Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer sier at det er sannsynlig det blir krig i Norge. Så sa jeg at vi skal jo få hjelp fra USA og andre land hvis det skjer. Så sa han at ja, men at det vil ta tid før vi får hjelp.

Klarer ikke slutte å være redd :( føler det var en feil å bli gravid. Noen som har noen trøstende ord?

Anonymkode: ce899...8a0

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Og din samboer er ekspert i samfunnssikkerhet?

Er gravid med barn nr 2 selv. Har tatt mine forhåndsregler. Har beredskapslager med det myndighetene anbefaler + litt til. I tillegg har jeg og samboer snakket godt igjennom alternative planer og hva vi gjør i diverse scenarioer. Mer får ikke hvermannsen gjort.

Ser forøvrig Dagsrevyen hver dag og må si at min personlige mening er dypt uenig med din samboer. Verden og Europa er urolig for tiden, men at akkurat Norge blir noe førsteprioritert mål tviler jeg på. Det er uansett ikke noe mer du får gjort med det enn eventuell fremtidig sykdom eller annet.

Endret av Anononyma
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samboer sier at det er sannsynlig det blir krig i Norge. Så sa jeg at vi skal jo få hjelp fra USA og andre land hvis det skjer. Så sa han at ja, men at det vil ta tid før vi får hjelp.

Klarer ikke slutte å være redd :( føler det var en feil å bli gravid. Noen som har noen trøstende ord?

For en tosk som skremmer deg opp slik..! 

Frykten tar lett over om man lar den. Prøv å tenk på hva du KAN gjøre, og det er å ha de anbefalte lageret av vann og mat og diverse. Utover det får vi ikke gjort noe, og livet må gå sin vante gang. Husk at myndighetene heller ikke er tjent med krig, så det jobbes hardt for å unngå det. Frykt hjelper ingentin, og de fleste bekymringer blir ingenting av. Pluss at krig i 2025 er noe annet enn i 1940. 

Gratulerer så mye med graviditeten🥰 Hilsen ei som prøver på nummer 3🥰

Anonymkode: b992a...810

• Liker 6
Skrevet

Ikke hør på han..det har vært mulighet for krig i verden i siste 50 årene. Kos deg og lev livet. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg! Er gravid i uke 30 og har to barn til. Man er ekstra sårbar som gravid. Tenker på hva slags verden disse barna må vokse opp i, de er så uskyldige 🥺

Anonymkode: 8e554...606

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle tenkt på det før

Anonymkode: a2b51...e12

• Nyttig 2
Skrevet

Kanskje du skal høre mer på ekspertene på nyhetene enn på samboeren din? Veldig dårlig gjort av han å skremme deg opp unødvendig på den måten... 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren din er ingen ekspert. For en idiot son skremmer opp sin gravide partner på den måten. Ufint!

Anonymkode: a06a9...c8a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvis du ikke tror på fremtiden kan du la vær å få barn. Har du angst og psykiske problemer kan du gå til psykolog for hjelp.

Anonymkode: a3f81...297

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som er sikkert i dette livet er at det kommer til å gå skikkelig til hevlete, en eller flere ganger. Og man uansett er på vei mot graven.

Så det mest bortkastede man kan gjøre i dette livet er å bruke tiden på å bekymre seg for hva som treffer, og når. 

Anonymkode: 25215...3a9

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor smelte han deg på tjukka hvis han er sånn en pessimist?

Anonymkode: c8229...f42

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som skal angripe Norge? Russland? Som ikke klarer å ta Ukraina en gang selv om de får hjelp fra Nord Korea! 

For en dust av en samboer. Ta dine forhåndsregler og ha ett lite beredskapslager. Beredskapsplaner er greit å ha uansett årsak foresten🙂 

Anonymkode: d4f26...0c6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Føler med deg! Er gravid i uke 30 og har to barn til. Man er ekstra sårbar som gravid. Tenker på hva slags verden disse barna må vokse opp i, de er så uskyldige 🥺

Hvorfor fikk du dem da, hvis du bekymrer deg så mye for verdenssituasjonen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem er det som skal angripe Norge? Russland? Som ikke klarer å ta Ukraina en gang selv om de får hjelp fra Nord Korea! 

For en dust av en samboer. Ta dine forhåndsregler og ha ett lite beredskapslager. Beredskapsplaner er greit å ha uansett årsak foresten🙂 

Anonymkode: d4f26...0c6

Han sa Putin og at han bodde i nabolandet eller Russland?  Jeg holder meg generelt unna nyheter fordi jeg lett blir påvirket så vet ikke så mye, men ble redd av det han sa :(

har bedt samboer om å hjelpe til å fylle opp beredslapslageret nå til uka så heldigvis er han med på det!

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ja, er det normalt? Tar meg selv i å plutselig tenke på fæle scenarioer som kan skje barna mine og blir fortvilet over egne tanker. Flaut å si høyt så sier det bare på forum. Og idag tenkte jeg på holocaust og de stakars familiene og barna og ble ordentlig lei meg... er det hormonene? 

Tusen takk til alle som prøver å trøste meg, setter pris på det 🌸

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han sa Putin og at han bodde i nabolandet eller Russland?  Jeg holder meg generelt unna nyheter fordi jeg lett blir påvirket så vet ikke så mye, men ble redd av det han sa :(

har bedt samboer om å hjelpe til å fylle opp beredslapslageret nå til uka så heldigvis er han med på det!

ja, er det normalt? Tar meg selv i å plutselig tenke på fæle scenarioer som kan skje barna mine og blir fortvilet over egne tanker. Flaut å si høyt så sier det bare på forum. Og idag tenkte jeg på holocaust og de stakars familiene og barna og ble ordentlig lei meg... er det hormonene? 

TS

Altså, Putin klarer ikke ta Ukraina engang. Han vil trenge noen år etter Ukrainakrigen på å ruste opp forsvaret igjen. Vi aner ikke når den pågående krigen tar slutt engang. Putin er nok mest interessert i den gamle Sovjetunionen, og da vil neste mål muligens bli Belarus. Altså langt her fra. De er ikke med i Nato, og altså ikke en krig vi skal inn i. Vi har dessuten tid på å ruste opp vårt eget forsvar nå, og det regner jeg med vil bli prioritert. Det har de andre Nato-landene også tid til. Pust med magen, ingen grunn til panikk.

Anonymkode: a06a9...c8a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sier som sistemann. Det er en rekke land som står foran oss i køen når det gjelder angrep fra Russland. Det er rimelig å tro at han først og fremst vil ta tilbake alle de landene som var en del av det tidligere Sovjetunionen. Norge har aldri tilhørt Russland, så det fremstår som usannsynlig at Norge brått blir et mål. I så fall må det bli "noe greier" opp i Nordsjøen og territoriene vi har der. Men sabotasje om spionasje er vel kanskje ikke helt usannsynlig at vi blir utsatt for. Det skjer vel allerede til en viss grad. Men han har mange mål å fokusere på i så fall.

Anonymkode: 78ae2...fd5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

TS

Men hvorfor tar du ikke ansvar som et voksent menneske til å oppdatere deg på det som skjer rundt deg?

Klart det er lett å bli skremt opp når du bare får andrehåndsinformasjon (og særdeles subjektiv i tillegg) på den måten.

Sørg for å holde deg oppdatert og gjør deg opp dine egne inntrykk og meninger :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (6 minutter siden):

Men hvorfor tar du ikke ansvar som et voksent menneske til å oppdatere deg på det som skjer rundt deg?

Klart det er lett å bli skremt opp når du bare får andrehåndsinformasjon (og særdeles subjektiv i tillegg) på den måten.

Sørg for å holde deg oppdatert og gjør deg opp dine egne inntrykk og meninger :) 

Må si meg enig her. Samboeren din kommer med sin synsing, det er ingen sannhet.

Anonymkode: b901f...75c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt høygravid med første barn da krigen i Ukraina brøyt ut. Da angra jeg som en hund og hadde så dårlig samvittighet for hva jeg hadde gjort. 

nå blir barnet snart 3 år- og jeg er gravid- igjen! Foreløpig mer rolig og tror nok det verste var tanken på å ha en baby som var hjelpeløs hvis noe skulle skje. Bekymret meg ikke like mye nå, men selvfølgelig koster det jo noen tanker og jeg lurer på hvilken verden disse barna faktisk må vokse opp i.

hadde jeg fått valget på nytt- hadde jeg blitt barnløs. Men nå føler jeg på å måtte gi et søsken. That’s it! Mest for barnet- ikke for meg!

Anonymkode: 6796c...dde

AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (21 timer siden):

Hvorfor tar du ikke ansvar som et voksent menneske og respekterer at alle er forskjellige og har ulike preferanser?

Sørg for å holde empatien i sjakk og vær lydhør for medmenneskers sårbarhet og behov :)

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...