Gå til innhold

Har posten sluttet med QR kode og utskrift?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Selger ting via Tise og Finn.no, og siden forrige uke får man ikke QR kode lenger.
Man må skrive navn og kode på pakken, slik som helt hjem har.
Noe som gjør at det som skjer med pakken ikke registreres skikkelig i for eks. tise appen. Er dette for å spare på papir eller noe slik?
Ble mye mer tungvint.

Anonymkode: 29d7f...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kun fått dette på små pakker, men fremdeles vanlig sending med lapp på når jeg sender større pakker. Du trenger ikke ha faktisk ha en større pakke, bare du er villig til å betale for det. 

Jeg har akkurat sendt en liten pakke med en sånn kode, og jeg fikk beskjed av posten når den var hentet opp, og når den var levert, men det var ikke sporing. 

Jeg mener det er uten sånne koder du skriver på om du fysisk leverer det på posten selv, og betaler der, men da koster det mer enn å fikse det selv på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lenge vært kode på små pakker, nå har det blitt navn i tilegg som sikkerhet. på stor pakke er det fortsatt qr kode, eller var iallfall det på onsdag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette gjelder kun Liten norgespakke 0-5 kg. Denne blir først registrert og får på lapp når den kommer til Østlandsterminalen på Lørenskog.
På de ordinære Norgespakkene 0-10 kg og oppover er det QR-kode og utskrift. Disse blir innleveringsregistrert når den blir levert på hos Posten. 

Anonymkode: 77a2c...8b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Dette gjelder også nå medium virker det som.

Anonymkode: 29d7f...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sendte nylig en liten Norgespakke. 

Satte på en adresse etikett med mottaker, navn, adresse og bokstavkoden som er det digitale frimerket.
La også til mitt navn som avsender, mindre tekst, med kryss over, og merket avsender.

Når jeg kjøpte det digitale frimerket benyttet jeg mitt telefonnummer, og sporing dukket automatisk opp i Posten appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Solgte på Tise i går,  QR-kode  og printet ut etiketten i dag hos posten. Dette var medium størrelse, max 60x60x120, under 10 kg.

Anonymkode: 9bf3e...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs på pakketype. Fortsatt QR kode men da er det norgespakke.

Anonymkode: f0212...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...