Gå til innhold

En transkvinne i gruppen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå kom jeg på hvorfor jeg synes du er på jordet.

Du dro inn at hvite blir utsatt for blind vold av utlendinger, i en diskusjon om ei kvinne som tar mye plass i en gruppe for folk som skal støtte hverandre. Litt rart? Eller? 

Anonymkode: a5a22...e4a

Jeg sa at man ikke trenger være trans eller skeiv for å bli utsatt for blind vold på gata, for det var et tema i denne diskusjonen 😂

Men du henger kanskje ikke helt med 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå kom jeg på hvorfor jeg synes du er på jordet.

Du dro inn at hvite blir utsatt for blind vold av utlendinger, i en diskusjon om ei kvinne som tar mye plass i en gruppe for folk som skal støtte hverandre. Litt rart? Eller? 

Henviser til post #63 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BlackLab24 skrev (4 minutter siden):

Jeg sa at man ikke trenger være trans eller skeiv for å bli utsatt for blind vold på gata, for det var et tema i denne diskusjonen 😂

Men du henger kanskje ikke helt med 👍

Hæ? Har du lest første innlegg? Om hu som tar plass i den gruppen, som ts er sjalu på?

Kanskje du skal begynne å lese fra begynnelsen 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BlackLab24 skrev (4 minutter siden):

Henviser til post #63 

Henviser til post #1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ? Har du lest første innlegg? Om hu som tar plass i den gruppen, som ts er sjalu på?

Kanskje du skal begynne å lese fra begynnelsen 😅

Jeg har lest innlegget, men jeg svarte på en kommentar om at "dere" ikke blir utsatt for blind vold på gata slik som transer og skeive blir 😜 igjen, henviser til post #63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Henviser til post #1

Det er faktisk lov å svare på kommentarer også 😂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
BlackLab24 skrev (Akkurat nå):

Det er faktisk lov å svare på kommentarer også 😂 

Det er faktisk lov å svare deg og 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er faktisk lov å svare deg og 😂

Ja selvfølgelig, og jeg har ingen problemer med at du gjør det😉

Tror du har rota deg litt bort og ikke helt får rodd deg i land igjen her. 

Du mener det jeg skriver ikke har noe med saken å gjøre, selv om jeg henviser helt konkret til kommentaren jeg svarte på. 

Det får være ditt problem at du ikke forstår hvorfor jeg svarer på kommentarer under innlegget. 

Jeg står for alt jeg har skrevet, men ønsker ikke videre diskusjon med deg da jeg ikke føler det kommer noe konstruktivt ut av det. Du forstår jo ikke hva jeg faktisk skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mann med vrangforestilling om at han er en kvinne skal være med på gruppesamtaler for de med funksjonsnedsettelser? 

Anonymkode: 55168...1d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun bekrefter alle fordommer mot transpersoner: selvsentrerte, selvopptatte som skal få alt til å handle om dem selv. Jeg kjenner sjalusien vokse hver eneste gang jeg er der, fordi jeg vet at det snart er Pride "alle" skal bry seg om, men vi ikke engang kan få et lite notis eller et usselt innlegg av menneskerettighet- og likestillingsorganisasjoner.

Jeg visste ikke at dette var en fordom mot transpersoner.

Jeg må sinat når jeg leser innlegget ditt, så gir du meg akkurat de signalene som du anklager transpersonen for. Dette er min eneste kjennskap til deg, så ta ikke dette som en dom over din personlighet. Det er bare første signalet jeg plukker opp.

Kan du snakke med transpersonen eller hele gruppen om visse regler for å dele taletiden i gruppen og å holde seg til tema?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BlackLab24 skrev (6 minutter siden):

Ja selvfølgelig, og jeg har ingen problemer med at du gjør det😉

Tror du har rota deg litt bort og ikke helt får rodd deg i land igjen her. 

Du mener det jeg skriver ikke har noe med saken å gjøre, selv om jeg henviser helt konkret til kommentaren jeg svarte på. 

Det får være ditt problem at du ikke forstår hvorfor jeg svarer på kommentarer under innlegget. 

Jeg står for alt jeg har skrevet, men ønsker ikke videre diskusjon med deg da jeg ikke føler det kommer noe konstruktivt ut av det. Du forstår jo ikke hva jeg faktisk skriver. 

😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mann med vrangforestilling om at han er en kvinne skal være med på gruppesamtaler for de med funksjonsnedsettelser? 

Anonymkode: 55168...1d1

Slutt. Bare slutt. Slike fordummende innspill hjelper ingen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Som fryktet ble dette en voldsom avsporing. Jeg beklager hva jeg har skapt. Det var absolutt ikke meningen. 

Jeg lurte på hvordan jeg kunne være ærlig uten å såre. For det er vanskelig å være åpen uten at jeg fort kan forsnakke meg eller bli for sint.

Anonymkode: 632e2...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disni skrev (2 timer siden):

Jo, det er de. Det var sett på og anerkjent som psykisk syke mennesker tom 2019. ….

eh ja det er jeg klar over, men det er jo en grunn til at det ble fjernet? på samme måte som homofili også engang ble sett på som en psykisk sykdom. verden går fremover vet du 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (4 timer siden):

eh ja det er jeg klar over, men det er jo en grunn til at det ble fjernet? på samme måte som homofili også engang ble sett på som en psykisk sykdom. verden går fremover vet du 😊

Verden går fremover…..bruker du sansene dine?

Hva er å gå fremover med å normalisere disse tingene?

For all del om folk velger x eller y er det ok for meg. Men å mene at samfunnet vårt går fremover ved å anerkjenne det som normalt er fullstendig unormalt. 

Hva er progresjon ved å la mentalt syke mennesker gå rundt i samfunnet vårt sammen med andre?

Hvaxer progressivt ved Pride? Hvor har det ført oss samfunn?

Fordi om det er progressivt og gå fremover så er ikke det synonymt med at det er riktig fremgang.

Denne progressiviteten hva bidrar det samfunnet vårt med?

Det blir litt samme med feite mennesker, FLR så var feite mennesker på sirkus, nå er de over alt. Er det progressivt? Verden går fremover…..Eller går den egentlig bakover?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tviler på at noe i historien er sant. Men bare er vellykket forsøk på enda en debatt hvor folk får spy ut om dritt mot transpersoner. 

Anonymkode: ada19...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du er på tiltak fra NAV. Altså en generell gruppe. Du er der i regi av å være funksjonshemmet - ifølge deg selv. Hun er der fordi hun er transkvinne. Eller er det fordi hun også er på tiltak og bruker gruppa AKKURAT som deg - lufte sine problemer?  

Anonymkode: 74fb5...cea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er på tiltak fra NAV. Altså en generell gruppe. Du er der i regi av å være funksjonshemmet - ifølge deg selv. Hun er der fordi hun er transkvinne. Eller er det fordi hun også er på tiltak og bruker gruppa AKKURAT som deg - lufte sine problemer?  

Anonymkode: 74fb5...cea

Det er en generell gruppe. Hun har like mye rett og plass til å ytre seg. Men alt til sin tid, og endelig hadde jeg litt tid og mulighet. Og det gjorde meg irritert, fordi jeg føler jeg sjeldnere har anledning til å ytre meg om mine tanker og følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tviler på at noe i historien er sant. Men bare er vellykket forsøk på enda en debatt hvor folk får spy ut om dritt mot transpersoner. 

Anonymkode: ada19...3ca

Den historien er høyst sann, men fordi jeg ikke ønsker å «oute» henne og ønsker å være anonym, blir jeg nok litt vag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her:

Jeg tror ikke dere helt skjønner min frustrasjon. Jeg har prøvd å tone ned, beklaget for uro jeg har skapt, men det nytter ikke. 

På tiltaket føler jeg meg endelig verdt noe. Jeg føler jeg kan ytre meg, være lei meg, gråte. Der er jeg verdt jobb som alle andre. Vi er likeverdige.

Men ute i samfunnet er vi ikke. Det virker ikke som om jeg er annet enn en parasitt, mens vi roper og skriker og lager et helvete for andre, feirer andres eksistens og verdi, mens vi ikke kunne brydd oss mindre når funksjonshemmede blir utsatt for noe.

Transpersonen jeg nevner er i tillegg venstreradikal, og benytter enhver anledning til å snakke om det. Et miljø jeg var i selv, før jeg møtte folk som kunne spre om seg med hat mot funksjonshemmede, og det eneste de andre brydde seg om var hvilke aksjoner de deltok i for andre.

Endelig fant jeg et sted der jeg også kunne være frustrert, var verdt en jobb. På tiltaket gjennom NAV er jeg like mye verdt en jobb som andre, og i timene er mine følelser også legitime.

Derfor er det så vondt at hun også der kan ta plassen for meg, at hun kan få en sak som handler om meg til å handle om henne selv. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...