AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Har du gjort noe bevisst for å øke livskvaliteten din? Hva hjalp for din del? Er egentlig ute etter alt mulig, smått og stort. Anonymkode: e6325...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Det er mange ting, der mange henger sammen: * Dumpet min eksmann som var voldelig på alle måter. Han tvangsfôret meg og truet meg på livet, som gjorde at jeg gikk opp veldig mye i vekt. I tillegg sliter jeg med ulvehunger, så det er ingen god kombinasjon. Å tørre å gå er et av mine beste valg her i livet. Jeg hadde ikke vært i livet i dag hvis jeg ikke hadde gått. * Gått ned 130 kg etter å ha dumpet nevnte eksmann. Først 90 kg på egenhånd, deretter 30 kg med Wegovy. * Kalorihåndtering - logge absolutt alt. Det hjalp meg gå ned 90 kg. Men jeg nekter meg ingenting, jeg reduserer mengder. Er også veldig aktiv, så jeg trenger ikke ligge så veldig lavt ift kalorinivå - heldigvis. * Begynne med Wegovy. Det å oppleve at sultfølelsen gikk over fra en dag til en annen var helt magisk. Dessverre for meg så er vi prøvere, så jeg kan ikke bruke Wegovy nå, og teller kalorier. Men det er vanskelig, jeg er så ekstremt sulten. Så, jeg håper jeg snart blir gravid, så jeg kan begynne på medisinene igjen. Det vil være en livslang behandling, dessverre. Men, det gav meg et nytt perspektiv på livet. Det året på Wegovy var helt magisk. * Finne min nåværende mann, som er min beste støttespiller og partner. Han bygger meg opp og gir meg gode følelser. For en som har slitt mye med både selvbilde og selvtillit er det deilig å føle at noen elsker deg og digger deg uansett. Det er veldig nytt og veldig godt. Selv etter tre år føles det like fantastisk som første gang. Dessverre sier det også veldig mye om hvor vondt jeg har hatt det med meg selv. * Gikk til legen og fikk fortgang i henvisning ift kronisk sykdom. Begynte med Metformin. Jeg har ikke diabetes, men lider av en kronisk sykdom som kalles svettekjertelbetennelse (hidradenitis suppurativa - HS). De har sett at mange med denne kroniske lidelsen blir bedre av Metformin. Og det hjalp veldig for meg. Jeg har det primært i armhulene, og det kan være ekstremt smertefullt. Jeg har slitt med kuler så store som golfballer, som presser på nerver og har gjort at jeg f.eks har slitt med å bruke hender, armer osv. Men, etter at jeg fikk Metformin har mitt liv forandret seg sånn sett. Fra digre byller til å nå bare ha bittelitt sårhet innimellom. For meg er det som et mirakel å regne. Å slippe disse digre plastrene, alltid ha det vondt, slite med å skrive på tavla (jeg er lærer) til å leve hele hverdagslig (jeg kan endelig faktisk gå i svømmehallen om jeg vil det, uten å være redd for nytt og stort utbrudd). * I forlengelse av å møte mannen min - det er han som oppdaget at jeg har epilepsi, siden sønnen hans har det. Ble henvist til spesialist, som igjen har gitt meg medisiner. Fra nesten en dag til en annen forsvant støyen i hondet jeg ikke visste at jeg hadde. Plutselig måtte jeg sette ned lyden på hodetelefonene, og jeg fikk bedre hørsel fordi den hvite støyen i hodet forsvant. Magisk. * Valgte å bruke tiden under pandemien til å gjøre ferdig lærerutdanningen mens jeg satt på hjemmekontor - og jobber i dag som kontaktlærer. Jeg elsker å være lærer! Endret 8 timer siden av SPOCA 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Tok en lang og interessant utdannelse, som har gitt med alt fra god lønn til personlig utvikling. Før dette hadde jeg butikkjobber etc., som er greit nok, men man blir stående på stedet hvil i livet. Driver eget firma, som har gitt meg fleksibilitet og frihet. Møtte en mann som var helt riktig for meg, en snill, varm og meget intelligent mann. Jeg kommer fra en komplisert familiebakgrunn, og han er stabil og holder meg jordet og i vater, jeg kan snakke med og lene meg på ham hvis det trengs. Fikk et barn, det er det beste som har skjedd. Å få barn forankrer livet og gir livsmening, det er også skjerpende og utviklende. Disse tingene har vært viktigst for meg, for å ha et godt og stabilt liv. Anonymkode: 45492...bf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Gikk ned 50 kilo Omskolerte meg og studerte juss Tok ECT-behandling mot depresjon Anonymkode: 50fcd...d6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Kuttet ut alkohol - Begynte styrketrening - Klarte å komme meg unna voldelig og kontrollerende kjæreste. Resultat: Vektnedgang, økt energi, bedre nattesøvn, ro i kropp og sjel, mindre tankekjør, styrke og mindre smerter fra kronisk sykdom, bedre selvtillit, bedre humør. Beste jeg har gjort for meg selv! K 51. Anonymkode: 3de42...521 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Gått fra åpent kontorlandskap til hjemmekontor. Ingenting har gitt bedre livskvalitet enn den endringen. Anonymkode: d41be...365 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Jobbe hardt for å ta en god utdannelse, og deretter etablere meg i arbeidslivet. Det la fundamentet for et veldig godt liv. Anonymkode: 8ad2f...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden - starter hver dag med å drikke vann, før noe annet. - jeg har sluttet å henge meg opp i når folk gjør stygge eller slemme ting som sårer meg, i stede fokuserer jeg på meg selv og hvordan det føles for meg. - lager rutiner, trening på dag x, middag planlegges dagen før, skriver handleliste etterhvert som det blir tomt, vasking på faste dager. - ordner problemer som oppstår så fort det lar seg gjøre, hater stresset med å utsette ting. - slutter å gi til folk som bare tar, har dyttet de vekk på en høflig avstand og det er en lettelse. De var ikke der når jeg trengte de likevel så det var ikke en så stort savn jeg trodde det skulle bli. Anonymkode: dedfe...49d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Byttet jobb. Jeg var et sted som på papiret så fint ut, litt for lenge. Jeg tjente dårlig, ble ikke lagt merke til. Det var en kultur med små klikker og baksnakking i tillegg hadde jeg lang reisevei. Gikk opp 200 000 i lønn med et jobbskifte til samme stilling og fikk kortere reisevei. Sluttet med sminke Anonymkode: 557c3...13c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Begynte å trene og spise sunnere. Anonymkode: 4be8f...694 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå