Gå til innhold

Hvorfor er samboer så slem mot meg i nærheten av voksne barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han er stort sett snill og grei. Men når voksne barn og deres kjærester er på besøk, så er han så krass mot meg. Han kritiserer alt jeg gjør. Blir sur for ingenting. Kommer med nedlatende kommentarer. Jeg forstår det ikke?

I påsken skal datter med kjæreste besøke oss. Det er noe jeg burde glede meg til, istedenfor tenker jeg bare på alle de slemme tingene samboeren min kommer til å si til meg. Jeg tok en prat med ham om det i går og da sa han bare at det er noe jeg innbiller meg? Kanskje det er det? Jeg tror ikke jeg innbiller meg det. Men kan noen forklare denne oppførselen?

Anonymkode: 18f99...588

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han er stort sett snill og grei. Men når voksne barn og deres kjærester er på besøk, så er han så krass mot meg. Han kritiserer alt jeg gjør. Blir sur for ingenting. Kommer med nedlatende kommentarer. Jeg forstår det ikke?

I påsken skal datter med kjæreste besøke oss. Det er noe jeg burde glede meg til, istedenfor tenker jeg bare på alle de slemme tingene samboeren min kommer til å si til meg. Jeg tok en prat med ham om det i går og da sa han bare at det er noe jeg innbiller meg? Kanskje det er det? Jeg tror ikke jeg innbiller meg det. Men kan noen forklare denne oppførselen?

Hva slags ting sier han, har du eksempler? Neste gang han kommer med de kommentarene så fortell ham med en gang hvilke kommentarer det er snakk om, så han forstår.

Anonymkode: 24e2c...1d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett snill? Og liker trykke deg ned blant andre?

Du får si til han, at uansett hva han mener du innbiller deg eller ikke, så kommer du til å forlate han om han ikke gir seg.

Så kan du jo ta igjen litt, og se om han reagerer negativt på å få egne meninger tilbake.

Han sier f eks du "er ikke så flink til å lage mat" Da svarer du, "nei, DU er ikke så flink til å lage mat". 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MizzVic skrev (4 minutter siden):

Stort sett snill? Og liker trykke deg ned blant andre?

Du får si til han, at uansett hva han mener du innbiller deg eller ikke, så kommer du til å forlate han om han ikke gir seg.

Så kan du jo ta igjen litt, og se om han reagerer negativt på å få egne meninger tilbake.

Han sier f eks du "er ikke så flink til å lage mat" Da svarer du, "nei, DU er ikke så flink til å lage mat". 

Jeg vil ikke lage kjip stemning foran barna. Derfor blir jeg stille. Hvis jeg tar igjen, blir det jo dårlig stemning. 

Ts.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil ikke lage kjip stemning foran barna. Derfor blir jeg stille. Hvis jeg tar igjen, blir det jo dårlig stemning. 

Ts.

Han har allerede laget den dårlige stemningen. Sett han på plass foran barna.

Anonymkode: d96bc...9af

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts.

Hvis han faktisk sier slemme ting, så lager han jo allerede dårlig stemning, noe barna også vil merke. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
hvaduikkeser skrev (1 minutt siden):

Er han pappaen til barna?

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts.

Det blir kjip stemning når han kommer med slike kommentarer foran de voksne barna. Du må si i fra til han når det. Menn er som hunder, om du ikke sier i fra i øyeblikket det skjer, så glemmer de det (eller det slutter å eksistrere).

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg tok en prat med ham om det i går og da sa han bare at det er noe jeg innbiller meg? Kanskje det er det? Jeg tror ikke jeg innbiller meg det.

Så han gaslighter deg også.

Er du sikker på at dette er et sunt forhold for deg å være i?

Anonymkode: ca66d...0d2

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir kjip stemning når han kommer med slike kommentarer foran de voksne barna. Du må si i fra til han når det. Menn er som hunder, om du ikke sier i fra i øyeblikket det skjer, så glemmer de det (eller det slutter å eksistrere).

Men vi har fortsatt ikke fått vite hva slags kommentarer.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men vi har fortsatt ikke fått vite hva slags kommentarer.

Svært relevant å vite HVA han sier, ja.

Anonymkode: 01e6f...397

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her

Som regel kritikk av maten jeg har laget. 

Eller så skal han korrigere eller kritisere meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her

Hva korrigerer og kritiserer han deg på ellers? Jeg ville helt klart overlatt til ham å lage maten neste gang barna kommer på besøk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skammer han seg over deg ovenfor de voksne barna hans?

Anonymkode: 19492...9b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Er han bare sånn når dere har besøk av barn og ikke ellers? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ts.

Lære barna å la seg tråkke på istedenfor å stå opp for seg selv?

Anonymkode: 42a99...934

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Menn er som hunder, om du ikke sier i fra i øyeblikket det skjer, så glemmer de det (eller det slutter å eksistrere).

Ikke sikker på om jeg ville ha tatt til meg samlivsråd fra en kvinne som snakker slik.

Men ja, samlivsterapauten vår anbefaler å være konkret og umiddelbar med tilbakemeldig til menn og kvinner bl.a. for å unngå at kritikken oppfattes som et angrep på personen generelt.

Anonymkode: f0f19...6ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lærer sønner at de kan kritisere kona, og du lærer døttre å akseptere å bli snakket ned til av en mann.

Det er ikke gøy å se mor bli tråkket på av far.

Kanskje de blir glade for å se han få igjen og.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er STORT SETT snill og grei. 🚩🚩🚩🚩 Han skal ALLTID være snill og grei. Og så sier han at du innbiller deg det. Som om du er gal. 🤨 🚩🚩🚩

Høres ikke ut som han liker deg. Og han høres slem ut. Det finnes menn der ute som er snill HELE tiden. Og å si at du innbiller deg det i tillegg er ondskap. Å få noe til å tvile på seg selv og sin egen virkelighet høres ut som psykisk vold. Å være nedlatende og slem er også psykisk vold. Kanskje du skal Google psykisk vold, se om du kjenner igjen noe du opplever.

Finn en som er snill heeele tiden og ikke bare når det passer han. 

Anonymkode: 764d5...aa7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags ting sier han, har du eksempler? Neste gang han kommer med de kommentarene så fortell ham med en gang hvilke kommentarer det er snakk om, så han forstår.

Han er jo ikke dum. Er du stygg med noen så vet du jo om det. Han er stygg med henne, og så når hun konfronterer han med det så tar han ikke ansvar, men påstår at hun innbiller seg det. Det er tegn på lite empati, omsorg og kjærlighet for ts.

Anonymkode: 764d5...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...