Gå til innhold

Hvordan merke matoppbevaring av silikon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har både matbokser og gjenbruksposer av silikon, men uansett hva jeg prøver å merke dem med så går det ikke🤪 Har prøvd ulike merkelapper og permanente tusjer, men alt bare «glir» av.

Er det noen som har smarte tips her? Skulle gjerne ha merket både matbokser til bhg og innhold i de ulike posene i fryseren

Anonymkode: db142...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Rotemor skrev (1 time siden):

Post-it 

Markeringstape

For dårlig heft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har både matbokser og gjenbruksposer av silikon, men uansett hva jeg prøver å merke dem med så går det ikke🤪 Har prøvd ulike merkelapper og permanente tusjer, men alt bare «glir» av.

Er det noen som har smarte tips her? Skulle gjerne ha merket både matbokser til bhg og innhold i de ulike posene i fryseren

Hvitt plaster som du kjøper på apotek. Har brukt dette i årevis sammen med tusj som er ment til å skrive på glass med. 

Anonymkode: 4192e...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg vurderer å kjøpe dette selv, og det var en problemstilling jeg ikke har tenkt på. Prøvde å søke det opp, men ble ikke klok på hva som faktisk fungerer. Virker som det er litt forskjell mellom ulike merker silikon. 

Om du har prøvd det meste, så ville jeg kanskje gått for gummistrikk rundt matboks + evt tape med navn på festet i denne/navnelapp. Finnes litt tykke større strikker som kan gjenbrukes en stund. 

Jeg hadde alltid gummistrikk rundt matboksen på skolen, da lokket ofte falt av, så det har jo da en dobbel funksjon. Var ikke vanlig med silikon da, men skulle ønske, da det ikke sprekker opp om det faller i bakken ol. 

Anonymkode: fd6d8...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...