Nowayback Skrevet 23. februar #1 Del Skrevet 23. februar Da tenker jeg ikke som at alt er satt i system, og at hvis man lever et dårlig liv som menneske så blir man nedgradert til en mus. Har ofte tenkt at sjelen er energi som forlater kroppen vår når vi dør, og tar ny form. Og at vi kanskje tar form i nytt liv et eller annet sted. Helt tilfeldig. Helt ærlig er det det som jeg frykter mest. Hva om jeg f.eks blir en gnu på savannen i Afrika når jeg dør? Som blir spist av løver. Jeg liker best tanken på at det er null og niks etter livet. Endelig fred og ro. Hva tror dere? Er reinkarnasjon realistisk? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #2 Del Skrevet 23. februar Alt er energi og jeg tror sjelen vender tilbake til kilden/lyset når vi dør. Jeg tror vi er her for å lære og at vi går gjennom livet når vi dør for å ta lærdom. Men jeg tror vi får velge vårt neste liv selv, og det er ikke nødvendigvis på jorden, men kanskje i en høyere dimensjon. Før vi på ny kanskje velger et nytt liv på jorden for å utvikle sjelen enda mer. Jeg tror også at mennesker har mer individuelle sjeler enn mange av dyrene der de har en mer kollektiv felles energi enn oss. Anonymkode: 9e3c5...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #3 Del Skrevet 23. februar Det er ikke en teori lenger når du husker det. Og det å gå fra menneske til gnu tror jeg ikke skjer en gang, har i alle fall aldri hørt om noen som husker en nylig dyreinkarnasjon. Anonymkode: 194f7...66e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 23. februar #4 Del Skrevet 23. februar Det er så mye annet å uroe seg over, hvorfor bruke tid og energi på en utrolig lite sannsynlig hypotese? Gnu på savannen høres ikke så ille ut spør du meg.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #5 Del Skrevet 23. februar Jeg tror at sjelen kan huske, som i et minne eller ekko. Vi er lys og energi. Anonymkode: 326ef...253 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #6 Del Skrevet 23. februar Jeg har lenge trodd på reinkarnasjon, men nylig hørte jeg på Bashar som kanaliserer (Instagram), og han sa at alle liv foregår her og nå, tid er en illusjon (som jeg også har hørt mange andre snakke om), det er ikke sånn at vi lever bare dette livet nå, men mange mange liv parallelt med dette. Og at man derfor ikke kunne se på reinkarnasjon sånn som vi mennesker har tenkt at det er, hvor vi lever mange liv etter hverandre, eller at vi har levd mange liv tidligere, for alt skjer her og nå. Anonymkode: 5ea8d...0b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #7 Del Skrevet 23. februar Jeg har ofte tenkt at den største skjebnens ironi og ultimate karma, måtte være hvis vi må leve alle liv etter tur. Altså alt du gjør mot andre vil bokstavelig talt ramme deg selv på godt og vondt. Anonymkode: 7ccf5...237 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #8 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ofte tenkt at den største skjebnens ironi og ultimate karma, måtte være hvis vi må leve alle liv etter tur. Altså alt du gjør mot andre vil bokstavelig talt ramme deg selv på godt og vondt. Anonymkode: 7ccf5...237 Ja alt skjer samtidig. Men når vi er her så oppfatter vi det i sekvens. Filmen En Håndfull Tid tar for seg dette og beskriver det bra. Anonymkode: 194f7...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #9 Del Skrevet 23. februar Jeg tror på reinkarnasjon, men tror ikke øyeblikket vi dør at vi med en gang reinarkeres. Det kan gå en stund og det neste livet tror jeg må planlegges på den andre siden, rundt dette med hva en skal lære videre, karmiske lekser, sjelskontrakrer og mer. Podkasten ånd og vitenskap tar opp mye rundt dette med reinkarnasjon. Verdt høre på. Anonymkode: 717c9...155 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #10 Del Skrevet 23. februar Sjansen er 3 %. Anonymkode: bdae3...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #11 Del Skrevet 1. mars Det er sjeler nå på andre siden som venter på nytt liv,men de kan ikke ennå reinkarnere fordi må reinkarnere med sin sjelsfamilie / gruppe. Anonymkode: 717c9...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blackfirex Skrevet 10. mars #12 Del Skrevet 10. mars cirka 14.712% sjanse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #13 Del Skrevet 10. mars On 2/23/2025 at 2:57 PM, Nowayback said: Da tenker jeg ikke som at alt er satt i system, og at hvis man lever et dårlig liv som menneske så blir man nedgradert til en mus. Har ofte tenkt at sjelen er energi som forlater kroppen vår når vi dør, og tar ny form. Og at vi kanskje tar form i nytt liv et eller annet sted. Helt tilfeldig. Helt ærlig er det det som jeg frykter mest. Hva om jeg f.eks blir en gnu på savannen i Afrika når jeg dør? Som blir spist av løver. Jeg liker best tanken på at det er null og niks etter livet. Endelig fred og ro. Hva tror dere? Er reinkarnasjon realistisk? Det er ingen retur til jorda etter døden. De som hevder dette må komme med bevis (de bare hevder). Hvis hvert sjel har blitt reinkarnert i evighet, hvor kom den første sjelen fra? Hvis sjeler blir hele tiden reinkarnert, hvorfor øker befolkningen i verden?. Reinkarnasjon er helt ulogisk. Anonymkode: 2771b...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #14 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ingen retur til jorda etter døden. De som hevder dette må komme med bevis (de bare hevder). Hvis hvert sjel har blitt reinkarnert i evighet, hvor kom den første sjelen fra? Hvis sjeler blir hele tiden reinkarnert, hvorfor øker befolkningen i verden?. Reinkarnasjon er helt ulogisk. Anonymkode: 2771b...6cc Hvorfor orker du å jobbe hver dag. Betale skatt, gjøre alle plikter? Hvis kun er et liv, burde en levd mye mer alternativt som selge bolig, bo i van og kjøre rundt med den billigst mulig fir å leve og oppleve medt mulig av verden. Ingen vits i å jobbe og de som er født med sykdommer så de trenger hjelp, er deres egen skyld. Ingen skal måtte trenge jobbe for de heller. Livet er kun en gang. Ingen reinkarnasjon så hva får en ut av jobbe og jobbe ? Anonymkode: 717c9...155 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå