Gå til innhold

Fjærning av galleblæra etter gallestein /infeksjon ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanleg er det   å fjærne galleblæra etter gallestein og  galleblære innffeksjon.  ?  

Anonymkode: 9105d...ca8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ganske vanlig! Jeg fjernet min tidligere pga så sterke smerte anfall at jeg ble hentet med ambulanse 2 ganger. Ventet på operasjon da det skjedde, men det kan jo ta sin tid. Min var heldigvis ikke betent men de valgte likevel å fjerne den akutt 

Anonymkode: 8fd3c...9c6

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe statistikk, men jeg fjernet galleblæra etter at jeg fikk akutt betennelse i galleblæra som følge av gallestein. Jeg var ung og normalvektig, som er noe atypisk for å ha gallesteinsproblemer, så derfor ble jeg anbefalt å fjerne den. Kjenner andre som har hatt mye problemer med gallesteinssmerter, trolig pga overvekt, og som ikke har blitt anbefalt å fjerne. 

Anonymkode: aeed8...628

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke noe statistikk, men jeg fjernet galleblæra etter at jeg fikk akutt betennelse i galleblæra som følge av gallestein. Jeg var ung og normalvektig, som er noe atypisk for å ha gallesteinsproblemer, så derfor ble jeg anbefalt å fjerne den. Kjenner andre som har hatt mye problemer med gallesteinssmerter, trolig pga overvekt, og som ikke har blitt anbefalt å fjerne. 

Anonymkode: aeed8...628

TS

Hørt flere som har fjernet galleblæra etter gallesteinproblem.  Er vist vanligere hos kvinner er menn, men vet ikkje om det er hold idet.  Skal fjærne galleblæra og har fått innkalling til dagskirurgi snart.  Ikkje snakk om overvekt, og ikkje vert plaget  med gallestein tidligere.

Anonymkode: 9105d...ca8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med gallestein i veldig lang tid før vi fant ut hva det var. Men da det var klart, så ble jeg anbefalt å fjerne den. Gjorde det, og vært 100% kvitt problemet siden 🙌

Anonymkode: 2bdc7...c04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...