AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Etter en tids frustrasjon må jeg lufte ut: Jeg tok imot tilbudet om gruppeterapi, der deriblant funksjonshemmede meg og en transkvinne er deltakende. Hun gjør alt til et nummer om seg selv, selv i situasjoner der jeg er åpen om mine funksjonsnedsettelser klarer hun å få det til å handle om hvordan hun selv er utsatt som transkvinne. Ved diskusjon om nyhetsaker eller historiske hendelser der funksjonshemmede har blitt utsatt for grov vold eller drept begynnner hun å snakke om seg selv. Hun har vært åpen om å være transkvinne i 2-3 år, og ser absolutt ikke ut som om hun noen gang har fysisk vært noe annet enn en kvinne, mens jeg har vært funksjonshemmet hele livet og både ser og oppfører meg som det. Hun bekrefter alle fordommer mot transpersoner: selvsentrerte, selvopptatte som skal få alt til å handle om dem selv. Jeg kjenner sjalusien vokse hver eneste gang jeg er der, fordi jeg vet at det snart er Pride "alle" skal bry seg om, men vi ikke engang kan få et lite notis eller et usselt innlegg av menneskerettighet- og likestillingsorganisasjoner. Jeg har følt meg ubetydelig, uverdig og som en parasitt, og, når jeg endelig har sjansen til å lufte ut, føler jeg ikke at jeg kan, fordi hun er der. Jeg er drittlei av å være så hyggelig hele tiden. Jeg vil være helt åpen om situasjonen, men vil heller ikke skape konflikt. Anonymkode: 632e2...d38 17 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Hva synes du selv da? Er det riktig å ta dette som en bekreftelse på at en gruppe (som ikke er en ensartet en) mennesker er helt like? Alle er selvsentrerte? Du finner selvsagt noen. Har ikke møtt mange transpersoner, kun én, men det maler ikke hele bildet mitt av hvordan alle andre ser ut eller er. Anonymkode: 217b8...bdb 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Er transkvinnen der i kraft av å være transkvinne, eller er hun også funksjonshemmet? Synes det høres rart ut som en ellers frisk transperson skal være med i en støttegruppe for funksjonshemmede? Eller hva er fellesnevneren for dem som er med? Anonymkode: 987ab...f1c 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Hun bekrefter ingen fordommer mot transpersoner. Hun bekrefter fordommene mot selvsentrerte mennesker. Du kobler selvsentrertheten til at hun er trans og dine fordommer om gruppen. Det får du jobbe med selv. Ellers er jeg helt enig med deg i at selvsentrerte mennesker er veldig slitsomme å forholde seg til. Anonymkode: 34e18...2e0 24 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Selvopptatte personer med dårlige sosiale antenner finnes vel i alle grupper? Anonymkode: 7f8a5...f92 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessic_a Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Min erfaring med transkvinner er også at de er selvsentrerte, veldig opptatt av å være kvinne og dramatiske . De overdriver alt som har med kvinne å gjøre. Utrolig slitsomt. Jeg kjenner fire stk 21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Aldri hørt de fordommene du kommer med Anonymkode: cc959...9c3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hun bekrefter alle MINE fordommer mot transpersoner: selvsentrerte, selvopptatte som skal få alt til å handle om dem selv. Sånn. Rettet det for deg. Anonymkode: 2875f...a97 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden Hadde det vært like slitsomt om hun var ciskvinnne? Jeg kjenner forresten en selvsentrert trønder. Men tviler på at alle trøndere er det. Anonymkode: a5a22...e4a 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Etter en tids frustrasjon må jeg lufte ut: Jeg tok imot tilbudet om gruppeterapi, der deriblant funksjonshemmede meg og en transkvinne er deltakende. Hun gjør alt til et nummer om seg selv, selv i situasjoner der jeg er åpen om mine funksjonsnedsettelser klarer hun å få det til å handle om hvordan hun selv er utsatt som transkvinne. Ved diskusjon om nyhetsaker eller historiske hendelser der funksjonshemmede har blitt utsatt for grov vold eller drept begynnner hun å snakke om seg selv. Hun har vært åpen om å være transkvinne i 2-3 år, og ser absolutt ikke ut som om hun noen gang har fysisk vært noe annet enn en kvinne, mens jeg har vært funksjonshemmet hele livet og både ser og oppfører meg som det. Hun bekrefter alle fordommer mot transpersoner: selvsentrerte, selvopptatte som skal få alt til å handle om dem selv. Jeg kjenner sjalusien vokse hver eneste gang jeg er der, fordi jeg vet at det snart er Pride "alle" skal bry seg om, men vi ikke engang kan få et lite notis eller et usselt innlegg av menneskerettighet- og likestillingsorganisasjoner. Jeg har følt meg ubetydelig, uverdig og som en parasitt, og, når jeg endelig har sjansen til å lufte ut, føler jeg ikke at jeg kan, fordi hun er der. Jeg er drittlei av å være så hyggelig hele tiden. Jeg vil være helt åpen om situasjonen, men vil heller ikke skape konflikt. Anonymkode: 632e2...d38 Skal vi telle hvor selvstrentret du er? JEG blir skrevet hele 13 ganger på dette kortet innlegget. Dere er i en terapigruppe. Hun tenker på seg og du på deg. Eller var poenget at hun skulle tenke på deg? Anonymkode: 2875f...a97 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Jeg hadde sagt til terapeuten som holder disse timene at du føler denne personen tar for stor plass og alt det andre du skriver. Men ikke heng det på at personen er trans, bare si at du ikke føler du får noe ut av timene så lenge denne personen er der og at du håper du kan bytte gruppe eller noe. Kanskje terapeuten klarer å styre samtalene bedre fremover, da det virker som timene mangler en ordstyrer. 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden Funksjonshemmede som gruppe er for lengst godtatt, vel tatt imot, og har uendelig mange rettigheter og tilrettelegginger (som de selvsagt skal ha), transkvinner not so much. Selvsagt har hun behov for å være ivrig og snakke litt høyt når hun er del av en såpass utsatt gruppe! Anonymkode: 90f3b...be8 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Funksjonshemmede som gruppe er for lengst godtatt, vel tatt imot, og har uendelig mange rettigheter og tilrettelegginger (som de selvsagt skal ha), transkvinner not so much. Selvsagt har hun behov for å være ivrig og snakke litt høyt når hun er del av en såpass utsatt gruppe! Anonymkode: 90f3b...be8 Eeh, det er feil! Norge har enda ikke inkorporert CRPD i norsk lov… de jobber med det, men de bruker jo hundre år på det… så vi har ikke så uendelige mange rettigheter og tilrettelegginger som vi burde hatt! Anonymkode: cf9e6...430 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Finn en annen gruppe. Jeg er i en gruppe på jobb av og til og der er det en som snakker ustoppelig. Elendig møteledelse gjør at ingen stopper ham. Jeg holder ut fordi jeg har betaling for det, men å delta på middag etterpå med dette mennesket. Nei, takk. Gi beskjed at dette ikke er terapi for deg for ei i gruppa tar all plass slik du opplever det, men at du i utgangspunktet er positiv til terapien og gjerne vil delta hvis det er andre grupper eller denne kvinnen slutter. (Noe som er lite sannsynlig nå når hun har publikum) Anonymkode: b8374...6b9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eeh, det er feil! Norge har enda ikke inkorporert CRPD i norsk lov… de jobber med det, men de bruker jo hundre år på det… så vi har ikke så uendelige mange rettigheter og tilrettelegginger som vi burde hatt! Anonymkode: cf9e6...430 Jeg sier ikke at det er perfekt, jeg sier at funksjonshemmede er langt heldigere stilt enn transpersoner når det gjelder tilrettelegging, rettigheter og "det å være godtatt". Anonymkode: 90f3b...be8 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sier ikke at det er perfekt, jeg sier at funksjonshemmede er langt heldigere stilt enn transpersoner når det gjelder tilrettelegging, rettigheter og "det å være godtatt". Anonymkode: 90f3b...be8 Dette er så sant. Gå inn på kommentarfeltet til en artikkel om en eller annen transkvinne på facebook, og det florerer av hat, at det er en transagenda, at transkvinner er menn osv. Dog kan jeg forstå at mange opplever transpersoner som selvsentrerte. Mange har veldig mye fokus på at de er trans, i stedet for at de prøver å blende inn og ikke gjøre en så stor greie ut av det. Men funksjonshemmede er jo akseptert på en helt annen måte enn transpersoner. Der funksjonshemmede får omsorg og forståelse, blir transpersoner møtt med hat av veldig mange i samfunnet, spesielt heterofile menn. Anonymkode: 33205...893 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #17 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Etter en tids frustrasjon må jeg lufte ut: Jeg tok imot tilbudet om gruppeterapi, der deriblant funksjonshemmede meg og en transkvinne er deltakende. Hun gjør alt til et nummer om seg selv, selv i situasjoner der jeg er åpen om mine funksjonsnedsettelser klarer hun å få det til å handle om hvordan hun selv er utsatt som transkvinne. Ved diskusjon om nyhetsaker eller historiske hendelser der funksjonshemmede har blitt utsatt for grov vold eller drept begynnner hun å snakke om seg selv. Hun har vært åpen om å være transkvinne i 2-3 år, og ser absolutt ikke ut som om hun noen gang har fysisk vært noe annet enn en kvinne, mens jeg har vært funksjonshemmet hele livet og både ser og oppfører meg som det. Hun bekrefter alle fordommer mot transpersoner: selvsentrerte, selvopptatte som skal få alt til å handle om dem selv. Jeg kjenner sjalusien vokse hver eneste gang jeg er der, fordi jeg vet at det snart er Pride "alle" skal bry seg om, men vi ikke engang kan få et lite notis eller et usselt innlegg av menneskerettighet- og likestillingsorganisasjoner. Jeg har følt meg ubetydelig, uverdig og som en parasitt, og, når jeg endelig har sjansen til å lufte ut, føler jeg ikke at jeg kan, fordi hun er der. Jeg er drittlei av å være så hyggelig hele tiden. Jeg vil være helt åpen om situasjonen, men vil heller ikke skape konflikt. Anonymkode: 632e2...d38 Hun er en selvsentrert dritt sekk. Anonymkode: d90d5...61e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #18 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er så sant. Gå inn på kommentarfeltet til en artikkel om en eller annen transkvinne på facebook, og det florerer av hat, at det er en transagenda, at transkvinner er menn osv. Dog kan jeg forstå at mange opplever transpersoner som selvsentrerte. Mange har veldig mye fokus på at de er trans, i stedet for at de prøver å blende inn og ikke gjøre en så stor greie ut av det. Men funksjonshemmede er jo akseptert på en helt annen måte enn transpersoner. Der funksjonshemmede får omsorg og forståelse, blir transpersoner møtt med hat av veldig mange i samfunnet, spesielt heterofile menn. Anonymkode: 33205...893 Helt enig. Hele denne tråden er jo egentlig startet på grunnlag av egne fordommer. TS bekrefter det jo, uten at noen har spurt om hun har fordommer. Anonymkode: a5a22...e4a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 14 timer siden #19 Del Skrevet 14 timer siden Skjerp deg ! Hilsen Løvemamma 🦁💪 Du må gå i deg selv . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 14 timer siden #20 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hun bekrefter ingen fordommer mot transpersoner. Hun bekrefter fordommene mot selvsentrerte mennesker. Du kobler selvsentrertheten til at hun er trans og dine fordommer om gruppen. Det får du jobbe med selv. Ellers er jeg helt enig med deg i at selvsentrerte mennesker er veldig slitsomme å forholde seg til. Anonymkode: 34e18...2e0 Dette. Selvsentrerte personer kan være transer, alle transer er ikke selvsentrerte. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå