotten så hadde jeg gått for kortere arbeidstid og litt mer fri. Kan ikke helt se for meg å ikke jobbe noe mer i det hele tatt. Muligens begynte med å jobbe for meg selv. Jobben jeg har nå elsker jeg. Den utfordrer alle deler ved meg, stiller høye krav til min innsats og jeg har store muligheter for læring og utvikling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #72 Del Skrevet 26. februar Jobbe mye absolutt. Jeg ufør og savner livet mitt. Heldigvis klarer jeg og jobbe litt i perioder og det gir så mye. Akkurat nå klarer jeg meg knapt, har ikke spist ennå i dag fordi jeg ikke har klart og lage meg mat 🙈 min sykdom påvirkes av vær og kulde så krysser alt jeg har for at jeg kan jobbe en del i mai og juni. Anonymkode: 76bcf...b85 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #73 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 21.00): Jeg jobber ræven av meg og det går allikevel såvidt rundt. Og har ikke noe liv eller fri til å leve livet mitt. Skulle hellwr vært ufør med grei økonomi å kunne leve litt. Diskuter. Anonymkode: c488e...453 Er du helt delulu eller? Tenker du virkelig at du får en inntekt som er tilsvarende den du har nå i jobb dersom du hadde blitt ufør?? Anonymkode: c4700...faa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #74 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 21.00): Jeg jobber ræven av meg og det går allikevel såvidt rundt. Og har ikke noe liv eller fri til å leve livet mitt. Skulle hellwr vært ufør med grei økonomi å kunne leve litt. Diskuter. Anonymkode: c488e...453 Hva er det du jobber ræven av deg med? Får du tariff? Jobber du noe overtid? Har du mulighet til en bedre stilling? Eventuelt skifte yrke? hvorfor tror du vil få bedre økonomi med 66% av lønnen din? Hvilken frihet til og leve livet ditt får du som syk? jeg er ufør og skulle selvsagt heller ha jobbet mye. Savner og leve livet mitt. Grei økonomi, og helse og penger til og gjøre morsomme ting i helgene og reise på ferier i feriene. Hverdagen med kollegaer savner jeg og. Anonymkode: 76bcf...b85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #75 Del Skrevet 26. februar Uføretrygd er ikke et valg. Jeg hadde valgt jobb! På flekken. Jeg er syk og har aldri fri fra sykdommen. Økonomisk har jeg hodet så vidt over vann. Anonymkode: 4e88a...517 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #76 Del Skrevet 26. februar "Valgt" my ass. For ei merkelig problemstilling. Ingen kan velge mellom dette. Hilsen ei som nesten blei ufør, men heldigvis var såvidt i stand til å jobbe og tok videre-utdanning til en fleksibel jobb hun kan bli lenge i Anonymkode: 12e6d...dbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 26. februar #77 Del Skrevet 26. februar Skulle heller vært ufør = skulle heller hatt helseproblemer som gjør aktivitet vanskelig Du vil være frisk og ha penger uten å jobbe. Det er ikke å være ufør. Jeg foretrekker å jobbe. Hadde jeg vunnet i lotto, hadde jeg fremdeles jobbet. (Ikke 100) Hadde jeg kunnet leve av lidenskapen min, hadde jeg også jobbet, men ikke 100 (lidenskap for en aktivitet som lett kan gjøre meg ensom). For meg er jobb del av mitt sosiale livo g nødvendig for rutiner. Du må gjerne si du ikke vil jobbe, men alle andre gjør det jo, så det er ikke så mange gromme mennesker tilgjengelig på dagtid. Jeg har ikke selvdisiplin til å styre min egen hverdag 100 prosent, da blir det bare surr. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #78 Del Skrevet 26. februar Veldig spesielt spørsmål, jobbe veldig mye sier seg selv, hvem ønsker å være syk, med dårlig helse i tillegg. Anonymkode: 4b148...a9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #79 Del Skrevet 26. februar Da jeg gikk på AAP var jeg også aktiv; prøvde lenge å stå i gamle jobben, studerte uten på papiret, hadde verv mm. Har vært sengeliggende i lange perioder, og nesten ikke kunnet gå i perioder. Er det noe du misunner meg, ts? Har nå faste utgifter til medisiner, behandling, trening mm for å kunne ha et greit liv - og kunne jobbe. Lever også et over snittet sunt liv; legger mer tidlig, drikker nesten aldri alkohol, tar alltid tak i helseplager tidlig mm. Anonymkode: 12e6d...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #80 Del Skrevet 26. februar Jeg har prøvd begge deler. Ble ufør som 42åring, jobbet siden jeg var 16 år. Unner ikke min verste fiende det livet jeg har nå med min sykdom. Hadde jeg ikke hatt barn så ville jeg nok ikke levd nå, helt oppriktig. Anonymkode: 74309...b21 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå