AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #21 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette stemmer jo ikke. I barnehagen til minstemann er det ikke gaver og i klassen til søsteren er det heller ikke det. Ingen overivrige førstegangsforeldre som dro i gang det, men heller en løsning på at det ofte ble mye ræl til en femtilapp etter bursdagen som gikk i søpla etter maks en uke pga dårlig kvalitet. Det ble stemt over i klassen til datteren min iallefall. Skikkelig kjipt at det ikke blir etterfulgt, men er det en ny regel slik så det ikke er helt innarbeidet? Eller veldig gammel slik så nye foreldre ikke har fått det med seg? Jeg tenker det uansett kan være greit å ta opp med foreldrekontakten. Anonymkode: afb86...4e2 Her er det også sånn - klassen (les overivrige foreldre) har bestemt det på foreldremøtet. Men en del barn tar med gave allikevel, nettopp fordi ungene ønsker å gi gave. Så det blir helt vannet ut her. Anonymkode: 46c4b...7f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jo, det er foreldrene i plenum som har bestemt det. Akkurat som at man nå inviterer enten alle, eget årskull, eller bare guttene/jentene for at ikke noen alltid blir ekskludert eller ikke får gave/rimeligere gave enn alle andre. Anonymkode: 4e11a...84a Ja da er det ikke bhg men foreldrene , bhg kan ikke bestemme det men foreldregruppen kan , tyder vel på at ikke alle var enige i den avgjørelsen Anonymkode: 4f32d...1f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #23 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Her er det vanlig at det står «Vi foreldre ordner gave, men koselig om du tar med en tegning eller et kort» der man ikke skal ha med gave. Står det ikke noe sånt, tar vi med gave. Anonymkode: 79295...95d Barnet her fikk innbydelse for noen uker siden som lød noe likt dette: "Navn fyller år og inviterer til bursdagsfeiring tid og sted. Gi beskjed på nummer om du kommer". Jeg sendte melding og skrev at barnet kommer og spurte om ønsker og fikk da svar om at foreldrene ordner egen gave fra alle barna. Bursdagen har enda ikke vært så jeg vet ikke hva som kommer til å skje, men antar at om ingen andre har spurt så har de ordnet gave. Skal jeg kjøpe en bare tilfelle? Anonymkode: be6e7...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #24 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Barnet her fikk innbydelse for noen uker siden som lød noe likt dette: "Navn fyller år og inviterer til bursdagsfeiring tid og sted. Gi beskjed på nummer om du kommer". Jeg sendte melding og skrev at barnet kommer og spurte om ønsker og fikk da svar om at foreldrene ordner egen gave fra alle barna. Bursdagen har enda ikke vært så jeg vet ikke hva som kommer til å skje, men antar at om ingen andre har spurt så har de ordnet gave. Skal jeg kjøpe en bare tilfelle? Anonymkode: be6e7...5d2 Nei. La barnet lage et kort til bursdagsbarnet. Anonymkode: 8781e...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #25 Del Skrevet 7 timer siden Din regel TS, siden alle hadde med og ikke du? Anonymkode: bed4f...083 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #26 Del Skrevet 6 timer siden Ha dialog og vær tett på andre foreldre. Det kommer til å gagne barnet ditt veldig, også i skolealder. Da fanger du opp alt som skjer, du blir også inkludert når meldingene begynner å tikke, og ofte fører det også til større inkludering sosialt av barnet, da du blir inkludert som venninne. Anonymkode: 5b253...974 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #27 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Her er det også sånn - klassen (les overivrige foreldre) har bestemt det på foreldremøtet. Men en del barn tar med gave allikevel, nettopp fordi ungene ønsker å gi gave. Så det blir helt vannet ut her. Anonymkode: 46c4b...7f9 Og definisjonen på overivrig forelder «de som møter opp på foreldremøtet» Anonymkode: 97e2f...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå