Gå til innhold

Kvinne, 56, savner god sex

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har  ikke hatt sex med min mann på 10 år. Vi skilte ikke laget pga barna. Nå er barna store, har flyttet ut, skal vi liksom prøve å få tilbake samlivet vårt.. Men jeg har mistet fullstendig lyst på ham.. Han har heller ikke gjort noe seksuelt tilnærming mot meg.. Han gjør ingen forsøk på å se fint ut, være attraktiv for meg eller noen som helst kvinne for den saks skyld de siste 5-6 årene, kanskje enda lengre.. For ca. 2 år siden ble han syk, sykdom har forandret hans utseende, behandling har ført til at han har blitt stygg i ansiktet.. Jeg føler synd på ham pga sykdommen, han er deprimert pga det… Long story short, jeg har rett og slett ikke noe som helst seksuelle lyst på ham, har ikke hatt det på mange år, men jeg kan ikke gå fram i den fasen han er i nå.. Han er ellers en grei fyr, jobber hardt, har bra inntekt, er en super pappa for barna våre, en snill sønn og god bror .. 

Spørsmålet mitt: Er det veldig galt av meg å skaffe meg en elsker ?  Jeg spurte ham forsiktig dersom jeg skulle ha sex med en annen mann. Han sa han vil ha følt forferdelig, samtidig forstår han at jeg har veldig lyst på sex.. Det er et veldig sensitivt tema, ingen av oss  klarer snakke ordentlig om det. Vår ekteskap er en «lost case».. 

Hva skal jeg gjøre? Hva vil dere ha gjort? Vil gjerne høre fra både menn og kvinner.. 

Takk! ☺️ 

Anonymkode: c5114...d66

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spørsmålet mitt: Er det veldig galt av meg å skaffe meg en elsker ?  Jeg spurte ham forsiktig dersom jeg skulle ha sex med en annen mann. Han sa han vil ha følt forferdelig, samtidig forstår han at jeg har veldig lyst på sex.. Det er et veldig sensitivt tema, ingen av oss  klarer snakke ordentlig om det. Vår ekteskap er en «lost case».. 

1: Han forstår ditt ønske.

2: Han har forståelse for at du har dine drifter

3: Han vil ikke vite

4: Skulle det bli oppdaget, vil han bli lei seg, men vil ha forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlig hadde jeg gått fra ham. At noen er trivelig nok er ikke et ok grunnlag for et forhold i min bok. 

Om det er uaktuelt, er vel alternativene å ha det seksuelt kjipt for ingen spesiell grunn eller ha sex utenfor det dysfunksjonelle forholdet. 

Anonymkode: 3b415...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke du gjentatt dette emnet flere ganger? Hva er vitsen? Oppmerksomhet eller bekreftelse på noe? Noen ønsker og tanker bør man holde som,- akkurat tanker.

Anonymkode: 757c4...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er forferdelig. Det må i så fall være greit for mannen din

Anonymkode: e0be7...86c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss sliter veldig med dårlig samvittighet over å forlate en snill og god mann. Men du er 56 år, du har mange år igjen av livet ditt. Vil du ikke oppleve forelskelse og god sex igjen på de årene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke du gjentatt dette emnet flere ganger? Hva er vitsen? Oppmerksomhet eller bekreftelse på noe? Noen ønsker og tanker bør man holde som,- akkurat tanker.

So what? Hvis du ikke har noe fornuftig å si , trenger du ikke å lese innlegget mitt!!! Jeg kan gjenta så mange ganger jeg vil, none of your f… business!! 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TinaChristina skrev (2 minutter siden):

De fleste av oss sliter veldig med dårlig samvittighet over å forlate en snill og god mann. Men du er 56 år, du har mange år igjen av livet ditt. Vil du ikke oppleve forelskelse og god sex igjen på de årene?

Tusen takk for forståelsen! Livet er ikke lett! ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i et forhold som ikke fungerer og som tydeligvis ikke gjør deg lykkelig. Du må tørre å ta den samtalen som gjør at dere får en felles forståelse av hvor dere er, og deretter må dere ta stilling til om dere skal fortsette eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Toppen av råttenskap. Kjøp deg en vibrator og meld deg på en pensjonisttur. M.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva skal jeg gjøre? Hva vil dere ha gjort? Vil gjerne høre fra både menn og kvinner.. 

Takk! ☺️ 

Jeg leste forhistorikken..

Det er i grunn trist når kjærligheten begynne å miste taket, for da glemmer man å flørte og være romantisk.. Når dette forsvinner, forsvinner også lysten på sex. Nettopp fordi enkelte får en sånn "gi faan" mentalitet på det meste, eller som i ditt tilfelle TS.
"Orker ikke lengre" "Trenger ikke lengre".. det gjelder klær, hygiene, rotete, væremåte osv.. da forsvinner også attraktiviteten.
Alt dette er et tydelig tegn på, at man har gitt opp seg selv og partneren sin. Men samtidig kan alt dette skje, bare fordi mannen har mistet sexlysten. Så det å miste sexlysten kan endre et menneske, så det trenger ikke å bety at man har mistet lysten på partneren.. Tror heller at mye av årsaken, er at sexdøden er bittert.. da blir vel så de "gir faan" i det meste.
Og i ditt tilfelle TS, har jo ansiktet hans endret seg til mindre attraktivt. Det gjør jo mye med sexlysten din også.. da er spørsmålet ditt om ny elsker, ikke så vanskelig å forstå..

Joda.. kan innrømme å ha "vært der" hvor mannen din er nå.. så jeg skriver av erfaring og ærlighet. Tidlig i 40 årene var jeg så godt som seksuelt død, og ga litt "faan". Redningen var at jeg selv oppdaget å være så negativ, hvordan kunne jeg være en sånn idiot ovenfor dama mi? Jeg begynte med "positiv tenking".. trente mye.. fikk økt muskelmasse og fjernet ølvomma.. Trente daglig på kegeløvelser.. med oppfordring av legen, som ga masse helsemessige fordeler. Attraktiviten, sexlysten og alt dette satte fyr i sengaktiviteten, og jeg jubler nesten hver dag fordi jeg så meg selv så svak og negativ.. Jeg trener fremdeles med et stort glis🤭

I mitt hodet: Som partner misliker jeg eierskap.. jeg har heller ingen rettigheter med å frarøve kvinnens nytelser. 

Jeg trenger ikke spørre hvor gammel du er.. frarøvet seksuell nytelse er like ondt uansett alder. Jeg tror du er fastbundet og "lost" i han.. fordi du er redd for å skuffe, men mest fordi at du har en bunnsolid omsorg i deg.. Du må utenfor comfortsonen din, og ta en råsjanse at ting ikke blir værre.
Det mange grubler på, og som er litt skummelt er: "Du vet hva du har, men vet ikke hva du får" eller "Er det verdt å ta sjansen til en mann, som ikke forstår deg?"

Jeg oppfordrer ikke til at du skal være utro altså, men jeg synes ikke det å ha noen i kikkerten er så dumt. Da har du iallefall, noen som er enig med deg og forstår deg.. Du er ikke alene om det, for jeg har snakket med en del kvinner i din situasjon. Gitt både gode samlivsråd og trøst, og enkelte ganger endt vi med sex. Det var på ingen måte å lure deres sårbarhet fra min side.. det var sterke ønsker om å frigjøres for følelser og frustrasjon, slik at de kunne "fungere" i hverdagen.. 

Jeg blir ikke overrasket av reaksjon fra brukere, for dette er sikkert tabu, creepy og bla bla bla: Hold kjeft, ikke kom med avsporinger som ikke inngår TS sitt innlegg.. Ingen skal iallefall ikke ta meg for å være dønn ærlig🤭 

Konflikter kan jo skje i alle forhold.. Men de som samarbeider og løser ting med kommunikasjon, finner alltid en løsning. Det var slikt vi løste problemet med samlivsråd..

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har  ikke hatt sex med min mann på 10 år. Vi skilte ikke laget pga barna. Nå er barna store, har flyttet ut, skal vi liksom prøve å få tilbake samlivet vårt.. Men jeg har mistet fullstendig lyst på ham.. Han har heller ikke gjort noe seksuelt tilnærming mot meg.. Han gjør ingen forsøk på å se fint ut, være attraktiv for meg eller noen som helst kvinne for den saks skyld de siste 5-6 årene, kanskje enda lengre.. For ca. 2 år siden ble han syk, sykdom har forandret hans utseende, behandling har ført til at han har blitt stygg i ansiktet.. Jeg føler synd på ham pga sykdommen, han er deprimert pga det… Long story short, jeg har rett og slett ikke noe som helst seksuelle lyst på ham, har ikke hatt det på mange år, men jeg kan ikke gå fram i den fasen han er i nå.. Han er ellers en grei fyr, jobber hardt, har bra inntekt, er en super pappa for barna våre, en snill sønn og god bror .. 

Takk! ☺️ 

Da forlater du ekteskapet og starter på nytt!! Jeg gikk i en alder av 51 år pga manglende sex og nærhet. 

Lykkelig singel i 4 år, der jeg gjorde hva jeg ville med hvem jeg ville!!

Traff ny kjæreste for ca 1 år siden, vi matcher på alle områder, der sex er fantastisk !  Angre ikke en dag på den avgjørelsen!!

Anonymkode: 4ec38...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er jeg veldig imot utroskap, men her vil jeg faktisk stemme for at du finner deg en affære. Så lenge du virkelig er påpasselig og holder det hemmelig! Du beskriver ham som en god mann, som har vært en god og trygg ektemann for deg og god far for barna. Du KAN IKKE forlate ham fordi du savner sex! Denne regelen går faktisk over regelen om å ikke være utro! 

Å forlate ham vanærer hele historien deres. «Du gikk da han ble syk», og det ble slutten på deres fortelling. Vil du virkelig det? Så kåt tror jeg ikke det er mulig å bli. Et sidesprang derimot, en ubetydelig affære, hvor mange par har ikke vært gjennom det med langt dårligere unnskyldninger enn du har. 
I tillegg kan det faktisk gi dere begge noe positivt. Uansett hvor banalt det høres ut. At du skaffer deg en flørt (med eller uten sex) vil gi deg energi. Den energien kan smitte over på ham. Om det er mulighet for at han kan bli frisk.. kanskje får han selv gnisten tilbake av å se på konen som pynter seg og går i fine klær. Om du sprudler, kanskje kan noe smitte over på ham? Og kanskje vil en visitt på datingmarkedet få deg til å innse noe og verdsette mer at du har vært heldig med mannen og ekteskapet dere har hatt til nå.

Uansett om sexen har gått i stå hos dere kan de resterende lovnadene i ekteskapsløftene holdes, å være hverandres støtte og beste venner gjennom livet. Men samvittigheten for dette må du bære alene, prøv derfor ikke å få noe samtykke fra ham for dine affærer. Det er den egoistiske delen av deg som vil ha tillatelse først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så mye for "lover å ville elske og ære hverandre i gode og onde dager inntil døden skiller oss"

syntes synd på mannen som ble sjuk og får høre han ser stygg ut wtf liksom. Hadde det vært en mann som sa dette om sin kone hadde det vært riots 

Anonymkode: e879d...9c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tanker kan være destruktive om man bare holder de for seg selv hele tiden. Det kan være lurt å gi uttrykk for dem i en eller annen form. 

Her er jeg faktisk enig med psykolog spesialister fra USA. De anbefalte om man var nedstemt i mer enn to uker, å oppsøke hjelp eller samtaler. Å bære ting inni seg over lengre tid kan føre til depresjon, og da hjelper man ingen. 

Anonymkode: 93992...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med lyst og begjær går begge veier.... Om du vil ha noe må du også prøve å gi litt.... Kanskje du kunne prøve å kle deg litt sexy og utfordrende, kanskje du en dag satt i sofaen og begynte å ta litt på deg selv.... En av to ting skjer... Enten oppmuntrer han deg eller så avviser han deg....

Om du ikke er tilfreds i din situasjon bør du bruke noe tid på å forklare det, hva du konkret savner.... Savner du en ung og viril elsker, da er det ikke noe i veien for at du kan ha det, men du må samtidig gi han noe tilbake han har lyst på.... Enten det er en god middag eller en ny robotgressklipper.... 

Sex krever overskudd, kanskje kvoten er oppbrukt nå.... Men det trenger ikke å være slik for alltid...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Mann 53, min kone har sagt til meg, det er bare å finne deg ei elskerinne 😯
Har ikke tatt noe initiativ ennå, men savnet etter intimitet er der. Har vel ikke helt troen på ei elskerinne heller, er redd for at det fort (for min del) blir følelser også.

Anonymkode: 9d576...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Toppen av råttenskap. Kjøp deg en vibrator og meld deg på en pensjonisttur. M.

Man er ikke pensjonist når man er 56. Herlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haldrup skrev (11 minutter siden):

Dette med lyst og begjær går begge veier.... Om du vil ha noe må du også prøve å gi litt.... Kanskje du kunne prøve å kle deg litt sexy og utfordrende, kanskje du en dag satt i sofaen og begynte å ta litt på deg selv.... En av to ting skjer... Enten oppmuntrer han deg eller så avviser han deg....

Om du ikke er tilfreds i din situasjon bør du bruke noe tid på å forklare det, hva du konkret savner.... Savner du en ung og viril elsker, da er det ikke noe i veien for at du kan ha det, men du må samtidig gi han noe tilbake han har lyst på.... Enten det er en god middag eller en ny robotgressklipper.... 

Sex krever overskudd, kanskje kvoten er oppbrukt nå.... Men det trenger ikke å være slik for alltid...! 

hva hjelper det med sexy undertøy når hun ikke tenner på han lengre og ikke finner han attraktiv? hadde heller ikke klart å ha sex med noen jeg ikke syns var attraktiv lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (1 minutt siden):

hva hjelper det med sexy undertøy når hun ikke tenner på han lengre og ikke finner han attraktiv? hadde heller ikke klart å ha sex med noen jeg ikke syns var attraktiv lengre. 

Kanskje hun begynner å tenne på han..... om han tenner på henne....

Hun trenger ikke tenne på han for å ornanere offentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...