Gå til innhold

Kvinne, 56, savner god sex

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Man har ikke sex med andre om man elsker partneren sin.

Anonymkode: 8a62d...7c4

Som oftest så har man ikke det av respekt for partneren sin, men det går an å ha sex med andre selv om man elsker partneren sin, og helst da med samtykke fra partneren.

Anonymkode: 93992...dc7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Som oftest så har man ikke det av respekt for partneren sin, men det går an å ha sex med andre selv om man elsker partneren sin, og helst da med samtykke fra partneren.

Er det vanlig at man som godt voksne (eldre) setter sex-behovet over et kanskje livslangt ekteskap da? Man skulle tro andre ting i livet var viktigere en sex, ikke minst i ekteskapet. Mange på 55+ praktiserer ikke sex lenger heller, så tror heller hun her prøver å starte storm i et drikkeglass her, et oppkonstruert problem...

Anonymkode: 757c4...6a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er det vanlig at man som godt voksne (eldre) setter sex-behovet over et kanskje livslangt ekteskap da? Man skulle tro andre ting i livet var viktigere en sex, ikke minst i ekteskapet. Mange på 55+ praktiserer ikke sex lenger heller, så tror heller hun her prøver å starte storm i et drikkeglass her, et oppkonstruert problem...

Jeg vet om eldre par der de elsker hverandre så høyt, at de setter partneren sine behov foran seg selv. 

Praktiserer ikke sex lenger? Stakkars folk. Sex er utrolig bra for helsa. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vet om eldre par der de elsker hverandre så høyt, at de setter partneren sine behov foran seg selv. 

Praktiserer ikke sex lenger? Stakkars folk. Sex er utrolig bra for helsa. 

Er dette et sjokk for deg? Hvor gammel er du, som ikke kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er dette et sjokk for deg? Hvor gammel er du, som ikke kjenner til dette?

Ikke noe sjokk. Min alder er irrelevant for dette temaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Herregud for en tåpelig uttalelse! 

Er 53 og MEGET seksuelt aktiv. Hadde ikke orket å leve uten jevnlig sex. Lykkelig for meg så har jeg både mann og elsker, og vi har også partnerbytte og mye hyggelig. Det går helt fint når man har vært sammen i mange år, og er 100% trygge på hverandre. 

Anonymkode: 66983...097

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 18.34):

Jeg har  ikke hatt sex med min mann på 10 år. Vi skilte ikke laget pga barna. Nå er barna store, har flyttet ut, skal vi liksom prøve å få tilbake samlivet vårt.. Men jeg har mistet fullstendig lyst på ham.. Han har heller ikke gjort noe seksuelt tilnærming mot meg.. Han gjør ingen forsøk på å se fint ut, være attraktiv for meg eller noen som helst kvinne for den saks skyld de siste 5-6 årene, kanskje enda lengre.. For ca. 2 år siden ble han syk, sykdom har forandret hans utseende, behandling har ført til at han har blitt stygg i ansiktet.. Jeg føler synd på ham pga sykdommen, han er deprimert pga det… Long story short, jeg har rett og slett ikke noe som helst seksuelle lyst på ham, har ikke hatt det på mange år, men jeg kan ikke gå fram i den fasen han er i nå.. Han er ellers en grei fyr, jobber hardt, har bra inntekt, er en super pappa for barna våre, en snill sønn og god bror .. 

Spørsmålet mitt: Er det veldig galt av meg å skaffe meg en elsker ?  Jeg spurte ham forsiktig dersom jeg skulle ha sex med en annen mann. Han sa han vil ha følt forferdelig, samtidig forstår han at jeg har veldig lyst på sex.. Det er et veldig sensitivt tema, ingen av oss  klarer snakke ordentlig om det. Vår ekteskap er en «lost case».. 

Hva skal jeg gjøre? Hva vil dere ha gjort? Vil gjerne høre fra både menn og kvinner.. 

Takk! ☺️ 

Anonymkode: c5114...d66

Mener det fort er på tide etter så lang tid og evt ta det opp med han og håpe på det beste. Også det å utnytte sjansen til å finne tilbake til eller finne ut av hba man liker uansett om det er unge eller på sin egen alder

Anonymkode: 11bb5...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var i en lignende situasjon. Hadde vært gift med min mann i 15 år da han ble utsatt for en ulykke som førte til en hjerneskade. Han beholdt personlighet sin og for utenforstående ville de nok måtte snakke med ham en stund før de oppdaget at han hadde utfordringer. Disse utfordringene gikk på hukommelse, forståelse og logiske slutninger. Han trengte hjelp til utrolig mange små og store oppgaver gjennom hele dagen og natten. Det førte også til at han ble ufør. 

Forholdet våres hadde skrantet noen år før ulykken pga hans mentale fravær, det var allerede da svært lite nærhet og sex. Det ble ikke bedre etter ulykken. Etter ulykken forsøkte jeg i maaange år å reparere forholdet og samtidig ta vare på ham. Etterhvert bestemte vi oss for å gå ifra hverandre og han fikk den hjelpen han trengte gjennom andre kanaler.

Da jeg etter bruddet traff en ny mann var jeg totalt utsultet nå nærhet, intimitet og sex. 

Hvis du er i nærheten av å føle det slik som jeg gjorde kan jeg ikke forstå hvordan du kan greie å få en elsker og å bare holde det på elskernivået. Hadde jeg funnet meg en elsker er jeg 100% sikker på at jeg ikke hadde greid å bare la det være med sex i ny og ne mtp hvor utsultet jeg var. 

Forstår du hva jeg mener? Jeg dømmer deg absolutt ikke, men jeg tror du leker med ilden ved å få en elsker, kan det stemme? Greier du å la det være med kun sex eller vil du forelske deg og bare ønske å være nær elskeren din? Jeg tenker at du da gjør din egen situasjon utrolig mye vanskeligere. 

For min del var det to valgmuligheter:

1. Stå ved hans side og sette mine behov til sides.

2. Ordne opp i det praktiske og økonomiske slik at han jeg var gift med kunne greie seg uten meg, for så å finne sex, nærhet og kjærlighet når dette var etablert.

Dette er utrolig vanskelig og jeg sleit lenge med valget jeg tok etter at vi gikk ifra hverandre, men nå 7 år senere lever min eksmann et godt liv og jeg har det godt med ny samboer og sånn har det vært en stund.

Anonymkode: 32054...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 13.52):

Det tenkte jeg også da jeg leste HI. Mannen og jeg har heller ikke hatt sex på en stund, men jeg elsker han like mye for det. Jeg har ikke like stort behov for sex lenger, - mye annet i forholdet vårt som er viktigere.❤️ 

Alle forandrer seg med årene, både utseendemessig og ellers, men er man glad i en person så har det ingenting betydning.

Jeg skjønner at TS har et stort behov for sex, men vil da heller anbefale et sexleketøy av en eller annen sort. En annen mann/elsker griper inn i forholdet og mannen hennes vil jo bli redd for at hun skal forlate han. 

Sex kan da ikke være så viktig at man er villig til å forlate en man er glad i??

Anonymkode: 3d067...95d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...