Gå til innhold

Vennine og forlovede tror de skal bli rik, fosterhjem

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en vennine som med hennes forlovede, både de to antar at de kan bli godt etablert/ rike ved å bli beredskapshjem/ fosterhjem.

Men de ønsker helst tenåringer, og har ikke barn selv.

De er relativt unge og ønsker seg kjøpt fri fra jobb til å få jobb innom feltet.

For min del virker det urealistisk?

Eller er det et godt betalt yrke? 

Anonymkode: c3ca3...06a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig urealistisk. 

Man kan bli rik på private barneverntjenester, men da som leverandør - ikke oppdragstaker.

Anonymkode: ff6f7...1b8

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en vennine som med hennes forlovede, både de to antar at de kan bli godt etablert/ rike ved å bli beredskapshjem/ fosterhjem.

De er relativt unge og ønsker seg kjøpt fri fra jobb til å få jobb innom feltet.

Beredskapshjem/fosterhjem etc er ikke noe yrke å nei dette er ikke noe man tjener masse penger på.

Anonymkode: f69cc...f56

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

De tenåringene som utløser frikjøp fra jobb, skal man ha en stabil psyke og en god del erfaring for å takle. Det er noen ganger tanker kommer inn og virker lure, frem til man møter virkeligheten. Dette er nok en sånn tanke. Bare det å si sånne tanker høyt, sier svært mye om funksjonsnivået til disse to. 

Anonymkode: f5cbf...80f

• Liker 34
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Her ville jeg faktisk varslet involverte instanser om bakgrunnen for valget til de (forhåpentligvis ikke) kommende fosterforeldrene. Dette er graverende.

Anonymkode: 5459a...ed1

• Liker 18
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å tenke på økonomisk gevinst i denne sammenhengen er frastøtende.

Anonymkode: 5d5fb...fdd

Jeg er enig i at man ikke kan tenke at man blir rik, og det også må ligge andre ting i bunn, som for eksempel et genuint ønske om å gjøre noe for andre. Men det blir faktisk som en jobb, og man skal forvente å tjene penger på en jobb som spesialisert fosterhjem. 

Anonymkode: 20b14...2e6

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De blir nok kjapt faset ut og avslørt

Anonymkode: caee7...2f4

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at man ikke kan tenke at man blir rik, og det også må ligge andre ting i bunn, som for eksempel et genuint ønske om å gjøre noe for andre. Men det blir faktisk som en jobb, og man skal forvente å tjene penger på en jobb som spesialisert fosterhjem. 

Anonymkode: 20b14...2e6

Det bør være helt andre grunner til ønske om å bli fosterhjem enn penger.
Disse menneskene ønsker å bli rike på dette. Ikke normaliser det. 

Anonymkode: 5d5fb...fdd

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå er det jo definisjonen av rikdom noe som varierer etter hvem man spør , men rik i ordets vanlige forstand blir man ikke nei. 

Men som offentlig ansatt fosterhjem/beredskapshjem får man en lønn som normalt sett er helt akseptabel. 

AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (Akkurat nå):

Nå er det jo definisjonen av rikdom noe som varierer etter hvem man spør , men rik i ordets vanlige forstand blir man ikke nei. 

Men som offentlig ansatt fosterhjem/beredskapshjem får man en lønn som normalt sett er helt akseptabel. 

Tja det kan vel diskuteres med tanke på at det ikke er en vanlig 8-16 jobb 

Anonymkode: caee7...2f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen der den ene måtte slutte å jobbe for å ivareta fosterbarnet, og de folkene er rene helgener. Det de gjør for den ungdommen kan ikke beskrives, jeg hadde ikke gjort den jobben for alle pengene i verden. Så store behov er det snakk om og de bruker alle kreftene og resursene de har for å holde den ungen på en god vei, de kjemper og de lykkes, men ikke faen de gjør det for penger. Så mye penger finnes ikke til at det skal være den eneste grunnen. 

Anonymkode: e61ac...7a1

• Liker 11
  • Hjerte 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner noen der den ene måtte slutte å jobbe for å ivareta fosterbarnet, og de folkene er rene helgener. Det de gjør for den ungdommen kan ikke beskrives, jeg hadde ikke gjort den jobben for alle pengene i verden. Så store behov er det snakk om og de bruker alle kreftene og resursene de har for å holde den ungen på en god vei, de kjemper og de lykkes, men ikke faen de gjør det for penger. Så mye penger finnes ikke til at det skal være den eneste grunnen. 

Spørs nå. Ikke alle barn blir godt ivaretatt i omsorgshjem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørs nå. Ikke alle barn blir godt ivaretatt i omsorgshjem.

Den ungen blir det. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

De skal først godkjennes av barnevernet og gjennomgå kurs. Uegnede siles ut 

Anonymkode: 9e81a...1e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den ungen blir det. 

Og det vet du 100% ?

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen som har to tenåringsbarn for økonomisk gevinst. Siden vedkommende skulle tjene penger på de barna får de nesten ingenting. De får ikke penger for å kunne dra i bursdager (så de får ikke gitt gave til bursdagsbarnet) og har lite klær etc. Barnevernet kan ikke flytte dem fordi det er ingen andre som vil ha to tenåringer. Helt forferdelig situasjon. De blir også kjeftet på hele tiden og skal hverken bli sett eller hørt, så de gjør ikke annet enn å være på rommene sine når de er hjemme. 

Anonymkode: 48590...afb

• Liker 1
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De skal først godkjennes av barnevernet og gjennomgå kurs. Uegnede siles ut 

Anonymkode: 9e81a...1e2

Dessverre er det ikke sånn. Enkelte har på seg en maske og virker oppegående, men er helt forferdelige mennesker.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det ikke sånn. Enkelte har på seg en maske og virker oppegående, men er helt forferdelige mennesker.. 

Hørt fra vennine som er tilsynsfører at hun har bevitnet mye rart i fosterhjem, og stor forskjellsbehandling mellom sine egne barn og fosterbarn skaper problemer, selv foreldrene ikke anerkjenner dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt på lenge. Lykke til

Anonymkode: 49d05...c29

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...