Gå til innhold

Kvinne, 56, savner god sex

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mener du virkelig at det å forråde sin syke mann, ta fra ham det trygge daglige stell/pleie/omsorg som en ektefelle gir,- at det altså er viktigere å tilfredsstille kjønnet sitt en det er å ha respekt og kjærlighet for sin livspartner i sykdom på slutten av livet? Skal han nå sitte alene kanskje uten tilsyn fra det offentlige heller? Hva tror du naboer og familie sier til en slik svikt,- til fordel for et ligg?

Anonymkode: 757c4...6a1

Jeg har ikke skrevet noe om å forråde noen som helst. Hvor har jeg skrevet det? 

Har belyst hennes valgmuligheter. Kun det. Så har jeg valgt å uttrykke min mening i forhold til mitt syn på det jeg tenker er et godt samliv.

Jeg er opptatt av biologisk helsefremmende og psykisk helse, der det er enighet om det. Ikke ellers. Det har ingen hensikt. 

Naboer og familie har da ingenting med dette å gjøre. De er sekundær personer. Ektefelle er primær. De er forent framfor Gud. Jeg hadde ihvertfall ikke vært villig til å rasere en relasjon til min livspartner, basert på noe så filleting som sex. Hadde valgt å bevare det emosjonelle båndet, framfor det seksuelle behovet om jeg hadde måttet velge. 

Er ikke hele poenget med å være livspartnere og ønske hverandre det beste for hverandre? 

Er ingen som velger å bli syk, men man trenger ikke å være egoistisk i tillegg. Det er smålig syns jeg.

Skal ikke hun få lov til å ha noe å glede seg over hun da? 

Det må jo være fryktelig deprimerende å være så oppofrende. 

Hvordan kommer det den syke ektemannen hennes til gode? 

Eier man hverandre i et ekteskap?

Jeg oppfordrer absolutt ikke til utroskap, for da går man bak ryggen på livspartneren sin. Det hadde jeg personlig aldri godtatt. 

Dette er slik jeg tenker. Hva andre gjør får være opp til dem. 

Om jeg hadde vært syk og han var villig til å hjelpe og stelle meg, så hadde jeg vært evig takknemlig for det. Da kunne han ha knulla andre damer om det var noe han hadde hatt lyst til. Hadde jeg unnet han med glede. 

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utroskap er ikke greit uansett. Enten forlater du han, eller så venter du til han er klar. Går å skaffe seg nytelse på egen hånd.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet noe om å forråde noen som helst. Hvor har jeg skrevet det? 

Har belyst hennes valgmuligheter. Kun det. Så har jeg valgt å uttrykke min mening i forhold til mitt syn på det jeg tenker er et godt samliv.

Jeg er opptatt av biologisk helsefremmende og psykisk helse, der det er enighet om det. Ikke ellers. Det har ingen hensikt. 

Naboer og familie har da ingenting med dette å gjøre. De er sekundær personer. Ektefelle er primær. De er forent framfor Gud. Jeg hadde ihvertfall ikke vært villig til å rasere en relasjon til min livspartner, basert på noe så filleting som sex. Hadde valgt å bevare det emosjonelle båndet, framfor det seksuelle behovet om jeg hadde måttet velge. 

Er ikke hele poenget med å være livspartnere og ønske hverandre det beste for hverandre? 

Er ingen som velger å bli syk, men man trenger ikke å være egoistisk i tillegg. Det er smålig syns jeg.

Skal ikke hun få lov til å ha noe å glede seg over hun da? 

Det må jo være fryktelig deprimerende å være så oppofrende. 

Hvordan kommer det den syke ektemannen hennes til gode? 

Eier man hverandre i et ekteskap?

Jeg oppfordrer absolutt ikke til utroskap, for da går man bak ryggen på livspartneren sin. Det hadde jeg personlig aldri godtatt. 

Dette er slik jeg tenker. Hva andre gjør får være opp til dem. 

Om jeg hadde vært syk og han var villig til å hjelpe og stelle meg, så hadde jeg vært evig takknemlig for det. Da kunne han ha knulla andre damer om det var noe han hadde hatt lyst til. Hadde jeg unnet han med glede. 

Kan være enig helt til siste setning. Hadde aldri, aldri godtatt at ektefellen knulla andre så lenge jeg er i live. Her i gården er vi i vertfall helt enige på dette, og vi har vært lykkelig gift i over 40 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan være enig helt til siste setning. Hadde aldri, aldri godtatt at ektefellen knulla andre så lenge jeg er i live. Her i gården er vi i vertfall helt enige på dette, og vi har vært lykkelig gift i over 40 år.

Det viktigste er jo at dere som ektefeller er enige. Det er jo prima 👌Jeg hadde ikke forventet å få samme raushet i retur kan du si, for det kan man ikke forvente. 

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg gikk fra en fantastisk mann og pappa fordi jeg hadde mistet følelsene helt for ham. han føltes som en venn, og å ha sex føltes bare veldig feil. han hadde det ikke på den måten, så det ble vanskelig å være sammen. jeg er glad jeg gikk fra ham, men vi er heldigvis venner og samarbeider godt.

nå har jeg en ny kjæreste som jeg har det veldig fint med, men sexlivet er ikke fryktelig spennende nå etter sju år, og jeg kjenner ham godt nok til å vite at det ikke vil endre seg veldig. så jeg savner absolutt mer sex, og mer spennende sex (ikke alltid den samme stillingen, den eneste han orker), men har ikke lyst til å "bytte ham ut".

så in the end velger jeg nå kjærligheten framfor et godt sexliv, fordi det føles viktigere denne gangen. poenget er at man iblant må velge, og kanskje er ikke et godt sexliv det viktigste for alle. men det er 100 % individuelt, og du må gå i deg selv for å finne ut hva som er viktigst for deg.

det ville kanskje vært en god idé å finne seg en elsker, men klarer du å leve med samvittigheten?

Anonymkode: 433ef...668

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvor står sengeliggende?

"Mener du virkelig at det å forråde sin syke mann, ta fra ham det trygge daglige stell/pleie/omsorg som en ektefelle gir,- at det altså er viktigere å tilfredsstille kjønnet sitt en det er å ha respekt og kjærlighet for sin livspartner i sykdom på slutten av livet? "

Dette høres ut som en veldig sykt menneske!

Anonymkode: 9d576...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kunne tenke meg å stille et par-tre spørsmål til ts. Siden du selv tar opp dette i en åpen tråd:

1. Du viser jo at du har et snev av moral og samvittighet ved å skrive dette.

2. Er det for å få nok moralsk støtte til å være utro

3. Eller hvis mange synes dette er moralsk forkastelig, lar du fristelsen ligge død

Uansett, du vil ha svar, og da har du i vertfall hatt noen kvaler om dette. Du må være klar over at du fort kan få det fryktelig vondt etterpå hvis du gjør dette og har tenkt å se din mann i øynene igjen. Tenk deg leeeenge om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

"Mener du virkelig at det å forråde sin syke mann, ta fra ham det trygge daglige stell/pleie/omsorg som en ektefelle gir,- at det altså er viktigere å tilfredsstille kjønnet sitt en det er å ha respekt og kjærlighet for sin livspartner i sykdom på slutten av livet? "

Dette høres ut som en veldig sykt menneske!

Folk som er nervøse, utrygge,- kan ikke de være avhengig av daglig stell/pleie/omsorg? Eller andre lidelser? Siden ts er 56, kan mannen fint være en del eldre og syk. Da rykker man jo selvfølgelig fremover i køen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært uenig på et tidligere tidspunkt i samværet, men valgte ikke å gå fra hverandre. Var det andre årsaker som kunne bidratt at dere løste hverandres ekteskap? 

Dere valgte å bli sammen og lever fortsatt i uenighet om noe. I seg selv er det sterkt. 

Å leve i samvær handler om å elske hverandre, det er et ekte uttrykk. Å leve sammen pga barn er også i seg selv ansvarsfullt. 

Nærhet er viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Spørsmålet mitt: Er det veldig galt av meg å skaffe meg en elsker? Anonymkode: c5114...d66

Nei. Og ut fra det du skriver har du spurt og fått vite nok til å vite at så lenge du holder det for deg selv så gjør han ikke noe for å finne ut.

Vært der selv: prøvd alt i årevis og fant ut at dame på si - enda så slitsomt og u-ønsket det var - ble redningen på å bli boende samme sted med felles lån, etc. Jeg ble og håpet for lenge og da ble det samlet bedre hvis jeg var en gladere mann. Blir du gladere får du det bedre med ham hjemme er min tanke her.

---

Og så glemte jeg: for meg blir det et kjipt skille mellom gladsex og kjærlighet, livet blir delt opp i biter og det er det, som flere er inne på i tråden, en selv som må leve med.

Endret av carlberner1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

...

Spørsmålet mitt: Er det veldig galt av meg å skaffe meg en elsker ?  Jeg spurte ham forsiktig dersom jeg skulle ha sex med en annen mann. Han sa han vil ha følt forferdelig, samtidig forstår han at jeg har veldig lyst på sex.. Det er et veldig sensitivt tema, ingen av oss  klarer snakke ordentlig om det. Vår ekteskap er en «lost case».. 

...

Anonymkode: c5114...d66

Ja, veldig galt. i gode og onde dager etc. Gjør det slutt, eller fiks på din egen lyst. Du vet veldig godt at det kun ligger hos deg. 

Anonymkode: 8a62d...7c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det du sier her gjør at jeg plasserer deg blant søppelet som sier det er greit med utroskap! Rett og slett drittfolk som driver med slikt. Om man har en syk (i dette tilfelle en mann) ektefelle, blir jo dette som salt i såret for vedkommende. Hadde det vert meg som hadde sittet syk slik, og kona vert utro, så tror jeg at jeg hadde tatt hagla og skutt meg selv i ektesenga. Ja, så motbydelig skal du vite at dette er.

Jeg skrev at utroskap ikke er greit, jeg ville ikke gjort det selv. Så du kan spare deg for å kalle folk for søppel, din oppblåste og hjerneløse fjott.

Her er andre alternativet at TS forlater mannen for å finne seg en annen mann. Det er fullt lovlig. Men virkelig ikke opplagt at alle skal synes at det er bedre, selv om du synes det. Vittig hvordan en mann eksploderer om en kvinne vurderer en affære, men om det er en kvinne som svikter på ekteskapelig sex så er svarene fra menn klinkeklare; utroskap er da greit.

Hvor syk denne mannen er har ikke kommet frem. Kunne han likevel gjort noe mot sin depresjon? Kunne han likevel forsøkt å behandle den og få litt livsgnist i kroppen sin. Kunne han til tross for sykdom tatt vare på eget utseende og kunne han til tross for sykdom forsøkt å etablere en nærhet med konen? Eller er han fullstendig ansvarsløs i denne situasjonen.. og skal kun forvente pleie og troskap fra ektefellen. Verden er ikke alltid svart hvitt.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 18.34):

Jeg har  ikke hatt sex med min mann på 10 år. Vi skilte ikke laget pga barna. Nå er barna store, har flyttet ut, skal vi liksom prøve å få tilbake samlivet vårt.. Men jeg har mistet fullstendig lyst på ham.. Han har heller ikke gjort noe seksuelt tilnærming mot meg.. Han gjør ingen forsøk på å se fint ut, være attraktiv for meg eller noen som helst kvinne for den saks skyld de siste 5-6 årene, kanskje enda lengre.. For ca. 2 år siden ble han syk, sykdom har forandret hans utseende, behandling har ført til at han har blitt stygg i ansiktet.. Jeg føler synd på ham pga sykdommen, han er deprimert pga det… Long story short, jeg har rett og slett ikke noe som helst seksuelle lyst på ham, har ikke hatt det på mange år, men jeg kan ikke gå fram i den fasen han er i nå.. Han er ellers en grei fyr, jobber hardt, har bra inntekt, er en super pappa for barna våre, en snill sønn og god bror .. 

Spørsmålet mitt: Er det veldig galt av meg å skaffe meg en elsker ?  Jeg spurte ham forsiktig dersom jeg skulle ha sex med en annen mann. Han sa han vil ha følt forferdelig, samtidig forstår han at jeg har veldig lyst på sex.. Det er et veldig sensitivt tema, ingen av oss  klarer snakke ordentlig om det. Vår ekteskap er en «lost case».. 

Hva skal jeg gjøre? Hva vil dere ha gjort? Vil gjerne høre fra både menn og kvinner.. 

Takk! ☺️ 

Anonymkode: c5114...d66

Synes absolutt du skal få deg en elsker. Dere har ikke hatt et seksuelt liv i årevis. Du kan absolutt ta deg av ham på alle områder, men viktig at du ikke slutter å leve ☺️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Massør i Oslo skrev (17 minutter siden):

Synes absolutt du skal få deg en elsker. Dere har ikke hatt et seksuelt liv i årevis. Du kan absolutt ta deg av ham på alle områder, men viktig at du ikke slutter å leve ☺️

100 % enig! 
k49 som har et liknende liv som deg (men overlever pga elskeren)

Anonymkode: deeb6...b69

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkars mannen din. Han ga deg svaret på hvordan han hadde følt hvis du var med en annen. Da bør du heller skille deg.

Anonymkode: 3c57f...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stakkars mannen din. Han ga deg svaret på hvordan han hadde følt hvis du var med en annen. Da bør du heller skille deg.

Anonymkode: 3c57f...c38

Ja, det er bare så forbannet råttent gjort. Håper de blir smittet av alle kjønnssykdommer og får seg en voldelig elsker. (dere som er utro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, det er bare så forbannet råttent gjort. Håper de blir smittet av alle kjønnssykdommer og får seg en voldelig elsker. (dere som er utro)

Høres ikke ut som du har forsøkt å være i et sexløst forhold noen gang. Tipper pipa hadde hatt en annen lyd om det gjaldt deg selv. 

Denne kvinnen, trådstarter, har jo ikke et seksuelt forhold til noen. Hvem er hun da utro mot?
Jeg forsvarer ikke å dra ut til fremmed med en gang sexlivet opphører hjemme, men 10 år uten en seksuell relasjon er godt over grensen for at et kjæresteforhold regnes som over. 

Anonymkode: a259b...4a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde jeg blitt syk og ikke klart å tilfredstille mannen min, hadde jeg selvsagt heller ønsket at han hadde en elskerinne enn at han gikk fra meg.

En slutter jo ikke å elske partneren sin om man har sex med andre!! 

Anonymkode: 66983...097

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

100 % enig! 
k49 som har et liknende liv som deg (men overlever pga elskeren)

Anonymkode: deeb6...b69

Så lenge det er voksne folk og barn er ute av bildet så er det "lov" med alternative løsninger som du har.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hadde jeg blitt syk og ikke klart å tilfredstille mannen min, hadde jeg selvsagt heller ønsket at han hadde en elskerinne enn at han gikk fra meg.

En slutter jo ikke å elske partneren sin om man har sex med andre!! 

Anonymkode: 66983...097

Man har ikke sex med andre om man elsker partneren sin.

Anonymkode: 8a62d...7c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...