Sparkling_Pink Skrevet 9 timer siden #161 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Kommer deltagelse i stell og hus automatisk da også? 🤔 Anonymkode: b9182...26d Det vet jeg dessverre ikke. Men veldig relevant spørsmål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #162 Del Skrevet 9 timer siden Hansehan skrev (1 time siden): Tror du hun vasker med tissen? 🤣 Anonymkode: 24e94...704 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #163 Del Skrevet 9 timer siden Hansehan skrev (1 time siden): Tror du hun vasker med tissen? Gullkorn 👌😂 Anonymkode: b9182...26d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #164 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg skriver også tidligere her at jeg leverer hver dag og henter de dager jeg jobber kveld. Rydder inn og ut av oppvaskmaskinen i helgene, går med søpla, handler på kvelden etter jobb om det er noe dama ikke fikk handlet tidligere. Det er ikke slik at jeg ikke gjør noe overhodet. Anonymkode: 6e307...37a Ok folkens. Ikke vær så hard mot ts nå. Han er jo helt fantastisk. Han går med søpla. Tar ut posen, knyter den, går med den til søppelbøtten ute og kanskje setter på ny pose. McDreamy fyr dette 😌 Anonymkode: 84e77...54e 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dame8 Skrevet 8 timer siden #165 Del Skrevet 8 timer siden Hansehan skrev (2 timer siden): Tror du hun vasker med tissen? 🤣🤣🤣🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #166 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det virker ekstremt umodent å ikke ta den avgjørelsen FØR du får unger med fyren. Anonymkode: e0f5e...3cd Han fikk den jobben ETTER de hadde fått barn. Det er ikke alt man vet før man får barn.. Det er håpløst med alle dere som mener at eneste feil var at de fikk barn i fortiden, for de burde jo vært synske og forstått hvordan det ville bli… Lurer på om alle de som argumenterer med dette egentlig ikke har barn selv? Eller er litt naive? Anonymkode: f8359...823 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #167 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skriver også tidligere her at jeg leverer hver dag og henter de dager jeg jobber kveld. Rydder inn og ut av oppvaskmaskinen i helgene, går med søpla, handler på kvelden etter jobb om det er noe dama ikke fikk handlet tidligere. Det er ikke slik at jeg ikke gjør noe overhodet. Jeg fikser frokost til barnet, noen dager drar vi ut på ting, andre dager spiller vi. Dama rydder forsåvidt når hun står opp, men det handler om at vi har ulike standarder. Hun klager på for mye skjerm. Her er vi uenige. Jeg ser ikke problemet med å spille store deler av lørdag og søndag om vi likevel ikke har noe vi skal. Anonymkode: 6e307...37a Så for å oppsummere så sitter din fru alene hele kveldene, og egentlig i helgene også, fordi du spiller lørdag og søndag såfremt du ikke skal noe? Du foretrekker jo å vere alene tenker jeg. Anonymkode: 0997e...888 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #168 Del Skrevet 7 timer siden Carrot skrev (6 timer siden): Du tuller og mener å provosere nå sant? Nei, på ingen måte. Dette er mye viktigere for henne enn for meg. Jeg tåler å leve i litt rot og trenger ikke planlegge hver minste ting. Hun trenger dette for å ha ro i seg, så hvorfor er det ikke da naturlig at hun tar mest ansvar for dette? Anonymkode: 6e307...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #169 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jo mer TS skriver, jo bedre skjønner jeg at han nå blir singel. At det ikke har skjedd før, er et under. Nå har hun har nok og nå er det for sent for ts å gjøre noe. Etter flere år med mulighet til å gjøre endringer, har ts valgt å ignorere det fordi han liker det slik det har vært. Nå opplever TS FAFO. Nå må du tenke du hvilken samværsordning du tror vil passe og fordelingen av det materielle og økonomiske oppgjøret. Anonymkode: 0c1eb...48a Fafo? Anonymkode: 6e307...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #170 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, på ingen måte. Dette er mye viktigere for henne enn for meg. Jeg tåler å leve i litt rot og trenger ikke planlegge hver minste ting. Hun trenger dette for å ha ro i seg, så hvorfor er det ikke da naturlig at hun tar mest ansvar for dette? Anonymkode: 6e307...37a Fordi du har valgt henne og det er slik en GOD partner tenker. Derfor. Anonymkode: b9182...26d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7 timer siden #171 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Må si jeg sliter litt med å forstå argumentene dine for hvorfor det er jeg som må gi etter. Om jeg og barnet liker å spille sammen eller hver for oss, hvorfor kan ikke hun akseptere det da? Hva tenker hun og andre skjer om man sitter med skjerm? Hvilken skade gjør man? Man tilbringer jo fortsatt tid sammen. Husarbeid, planlegging, rutiner osv er jo ting hun fra naturens side er bedre på. Er det ikke da åpenbart at hun gjør mest av dette? Anonymkode: 6e307...37a Full forståelse for gaming, gjør det når det regner sideveis ute og jeg ikke orker kjøre på Fysak e.l Men hva i svarte F mener du med at hun fra naturens side er bedre til Husarbeid, planlegging og rutiner? Det er ikke slik at bare fordet en har innovertiss så er en så mye bedre på dette enn de med utovertiss... Er selv gift med en som er ofte på jobbreiser men han bidrar åpenbart langt mer hjemme enn deg. Helg = han tar ungene med ut uansett vær fordet han vil jeg skal ha litt egentid. De dagene han er hjemme så tar han 90% av husarbeid (jeg lager middagsmaten). Skoleklær til alle barna (vi har en liten flokk) lages klar hver søndag, inkl gymtøy og klær de trenger til trening osv. Jeg er personlig elendig på rutiner og langtids tenking og min mann er stikk motsatt (gudskjelov), likevel tar vi diskusjoner om hva om men som i fremtiden. Jeg tar planlegging av bursdager, avslutninger, fritidsaktiviteter m m, men hadde han hatt en jobb som gjorde at han var hjemme hver dag så ville nok han vært mer proaktiv der. Skal og sies at er det krise på hjemmebane så avslutter han jobbreise og kommer rett hjem, dette fordet han vet familien er viktigere enn en jobb. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #172 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Meg igjen. Jeg blir ekstremt provosert av hva du skriver. Du spør «hvorfor kan vi ikke møtes på midten? Hvorfor er hennes behov viktigere enn mine?». Men du har jo kjørt ego-løp hele tiden. Hun må vaske ekstra fordi du ikke orker å vaske litt nøye. Hadde det ikke vært en god idé å faktisk gjøre det litt fint for kvinnen du elsker? Bidra litt i deres felles hjem? Du nekter å bytte jobb, til tross for at hun blir alene med barnet deres nesten hver helg. Du «vinner», hun er alene. Tipper hun i praksis er alenemor. Du hører ikke på henne, du nekter å diskutere skjermtid og oppdragelse. Du setter ditt barn foran en skjerm i helgene når dere skal gjøre ting sammen. Gratulerer, du vant. Nå er du singel. Anonymkode: 31a08...f67 Beklager å provosere deg, men for det første, jeg jobber så og si ikke helg. Og for det andre, jeg spiller med barnet i helgene når vi likevel ikke har andre ting å finne på. Ønsker hun å finne på noe i helgene, ut å spise eller dra på kino, sier jeg ikke nei til det for at jeg heller vil sitte inne og spille. Anonymkode: 6e307...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7 timer siden #173 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Beklager å provosere deg, men for det første, jeg jobber så og si ikke helg. Og for det andre, jeg spiller med barnet i helgene når vi likevel ikke har andre ting å finne på. Ønsker hun å finne på noe i helgene, ut å spise eller dra på kino, sier jeg ikke nei til det for at jeg heller vil sitte inne og spille. Anonymkode: 6e307...37a Har du virkelig ikke satt deg inn i ting dere kan gjøre i nærområdet? Og klarer du ikke ta med barnet på kino utenom når hun foreslår det? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #174 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Beklager å provosere deg, men for det første, jeg jobber så og si ikke helg. Og for det andre, jeg spiller med barnet i helgene når vi likevel ikke har andre ting å finne på. Ønsker hun å finne på noe i helgene, ut å spise eller dra på kino, sier jeg ikke nei til det for at jeg heller vil sitte inne og spille. Anonymkode: 6e307...37a Hva gjør du i forholdet for at hun skal trives med deg? Anonymkode: cae76...e20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #175 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så ikke bare er du borte 5 kvelder i uken, men nå viser det seg at du også er borte/utilgjengelig på lørdager og søndager fordi du spiller. Du er i huset, men du tilbringer ikke tid med familien din fordi de likevel er hjemme. Ikke rart hun går. Ting blir bare verre og verre. Hvorfor har du samboer og barn? Liker du de i det hele tatt? Jeg forstår veldig godt at hun ble ensom. Du interesserer deg jo ikke for de i det hele tatt. Hjertet mitt knuser for din samboer, hun har nok hatt det vondt lenge. 💔 Anonymkode: 1dc2c...3ab Barnet er stort sett med meg i helgene. Vi spiller sammen og barnet koser seg like mye med det som meg. Ser ikke problemet med det så lenge det er i helger og vi ikke har andre planer.. Anonymkode: 6e307...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 7 timer siden #176 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Barnet er stort sett med meg i helgene. Vi spiller sammen og barnet koser seg like mye med det som meg. Ser ikke problemet med det så lenge det er i helger og vi ikke har andre planer.. Anonymkode: 6e307...37a Det er jo ditt ansvar som voksen å lage andre planer! 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #177 Del Skrevet 7 timer siden Men for å gjenta, hva vil du egentlig? Du krangler med oss, men hun har jo fått nok uansett. Vil du føle deg forurettet? Eller vil du redde forholdet? Anonymkode: 7bec1...490 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #178 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 18.48): Hva skulle jeg gjort da? Sluttet i en jobb jeg stortrives i? Å endre på arbeidstidene er ikke mulig uten å ha måttet byttet jobb. Må man ikke møtes på midten i et forhold? Hvorfor må jeg endre meg og ikke henne? Hvorfor er hennes behov viktigere? Hun ønsker å prate om ting som ikke er en reell problemstilling før om flere år. For meg virker det nesten som hun ønsker å prate om disse tingene, for å forsikre seg om at jeg er enig med henne, noe jeg ikke nødvendigvis er. Anonymkode: 6e307...37a Hun har gjort det slutt med deg. Så da er det bare å leve med det😁 Anonymkode: 024e7...917 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #179 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Litt tilfeldig at det er deg jeg svarer, da det er mange som skriver omtrent det samme som du. Dere er veldig opptatt av å gå ett steg tilbake, men ikke to. Han burde skjønt det, siden det har vært nevnt. Dette er en klassisk kvinnelig cherry-picking måte å tenke på. Hva med å si at de, hun, han, burde ikke fått barn før dette var avklart? Dersom hun var så opptatt av disse tingene, hvorfor valgte hun å få barn med han? Det finnes ikke et fornuftig argument for hvorfor det er greit at hun sier A (passer ikke i lag) og ikke B (burde derfor heller ikke fått barn i lag). Anonymkode: e0f5e...3cd Og hvordan mener du den diskusjonen skal bidra til å løse problemet? Kanskje hun burde sett det allerede da, kanskje hun har forandret seg, uansett har de fått et barn sammen, og ingen argumenter kan endre på det. Anonymkode: 96843...134 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #180 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Fafo? Anonymkode: 6e307...37a Fuck around and find out. AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Beklager å provosere deg, men for det første, jeg jobber så og si ikke helg. Og for det andre, jeg spiller med barnet i helgene når vi likevel ikke har andre ting å finne på. Ønsker hun å finne på noe i helgene, ut å spise eller dra på kino, sier jeg ikke nei til det for at jeg heller vil sitte inne og spille. Anonymkode: 6e307...37a Å spille er ditt eneste forslag å gjøre i helgene?? Hun må altså ta ansvaret for at ungen kommer seg ut og får annet input enn skjerm. Som jeg skrev tidligere: du må endre fokuset ditt til samværsordning, splitting av eiendeler og det økonomiske i deres samliv. Det er slutt mellom deg og henne. Det var ikke noe som kom plutselig, det er du som har valgt å stenge ørene dine fordi din tilfredshet var nok for deg i det forholdet. Anonymkode: 0c1eb...48a 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå