SPOCA Skrevet 21 timer siden #21 Del Skrevet 21 timer siden (endret) Prioriterer: Reiser og dyre ferier, Pepsi Max, ting/klær til mitt stebarn, brettspill, fotpleie, frisør Nedprioriterer: Dyr bolig (makse boliglånet), hytte, alkohol, andre rusmidler (røykt/tobakk m.m), fest, sminke, interiør og oppussing, dyr mat og dyr drikke, elektronikk, bil (vil kommer til å ha den vi har i mange år, vi kommer ikke til å bytte ut ofte), merkeklær og dyre vesker/sko etc, klesshopping generelt (fra ganske høyt til minimalt forbruk de siste årene), skjønnhetsbehandlinger utenom fotpleie og frisør. Endret 17 timer siden av SPOCA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 18 timer siden #22 Del Skrevet 18 timer siden Nedprioritert: Hytte Prioritert: Ferier til utlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #23 Del Skrevet 18 timer siden Rucula skrev (12 minutter siden): Nedprioritert: Hytte Prioritert: Ferier til utlandet Definitivt, ja. Kunne også sagt hytte og bil nedprioritert. Men det litt rare er at så mange med begge deler stadig kommenterer hvordan vi uten har råd til hyppige ferier i utlandet. Anonymkode: 6ed6c...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #24 Del Skrevet 17 timer siden sjokoladeelskeren skrev (3 timer siden): Hei hei! Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hva dere prioriterer og nedprioriterer når det kommer til pengebruk:) Kan starte med meg selv, jeg liker å bruke penger på: reiser, opplevelser, aktiviteter, en bedre middag ute en gang i blant Hva jeg ikke prioriterer: blomster, alkohol/festing, bil, dyre klokker/vesker/sko Etter at Trump snur opp/ned på alt og skaper en farlig verden, så investerer jeg alt jeg kan i sikre verdier som kan være dyre klokker, smykker, gull/sølvmynter + beredskapslager. Aksjer og fond kan falle til null. En alvorlig krise ligger ikke langt unna nå, dessverre. Vi får tre store diktatorer i verden som vil klå oss i Europa. Anonymkode: 8e203...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #25 Del Skrevet 17 timer siden sn.com/nb-no/nyheter/other/tidligere-forsvarssjef-amerikansk-sikkerhetsgaranti-kan-bli-verdiløs-under-trump/ar-AA1zCwxe?ocid=msedgntp&pc=HCTS&cvid=89d3e9bead184fe2 Anonymkode: 8e203...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #26 Del Skrevet 17 timer siden Prioriterer reise, god mat hjemme, konserter, trening og treningsutstyr. Nedprioriterer middager ute, dyr bil, dyre klær, frisør. Bruker lite penger på sminke, hud/hårpleie og slikt, men det handler ikke om økonomi, jeg har bare ikke interesse for det. Anonymkode: ddfbe...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #27 Del Skrevet 17 timer siden Prioriterer: - Matkasse selv om vi kunne planlagt og handlet mat billigere, fordi det er verdt å ha variert middag uten nevneverdig arbeid for meg. - Dyre linser selv om det finnes billigere merker, fordi jeg vil ha behagelig godt syn uten tørre øyne. - Dyr makeup fordi jeg bruker veldig lite og det varer lenge. - Frisør 6-7per år for jevnlig klipp, ingenting annet. - Prøver å prioritere reise mer enn før, da jeg aldri har hatt noen å reise med før nå. Ikke prioritert - Bil (kjører en gammel diesel, og tenker å beholde den til den ikke går lengre). - Dyr shampoo/balsam/hudpleie - Nye ting generelt om det er møbler, interiør, kjøkkenutstyr, etc. Anonymkode: d9588...bea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #28 Del Skrevet 17 timer siden sjokoladeelskeren skrev (4 timer siden): Hei hei! Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hva dere prioriterer og nedprioriterer når det kommer til pengebruk:) Kan starte med meg selv, jeg liker å bruke penger på: reiser, opplevelser, aktiviteter, en bedre middag ute en gang i blant Hva jeg ikke prioriterer: blomster, alkohol/festing, bil, dyre klokker/vesker/sko. Jeg prioriterer velvære, frisør, fotpleie,hudprodukter. Reiser, opplevelser og lunsj/ middag ute av og til Jeg prioterer ikke alkohol/festing, dyre klokker/vesker/sko. Anonymkode: aaec3...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 6 timer siden #29 Del Skrevet 6 timer siden Prioriterer reise, god mat og drikke. Bruker ikke penger på klær, interiør, sminke/hår-og hudpleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #30 Del Skrevet 6 timer siden Det har endret seg så mye gjennom livet.. Nå, som godt voksen og etablert, der faste utgifter og sparing "går av seg selv"; Prioritet; god mat og gode viner, restaurantbesøk, reise - og litt luksus på reise, sminke og hudpleie, fine klær og vesker, hage, oppussing Bortprioritet; bil nummer to (det er et pengesluk), fritidsbolig, "bo seg i hjel", shopping bare for shoppingens del - alle kjøp er gjennomtenkte Anonymkode: be68c...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 6 timer siden #31 Del Skrevet 6 timer siden sjokoladeelskeren skrev (15 timer siden): Hei hei! Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hva dere prioriterer og nedprioriterer når det kommer til pengebruk:) Kan starte med meg selv, jeg liker å bruke penger på: reiser, opplevelser, aktiviteter, en bedre middag ute en gang i blant Hva jeg ikke prioriterer: blomster, alkohol/festing, bil, dyre klokker/vesker/sko Nedprioriterer: Klær, smykker, vesker, sko Sminke Helgereiser Spise ute Aktiviteter for voksne (kino, konserter, teater) Prioriterer: Nedbetaling av boliglån Regninger Aktiviteter for barn (organiserte og sporadiske) Familiebesøk 2 større ferier per år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #32 Del Skrevet 6 timer siden Prioriterer ikke dyrt fritidsutstyr (til oss voksne) og dyre designmøbler. Har heller ikke dyreste bil og båt. Ellers prioriteres visst det meste når jeg tenker på det 😂 Anonymkode: 7414a...c16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #33 Del Skrevet 6 timer siden Prioriterer alt som har med barnet å gjøre. Bortprioriterer det meste som har med meg å gjøre, som nye klær, frisør etc. Har akkurat kjøpt litt sminke og et par klesplagg til meg selv, og det er veldig lenge siden sist jeg gjorde det. Er 1,5 år siden jeg var hos frisør sist. Har jo eegentlig råd, men har langt hår så jeg trenger ikke klippe det ofte og jeg vil heller prioritere fine ting til barnet. Anonymkode: 016b7...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #34 Del Skrevet 5 timer siden Prioriterer: Mat og drikke på bordet til familien, husholdningsartikler, alle nødvendige regninger, sparing (fond, pensjonssparing), bil, nødvendig vedlikehold av hus og eiendom. Nedprioriterer: Sminke, klær og sko til meg selv, blomster i vinterhalvåret, generelt dill og dall. Anonymkode: 220f7...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #35 Del Skrevet 5 timer siden Prioriterer: aktiviteter som barna er med på, farger, alkohol, lys, kaffe, klær, miljøvennlig shampo og såpe. Av og til take away. Prioriterer ikke: sminke, parfyme, reiser, restaurant, dyre hobbyer, stand-up, konserter. Anonymkode: 98618...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #36 Del Skrevet 5 timer siden Ny Bruker skrev (13 minutter siden): Nedprioriterer: Klær, smykker, vesker, sko Sminke Helgereiser Spise ute Aktiviteter for voksne (kino, konserter, teater) Prioriterer: Nedbetaling av boliglån Regninger Aktiviteter for barn (organiserte og sporadiske) Familiebesøk 2 større ferier per år Ser du prioriterer nedbetaling av boliglån. Vi tenker motsatt. Har avdragsfrihet på boliglån slik at vi har kunnet hjelpe barn inn på boligmarkedet i Oslo. Det har lønt seg bigtime 🙂Obos-prisene i Oslo steg 6,1 prosent i januar – E24 Anonymkode: 220f7...d57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #37 Del Skrevet 5 timer siden Prioriterer god mat, kulturopplevelser, (litt) dyre ferier. Nedprioriterer hytte, interiør, merkeklær. Anonymkode: dd41b...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #38 Del Skrevet 5 timer siden Prioriterer: Det viktigste for oss er å gå på restaurant hver uke, og å oppleve noe nytt rundt om kring i verden et par ganger i året. Nedprioriterer: har ikke barn, har ikke bil, har ikke hytte, har ingen gjeld, kjøper aldri klær, kjøper alltid den billigste maten i butikken, har ikke vært hos frisør på mange år, har hentet alle møblene våre gratis på Finn, kjøper stort sett alltid ting brukt hvis det er mulig, etc. Men føler ikke vi nedprioriterer, egentlig. Det er helt naturlig for oss å leve sånn. Hadde gjort vondt i sjelen å betale "vanlig" pris for ting når man kan få det billigere. Anonymkode: 201ea...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #39 Del Skrevet 5 timer siden Prioriterer sparing, reising og sunn, hjemmelaget mat med fisk og kjøtt. Aktiviteter til familien. Bortprioriterer hytte, båt, bil, dyreste av klær og utstyr, interiør, ol. Anonymkode: 14861...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #40 Del Skrevet 5 timer siden Jeg bruker minst mulig på det meste, og kjøper billig/på salg der jeg kan. Ingenting jeg bruker mye penger på. Det går selvfølgelig endel til mat, men velger ikke det dyreste. Klær kjøper jeg lite av eller på salg. Anonymkode: b63b2...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå