AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Begynner å innse at nr 2 er vårt siste barn etter all sannsynlighet. Håpte noen med 2 kunne fortelle meg de positive sidene med å stoppe på to barn istedenfor å få et tredje også Anonymkode: 37d48...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden To er for mange. Bedre med ett barn man kan følge opp og være en virkelig god forelder til. Anonymkode: 26a53...243 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Vi var på brinken til å starte prøvingen på nr. 3, men fordi mannen måtte opereres (inkl. omfattende rehabilitering) så valgte vi å pause prøvingen - med blandede følelser fra min side da jeg følte den biologiske klokken tikke. Tok meg selv i å nesten håpe at jeg allerede hadde blitt gravid (holdt på å prøve da mannen fikk beskjed om operasjon). Nå fem år etterpå så er jeg så glad for at jeg ikke ble gravid. Det viste seg at mannens tilstand (ryggproblem) ikke skulle vise seg å være så enkelt som det vi trodde, og han har nå vært ute av jobb en stund, går på AAP og med noe usikre prognoser mtp. jobb. Vi har de siste årene mistet (deler av hans) inntekt samt at hans fysiske tilstand begrenser veldig hva han kan bidra med når det gjelder barn og hjem. I tillegg så er det høy rente, dyrtid og diverse andre ting som har skjedd i slekten og som påvirker oss og vår hverdag. Jeg er sikker på at et tredje barn ville vært kjærkomment med tanke på søskendynamikk, og jeg hadde på enkelte områder vært overlykkelig for å få oppleve baby- og småbarnsfasen igjen. Men det ville krevd vanvittig mye av meg som familiens hovedforsørger og eneste voksne som ikke er smertepreget. Økonomisk klarer vi oss OK nå, men et tredje barn ville strammet oss betydelig inn på alle områder, og i tillegg er jeg usikker på om økonomien ville tålt større bil med grei plass til alle, noe som ytterligere ville begrenset oss. I det hele tatt er jeg glad for at vi bare har to. Livet er uforutsigbart, men to barn er innenfor det jeg kan tåle nå som min partner er kraftig redusert. Et tredje barn ville nok dyttet meg inn i utbrentheten. Anonymkode: 3f3d8...c40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): To er for mange. Bedre med ett barn man kan følge opp og være en virkelig god forelder til. Anonymkode: 26a53...243 Vi har allerede to men da er det vel i det minste bedre enn 3 😂 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi var på brinken til å starte prøvingen på nr. 3, men fordi mannen måtte opereres (inkl. omfattende rehabilitering) så valgte vi å pause prøvingen - med blandede følelser fra min side da jeg følte den biologiske klokken tikke. Tok meg selv i å nesten håpe at jeg allerede hadde blitt gravid (holdt på å prøve da mannen fikk beskjed om operasjon). Nå fem år etterpå så er jeg så glad for at jeg ikke ble gravid. Det viste seg at mannens tilstand (ryggproblem) ikke skulle vise seg å være så enkelt som det vi trodde, og han har nå vært ute av jobb en stund, går på AAP og med noe usikre prognoser mtp. jobb. Vi har de siste årene mistet (deler av hans) inntekt samt at hans fysiske tilstand begrenser veldig hva han kan bidra med når det gjelder barn og hjem. I tillegg så er det høy rente, dyrtid og diverse andre ting som har skjedd i slekten og som påvirker oss og vår hverdag. Jeg er sikker på at et tredje barn ville vært kjærkomment med tanke på søskendynamikk, og jeg hadde på enkelte områder vært overlykkelig for å få oppleve baby- og småbarnsfasen igjen. Men det ville krevd vanvittig mye av meg som familiens hovedforsørger og eneste voksne som ikke er smertepreget. Økonomisk klarer vi oss OK nå, men et tredje barn ville strammet oss betydelig inn på alle områder, og i tillegg er jeg usikker på om økonomien ville tålt større bil med grei plass til alle, noe som ytterligere ville begrenset oss. I det hele tatt er jeg glad for at vi bare har to. Livet er uforutsigbart, men to barn er innenfor det jeg kan tåle nå som min partner er kraftig redusert. Et tredje barn ville nok dyttet meg inn i utbrentheten. Anonymkode: 3f3d8...c40 Så trist å høre hva dere har måttet gjennom. Forstår veldig godt det perspektivet, man blir jo alltid glad i barnet. Men greit når en ser at det var passelig og optimalt med de to en har, takk for at du deler ❤️ Ts Anonymkode: 37d48...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden Jeg har tre, men to hadde holdt i massevis 😅 jeg elsker alle tre, men det er mye stress, søskenkrangling og litt vanskelig å følge opp alle tre. Anonymkode: 1a72d...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): To er for mange. Bedre med ett barn man kan følge opp og være en virkelig god forelder til. Anonymkode: 26a53...243 Kan fint være gode foreldre og følge opp 2 barn, flere og! Kommer ann på foreldrene ikke antall bar, så det er tull! Jammen ensomt og bortskjemt å være enebarn! Anonymkode: 7efe1...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden Bedre å ta godt vare på de to dere har enn å forstrekke seg med tre. Alt er lagt opp til to barn og to foreldre når det gjelder ferier osv. Tre barn er og dyrt, tre som skal konfirmeres, ha lappen, tannregulering og gå på aktiviteter. Gir du ett barn noe, så må du nesten gjøre det samme med de andre. Anonymkode: 8ebb7...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan fint være gode foreldre og følge opp 2 barn, flere og! Kommer ann på foreldrene ikke antall bar, så det er tull! Jammen ensomt og bortskjemt å være enebarn! Anonymkode: 7efe1...b28 Jeg er enebarn og har aldri vært verken ensom eller bortskjemt, tror jeg er bedre oppdratt enn deg. Anonymkode: 8ebb7...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Syns 2 er mer enn nok. her ser vi nytten og gleden ved at de har hverandre. kunne aldri falt meg inn å få 3 barn i våre dager. Både mtp at det forventes at begge har høye utdanninger og fulle jobber .. + se på verden, både mtp miljø og andre katastrofer trenger man ikke å pushe flere barn enn nødvendig inn i dette. Anonymkode: 3b970...f9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har tre, men to hadde holdt i massevis 😅 jeg elsker alle tre, men det er mye stress, søskenkrangling og litt vanskelig å følge opp alle tre. Anonymkode: 1a72d...248 Fullt forståelig! AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Bedre å ta godt vare på de to dere har enn å forstrekke seg med tre. Alt er lagt opp til to barn og to foreldre når det gjelder ferier osv. Tre barn er og dyrt, tre som skal konfirmeres, ha lappen, tannregulering og gå på aktiviteter. Gir du ett barn noe, så må du nesten gjøre det samme med de andre. Anonymkode: 8ebb7...e90 Det har du nok rett i ja takk AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Syns 2 er mer enn nok. her ser vi nytten og gleden ved at de har hverandre. kunne aldri falt meg inn å få 3 barn i våre dager. Både mtp at det forventes at begge har høye utdanninger og fulle jobber .. + se på verden, både mtp miljø og andre katastrofer trenger man ikke å pushe flere barn enn nødvendig inn i dette. Anonymkode: 3b970...f9f Det er sant, takk for innspill! Anonymkode: 37d48...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): To er for mange. Bedre med ett barn man kan følge opp og være en virkelig god forelder til. Anonymkode: 26a53...243 Ok, China Anonymkode: 2e89b...d48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Begynner å innse at nr 2 er vårt siste barn etter all sannsynlighet. Håpte noen med 2 kunne fortelle meg de positive sidene med å stoppe på to barn istedenfor å få et tredje også Anonymkode: 37d48...cf8 Elsker to barn! Veldig praktisk å få gitt begge tiden de trenger, greiere å få litt egentid og antagelig endel greiere med litt barnevakt. Bil, reiser etc tilpasset fam på 4. jeg hadde ikke hatt kapasitet til fler, ble mor litt for gammel, er ærlig på det. Og hovedgrunnen til at vi stoppet ved to, er at vi har to friske fine barn, hverdagen fungerer men var slitsom nok med to små, full jobb osv. Skulle nok klart tre, så lenge frisk og fin. Men (!) et sykt barn, hadicapet, diagnoser osv ville virkelig ødelagt fryktelig mye for de to vi har. Da sa vi oss fornøyd, vi kunne ikke med hånden på hjertet lenger si at vi ville elske og ønske å ta oss av uansett hvilket barn vi fikk. Så da blir det med to Anonymkode: b2a77...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): To er for mange. Bedre med ett barn man kan følge opp og være en virkelig god forelder til. Anonymkode: 26a53...243 En slik holdning ender vel raskt opp med at man blir en curling-forelder som tilrettelegger og følger opp for mye. Barn har godt av å dele oppmerksomhet og klare seg selv litt også. (Nei, jeg mener ikke at alle enebarn er bortskjemte. Men når man argumenterer på denne måten, er det stor fare for at barnet blir det.) Anonymkode: c1261...066 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): To er for mange. Bedre med ett barn man kan følge opp og være en virkelig god forelder til. Anonymkode: 26a53...243 Jeg har to og er en glimrende forelder for begge. Hadde ikke fått brukt alle de gode foreldreegenskapene min med kun ett barn. Anonymkode: 2de5b...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden Vi har det behagelig med to. Jeg føler tiden strekker til, jeg har overskudd og kan finne på ting med de og jeg kan fint være alene med de. Nr. 3 tror jeg hadde tippet lasset rett og slett. Har blitt frarådet flere enn tre av venniner med 3+ barn😂 Skukle uhellet vært ute så hadde vi klart det også, men som skrevet - to er behagelig! Anonymkode: 6bb14...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Del Skrevet 11 timer siden To barn er nok, men vi valgte å få tre. Syns det er perfekt. Kunne kanskje fått fire dersom jeg hadde vært yngre. Anonymkode: 36b2f...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Del Skrevet 10 timer siden Jeg ville hatt flere, men jeg er 43. Så får si meg fornøyd med to. Det er hjertet ditt/deres som bestemmer ❤️ Anonymkode: 010f3...605 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Elsker to barn! Veldig praktisk å få gitt begge tiden de trenger, greiere å få litt egentid og antagelig endel greiere med litt barnevakt. Bil, reiser etc tilpasset fam på 4. jeg hadde ikke hatt kapasitet til fler, ble mor litt for gammel, er ærlig på det. Og hovedgrunnen til at vi stoppet ved to, er at vi har to friske fine barn, hverdagen fungerer men var slitsom nok med to små, full jobb osv. Skulle nok klart tre, så lenge frisk og fin. Men (!) et sykt barn, hadicapet, diagnoser osv ville virkelig ødelagt fryktelig mye for de to vi har. Da sa vi oss fornøyd, vi kunne ikke med hånden på hjertet lenger si at vi ville elske og ønske å ta oss av uansett hvilket barn vi fikk. Så da blir det med to Anonymkode: b2a77...042 Takk for innspill! Gode refleksjoner du kommer med AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har det behagelig med to. Jeg føler tiden strekker til, jeg har overskudd og kan finne på ting med de og jeg kan fint være alene med de. Nr. 3 tror jeg hadde tippet lasset rett og slett. Har blitt frarådet flere enn tre av venniner med 3+ barn😂 Skukle uhellet vært ute så hadde vi klart det også, men som skrevet - to er behagelig! Anonymkode: 6bb14...be3 Takk for fine innspill! Nyttige ting for meg å huske på. Har også hørt at den tredje kan tippe lasset 😅 AnonymBruker skrev (6 timer siden): To barn er nok, men vi valgte å få tre. Syns det er perfekt. Kunne kanskje fått fire dersom jeg hadde vært yngre. Anonymkode: 36b2f...1f4 Er redd for å føle på at noe mangler hvis vi stopper på 2... AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ville hatt flere, men jeg er 43. Så får si meg fornøyd med to. Det er hjertet ditt/deres som bestemmer ❤️ Anonymkode: 010f3...605 Takk for svar. Hvorfor ville du gjerne hatt flere? Anonymkode: 37d48...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå