Gå til innhold

si nei til ekstravakter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

jobber som ringevikar på butikk, og starta for ikke så mange uker siden. har siden det blitt ringt nesten hver dag for lange vakter. jeg opplyste arbeidsgiver før jeg fikk jobben at jeg har det som en liten sidejobb ved siden av studiene og hvor mange dager jeg kunne tenkt meg å jobbe (langt fra hver dag). men jeg er redd for om jeg stopper å si ja så slutter jeg å få vakter eller om de skal slite eller hun ikke er fornøyd med meg. 

hvor ofte tenker dere det er greit å si nei til vakter?

Anonymkode: 107b8...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men kanskje det er bedre om du sier fra hvor mange dager du maks vil jobbe per uke, så om de ringer utover det er det lettere å si nei.

Anonymkode: 6dbaf...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke så lett å svare på, men du kan jo si fra hvor mange timer du har mulighet til å jobbe hver uke, så har sjefen din noe å forholde seg til samtidig som du har ditt på det tørre.

Anonymkode: 589df...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vær tydelig. Gi f.eks. beskjed om at mandager og torsdager har du lang skoledag og kan ikke jobbe, men at du er åpen for ekstravakter de andre dagene.

Og bruk vaktplanleggingssystemet og legg deg inn som utilgjengelig på alle dager hvor du vet at du ikke har mulighet til å jobbe. Det letter lederens oppgave at du allerede ligger inne som utilgjengelig så slipper hen å bruke tid på å spørre deg og du slipper uønskede forespørsler. 

Anonymkode: 072d0...b02

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jobber som ringevikar på butikk, og starta for ikke så mange uker siden. har siden det blitt ringt nesten hver dag for lange vakter. jeg opplyste arbeidsgiver før jeg fikk jobben at jeg har det som en liten sidejobb ved siden av studiene og hvor mange dager jeg kunne tenkt meg å jobbe (langt fra hver dag). men jeg er redd for om jeg stopper å si ja så slutter jeg å få vakter eller om de skal slite eller hun ikke er fornøyd med meg. 

hvor ofte tenker dere det er greit å si nei til vakter?

Du svarer at du ikke kan i dag om de ringer deg evt så svarer du på NÅR du kan jobbe f.eks kl.18-22. Du må ikke jobbe om de ringer deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo mer du sier nei, jo sjeldnere gidder de ringe. 

Anonymkode: 409c9...011

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vær tydelig. Gi f.eks. beskjed om at mandager og torsdager har du lang skoledag og kan ikke jobbe, men at du er åpen for ekstravakter de andre dagene.

Og bruk vaktplanleggingssystemet og legg deg inn som utilgjengelig på alle dager hvor du vet at du ikke har mulighet til å jobbe. Det letter lederens oppgave at du allerede ligger inne som utilgjengelig så slipper hen å bruke tid på å spørre deg og du slipper uønskede forespørsler. 

Anonymkode: 072d0...b02

vi har ikke noe slikt planleggingssystem hvor jeg kan markere meg som utilgjengelig, hvertfal ikke som jeg vet om. det hadde jo gjort det enklere ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye sykdom for tiden. Vært vinterferie også. Hvis du sier nei, så må de jo åpenbart ringe en annen og hvis de ikke har flere ringe akter  må de skaffe en til om du ikke dekker behovet. Så ja, du kan risikere og få veldig lite eller ingen vakter. Har du prøvd og søke en fast liten stilling noe sted? 

Anonymkode: 3bbcb...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...